Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Grynisen - 20 augusti 2011 20:39

Med tanke på rubriken så kan vi väl kalla dagen ganska blandad :-D


Imorse efter frukosten körde vi alla ett städröj på övervåningen. Det dammades, dammsugades, plockades... Övervåningen har alltid en tendens att bli så stökig. Det har väl en del med att göra att barnen har övervåningen själva, det är ju där deras rum + pysselrum och tv-rum är. Så det är väl lite min latsmask som gör att jag sällan går upp dit, sen ska ju inte Edwin dit upp och då är det svårt att gå dit under hans vakna tid!!!


När väl städningen var klar så var det bara att fräscha sig och sen åka iväg till syster, svåger och lille Elliot för att fira svågern som intagit födelsedag nr 26 :-)


Vi hade med oss lite bra o ha-grejor till svågern. Detta efter tips från syrran *ler*


 

Grillpanna från Skeppshult


   Stekpanna från Hackman


   


Stekspade och slev från Brabantia


Ja ni hajar säkert att grabben gillar att laga mat :-) Han fick även en kocksläng, passar ju perfekt när han röjer gärnet i köket. Nu ser vi fram emot nästa brakmiddag, gärna rostasfilé i grillpannan med tillbehör *HAHA*


Vi åt god tacos och till dessert blev detcitronpaj med jordgubbar och glass. Galet gott :-D Tack för god mat syster och svåger   


Efter lite kalas så åkte vi vidare för att köpa solskyddströja till Edwin. Alla rea-tröjor var tyvärr slut så det fick bli en dyrare variant från Polarn och Pyret


 

Jag har aldrig köpt sådana här kläder innan till barnen, men både jag och Micke kände att det är nog bra med en sånn tröja när Edwin är i poolen i Turkiet. Det är ju ruggigt varmt där nu och solen bränner säkert bra på axlar och rygg... Det är ju där man bränner sig mest :-(


Sen blev det även skärmskydd till Whille och Fliz nya telefoner, de har nämligen fått varsin Iphone 3Gs :-) Behöver jag säga att det var två LYCKLIGA barn!!!


Jag stack snabbt in till ICA Maxi oxå, köpte blöjor, vindruvor, barnsmoothies. Detta ska med till Turkiet oxå. Det närmar sig *LER* Tre dagar kvar :-D


Nu ikväll har jag även torkat golvet på övervåningen och trappen. Köket, Edwins rum och vårt sovrum fick oxå en omgång. Det blir säkert en torkning på tisdag igen, vill ju ha det rent och fräscht här när huset ska passas av barnens farmor!!!


Imorgon ska vi iväg och köpa en resevagn till Edwin. Så slipper vi ta vår stora vagn med oss...


Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards