Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Helt galet blåsigt väder....

Av Grynisen - 27 november 2011 19:30

Det går ut med varningar på storm upp till varningsklass 3 vilket är väldigt ovanligt för Sverige. Här i Göteborg tokblåser det verkligen, men det är bara upp till klass 2. Då blåser det ändå helt galet ute.... *ryser*


Liseberg har de stängt idag pga säkerheten. Älvsborgsbron är avstängd, Uddevallabron är begränsad till endast personbilar.


Vid mitt jobb idag så går Säveån ut i havet, jobbar alldeles där Götaälv börjar och hamninloppet tar slut. På sommaren brukar jag ibland sitta vid vattnet och äta min lunch. Men idag var det inte lunchläge kan jag säga. Vattnet har stigit över en meter och är på gränsen till att rinna ut på hela parkeringsplatsen utanför jobbet :-(


 

Vattnet ligger så nära kanten. Normalt sett är vattnet ca 1 meter lägre och utanför alla buskar och träd som syns


 

Nästan inget mellanrum under överfarten på riksväg 45 som skymtas....


När klockan var drygt halv fyra på eftermiddagen visade det sig att vattnet börjat ta sig upp på parkeringen. Så ägaren och min chef fick skaffa massa sandsäckar och lägga för att skydda byggnaden mot allt vatten :-(


Lite läskigt att åka därifrån en timme senare.... Frågan är hur det ser ut imorgon när jag börjar jobbet...



 
 
Jessica

Jessica

27 november 2011 21:35

Usch ja, det är helt galet detta väder :((
Otäckt med allt vatten som stiger, hoppas byggnaden klarar sig undan och att vattnet istället börjar att sjunka undan och inte stiga mer.

(Det ska ju komma lite stillsamt snö en sån här dag ju, inte massa läskiga stormar *ler*)

Här blåser det mer o mer känns det som, känns på ngt sätt ändå lite tryggare att bo i stan än ute på landet.
Lätt att få otäcka "flashback" till Gudrun *ryser*

Kram kram!

http://jezza.se

Grynisen

27 november 2011 21:49

Ja jag har oxå tänkt Gudrun, och då klarade vi oss ganska bra här med bara två nedblåsta träd... Berit känns mer aggressiv :-(

Lite snö hade känts otroligt rätt och fint denna dag... men den som väntar på nått gott kanske *fnissar*

Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards