Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Utflykt till Bohus fästning

Av Grynisen - 24 april 2011 20:36

Vädret fortsätter att vara underbart så idag när hela familjen inte hade något bokat så bestämde vi att hitta på nått skoj. Det var diskutioner mellan Slottskogen och Bohus fästning.


Det blev Bohus fästning, en utflykt inte allt för långt borta. Vi tog med oss lite picknick oxå, korv med bröd, saft, kakor och bullar.


 

Solen strålade otroligt härlig, lagom ljummen vind och en temperatur på ungefär +20 grader i skuggan.


Vi gick runt och utforskade fästningen, läste lite fakta. Barnen tyckte att det var jätteintressant, hade massa frågor om vad som hade hänt där, hur det såg ut förr osv. Utsikten var ju oxå helt underbar...


  

Inne på borggården!

 

   Mina fina ungar   

 

  

 

Det var ett perfekt ställe att åka till. Barnen kunde springa runt och röra sig, det var spännande och nästan lite läskigt att titta in i de olika utrymmen som fanns i fästningen. Det fanns otroligt mycket gräsmatta innaför fästningen vilket gjorde det extra mysigt för picknick!!!


   Barnen bakom galler :-)


  

Psyko-Fliz och Whille


  

Trion samlad!!!


Vi var på fästningen i ungefär två timmar tror jag, där efter blev det Mc Donalds (till Whilles glädje) och sen lite god glass hemma på altanen.


Den första solbrännan har fått fäste, lite hetta på kinderna har vi alla fått och massa energi har tankats *nöjd*


  


 
 
Ingen bild

Molly

25 april 2011 10:59

Mysigt! Absolut rätt att hitta på grejer och njuta av de underbara dagarna vi fått. Fattar inte hur jag kunde tajma in min ledighet så bra, har ju varit kanonväder hela veckan!! Ingen som vet hurdan sommaren blir så lika bra att passa på ;) Fortsatt trevlig påsk till er! Kramar

Grynisen

25 april 2011 19:11

Påsken känns ju mer som en semestervecka på sommaren, helt otroligt härligt!

Håller med dig, gäller att passa på. Snart sitter vi väl inne igen och regnet bara öser ner *hihi*

Kramelikram

 
Jessica

Jessica

25 april 2011 14:38

Vilka härliga bilder gumman!
Har tänkt många ggr när jag kört förbi på vägen upp till Kode att det hade varit så himla mysigt och stannat där.
Påminner lite om Borgholms slottsruin tycker jag :)

Puss o kram <3

http://jezza.se

Grynisen

25 april 2011 19:10

Åk dit nån gång med Anna när ni ändå är här uppe. Hur mysigt som helst :-)

Puss o kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards