Alla inlägg den 17 september 2011

Av Grynisen - 17 september 2011 20:17

Ja äntligen har det städats och rensats lite. Jag körde igång direkt imorse, då körde jag igång tvättmaskinen. Det händer iofs väldigt ofta att maskinen får starta igång runt kl 7 så detta var ju inget ovanligt :-)


Började egentligen mitt röj redan igår då kastrullskåpet fick sig en omgång. Bort med popcornmaskin och två formar. Lite ommöblering och vips, snacka om utrymme *gillar massor*


Idag efter frukost så bäddade jag rent i min o Mickes säng, även detta kördes igång i tvättmaskinen. Sen hänge jag ut det, antagligen sista gången i år som torkvindan används :-( Men så gott det luktade sen *njuta*


Fick ett ryck och utmanade städskåpet (skåpet som gud glömde) Rensade och gjorde iordning. Nu finns det bra med plats där, dessutom hittade jag en del användbara saker *gillar* Fick även bort en del saker som bara stått och stått...


Medans Edwin busade och lekte i sitt rum så passade jag även på att rensa lite där. Bort med alla bebisleksaker, bort med trasiga saker och bort med skräp. Nu finns det bra med plats för nya leksaker :-D


Beställde nya gardiner till köket för ett tag sen. Idag fållade jag, strök och sen hängde upp. Köket blev lite mysigare, mer ombonat och även skönt med lite färg i tyget (hade vita innan)


  

Dessa gardiner köpte jag, men bara längderna. Blev väldigt fint tycker jag :-)

 

Efter lite gardiner och lunch så körde jag vidare. Då hade jag kört maskin tre oxå. Började rensa ur skåpen ovanför kyl och frys. Det är ju så lätt att bara trycka in saker och sen "glömma" bort det :-)


Torkade ur skåpen, tog bort diverse saker som jag inte ville ha kvar. Nu finns det plats för nya saker *ASG*


Tvättstugan blev oxå rejält rensad. Nu har vi en sidoentré igen, dörren är befriad. Så skönt att slippa klättra ut genom tvättstugan för att komma ut. Slängde ut massa skit, torkade av bänkar, körde igång en ny Yankee Candle Electric Base-doft - Fresh Cut Roses. Mmm en perfekt doft i tvättstugan kände jag nu :-)


   Lagom rosdoft i min tvättstuga nu!!!


Allt som rensades ur detta huset idag kommer att åka till återvinningsstationen imorgon. Där finns även ett ställe som heter Återbruket, så där kommer en hel del saker hamna för att sen säljas till andra personer, perfekt :-D


Så vi kan väl säga att fortsättning följer, men i släpkärran istället :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards