Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Grynisen - 3 januari 2011 20:30

Lagom tills vi har bestämt hur Edwins rum ska se ut, med fondväggen som jag hittade på nätet. Då får Micke nya tankar och jag tycker att det låter ganska bra :-)

 

Nu ska Edwin få mitt och Mickes sovrum och vi tar istället Edwins nu tilltänkta rum till vårat :-D

 

Så helt plötsligt är det två rum som ska fixas. Nu vill jag göra helt nytt istället för att bara byta fondväggar. Lika bra att fixa det rejält så är vi förhoppningsvis nöjda ett tag framöver *hehe*

 

I Edwins rum vill jag ha vitt, turkos och limegrönt. Mycket vitt på väggarna och på en eller två väggar vill jag göra olika tjocka ränder i turkos och limegrönt. Några ränder, inte på hela väggarna.


Den tredje väggen funderar jag på att göra lite som på bilderna nedan. Nått åt det hållet...


Bilder lånade från Intrade  

 

I mitt och Mickes sovrum vill jag oxå ha huvudsakligen vitt och en snygg fondtapet i mörklila. Jag har tom handlat nya gardiner och sängkläder som ska matcha vårat nya sovrum *skrattar* Även en ny taklampa är köpt. Det är bara tapeterna kvar :-D

 

Jag ska åka och titta på färg denna veckan eller nästa. Måste räkna ut hur mycket som behövs först bara. Det ska bli JÄTTEKUL med lite nytt här hemma.

 

När dessa rum är klara så är det Whilles tur, han har väntat länge den stackarn...

Av Grynisen - 3 januari 2011 18:43

Idag var jag uppe innan tuppen, klockan 6. Numera är det ju jobba halvtid som gäller :-D

 

Kände mig ganska trött. Edwin vaknade igår kväll och hade lite svårt att komma till ro. Så jag somnade runt klockan ett, och fram till klockan sex är det liiite för lite sovatid!

 

Det var en kort jobbdag, endast till klockan 11. Halv tolv var det nämligen Mickes tur att få jobba, så vi möttes i stan där jag tog Edwin och Micke stack vidare.

 

Väl hemma blev det lite grejande. Tvättmaskinen och diskmaskinen för visa lite var de går för. Dessutom fick jag ett ryck och började röja i badrummet. Jag rensade i badrumsskåpet, slängde gamla schampoflaskor och hårsprayer. Det blev en hel påse med skit tillslut....

 

Skurade även av badkaret, handfatet och toaletten.

 

Emellan har det varit barnmys, middag och vardag i massor så klart :-D

 

  

 

Goa Fliz satte sig i badet med Edwin, på så sätt kunde jag småfixa lite i lugn och ro... Det går ju alltid fortare när man inte har en 10-månaders busa som hänger i benen på mig ;-)

 

Nu är det lite kvällsmys med barnen, sen ett av mina favvoprogram, Familjen Annorlunda :-D Gött med lite kvalitets-tv igen *haha*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards