Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Grynisen - 10 juni 2010 13:56

  

 

När vi kom hem från skolavslutningen idag så väntade prästen på oss. Vi hade bestämt att träffa prästen idag för att gå igenom dopet lite som ska vara den 19 juni.

 

Det var en trevlig präst, ganska lättsam vilket jag tycker är skönt.

 

Vi är ju inte av den religösa karaktären, men vi vill ändå döpa Edwin precis som vi har gjort med Whille och Fliz. Det var ganska svårt att veta hur vi ville ha det, eller ja, vi vill ju ha dopet så enkelt som möjligt. Men prästen lyckades ändå få Micke att läsa nått Bibel-ord *fnissar*

 

Sen frågade prästen oss om vilka psalmer vi skulle sjunga. Jag tyckte "Tryggare kan ingen vara", men sen visste jag ingen mer. Då började prästen sjunga tre olika psalmer *PINSAMT* Där sitter jag och Micke vid köksbordet, och jag bara känner att jag dör inombords *ASG*

 

Vet ju att det inte är nått konstigt med att en präst sjunger, men jag blir så där löjligt fnissig   

 

Men nu är allt klart inför själva ceremonin iaf, så nu är det fokus på tårta och annat som ska vara här hemma efter dopet.

 


Av Grynisen - 10 juni 2010 13:40

Ja idag var det dax för Whille och Fliz, skolavslutning   

 

Barnen var jätteglada imorse, det gick ovanligt smidigt med att de skulle bli klara.

 

  

Så här fina är de idag!!

 

Tyvärr lyser ju solen med sin frånvaro. Det fina vädret som vi hade förra veckan är som bortblåst, men jag hoppas att det snart känns som sommar ute igen!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards