Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Grynisen - 16 maj 2011 18:30

Vad mycket energi man får tankat när man får några timmar vuxenliv *ler*


Jag och Micke åkte till stan vid kl 18 ungefär. Där gick vi till Evas Palay på Avenyn. Jag tog en kopp te och en brownie-muffins medans Micke tog en Cappuchino och en choklad-muffins.


Så gott det var *njuta* Vi satt och småpratade, tittade på regnet som smattrade mot rutorna och folk som småsprang ute på Avenyn.


När klockan närmade sig 19 var det dax att gå mot Cabaret Lorentsberg :-)


Vi fick en jättebra plats nära scenen, vi såg verkligen allt *gillar sånt* Ja, faktiskt de flesta satt väldigt bra i lokalen. Föreställningen var inte alls så stor som jag föreställt mig. Runt 25-30 bord fanns där inne, ganska mysigt och intimt!


Maten serverades under föreställningens gång. Så gott det var :-D


Vi fick först en sk aptitretare,vad den hette minns jag inte. Men det var en kall potatis- och purjolökssoppa med tryffelolja. Väldigt gott faktiskt


  

 Soppan hette nått franskt *ler* Serverades i en liten glöggmugg!!


Efter en stund kom förrätten, då började även föreställningen.


   Pastramibakad lax med nässelkräm och rädissallad


Förrätten var väldigt god. Dock inte Mickes favorit då han inte gillar lax *fnissar* Men väluppfostrad som han är så åt han ändå upp den :-)


     Ramslökspenslad kalventrecôte med citronsky, karamelliserade smålökar, fräst sparris, soja bönor och pommes Anna

 

Köttet var otroligt gott, smälte nästan i munnen. Potatisen smakade lite för mycket timjan för min smak men annars var varmrätten väldigt god.


Efter så här mycket mat blev jag så mätt, då visste jag ju även att efterrätten var på G *skrattar* Snacka om att äta mat för en hel helg :-)


  

 Passionsfruktmousse med jordgubbskompott och vaniljkräm


Efterrätt är ju faktiskt bland det bästa när man äter en tre-rätters tycker jag. Den här var ljuvligt god. Passionsfruktmoussen var så god i smaken och tillsammans med vaniljkrämen blev det perfekt... Trots stor mättnad såg jag till att trycka i mig allt *HAHA*

Vid kl 23 var föreställningen slut. Mätta och belåtna gick jag och Micke ut på Avenyn. Då startade nattlivet för många partysugna människor. Jag och Micke satte oss i bilen och åkte hem, väldigt nöjda av kvällen och att få vara vuxen utan barn i några timmar *ler*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards