Alla inlägg under november 2011

Av Grynisen - 18 november 2011 06:45

HURRA HURRA FÖR FLIZ IDAG!!!!


Tänk att du fyller 9 år idag :-)


STORT GRATTIS MIN GOA FLIZA!!!


  

Igår kväll sa Fliz att hon längtade tebax till Turkiet, hon önskade att vi var där just idag...


Mer födelsedagsbilder kommer i eftermiddag/kväll :-)

Av Grynisen - 15 november 2011 20:02

Gaaaaaaaaah, jag hinner inte med... kan jag stoppa tiden?????


Nästa helg är det första advent, hur sjutton ska jag få in pyntning, gardiner och ljusstakar i det schemat??? Jag tror jag har varit i någon förnekelsestadie så idag när min kollega påminnde mig fick jag nästan en chock :-(


Nu börjar ju jag jobba helger oxå, det är ju vår tokstressiga och julförsäljningstid på jobbet. Så jag kommer jobba nu på söndag, nästa lördag och söndag. Var ska jag då få in dessa gardiner och annat???


 


Jaja, måste ju lösa sig, eller hur :-)


Får ta lite varje dag nästa vecka efter jobbet, för nu på fredag fyller goaste Fliz 9 år och innan hennes födelsedag ska det inte finnas någon julkänsla här hemma *ler*


Får väl säga att stressen fortsätter och jag återkommer med mer frustration här på bloggen :-)

Av Grynisen - 11 november 2011 22:45

Idag är det verkligen ett speciellt datum, 11-11-11 :-) Det har varit bröllop idag kl 11:11, ett antal par gifte sig i Domkyrkan i Göteborg!!! En arbetskamrat till mig har gift sig och en annan kollega friade till sin flickvän, gulligt och sött :-)


För min del har dagen varit som vanligt... Jobb, hämta Edwin från dagis, hämta Fliz från skolan och sen iväg för fredagsshopping.


Nu ikväll var min svåger och svägerska här hos oss. Vi Idolade och hade det trevligt :-) Vi alla tyckte att André skulle ut, och GUUUUUUD så skönt att han äntligen åkte. Jag brukar inte hacka på idolerna, de är duktiga och modiga. Men jag fixar inte hans pooser i tv, plutmunnen och kameraletandet bara för att få rätt uttryck osv... Den typen går inte hem här om man säger så!!! Grabben behöver slappna av helt enkelt, inte vara så kamerakåt!


Däremot Amanda F, vilken stjärna hon är :-) Hon är så otroligt begåvad och tuff tjej, hon levererar varje fredag och verkligen strålar!!!! Jag hoppas hon står som en vinnare i Globen i december!


Nä nu ska jag snart sova, gäsparna avlöser varandra och sängen känns väldigt lockande :-D

Av Grynisen - 10 november 2011 21:15

I dag innan jobbet åkte jag och Edwin till Freeport i Kungsbacka. Syrran skulle shoppa lite och jag följde med som bihang *hihi*


Jag spanade lite i affärer men handlade ingenting. Hittade ett par snygga skor som jag är lite sugen på att köpa, men jag har ingen aning om när jag ska åka dit igen :-) Lika bra det kanske!!!!


Vi fika frulle på ett café/lunchställe. Beställde en Focaccia med kyckling, spenat och fårost. Åhhhh den var så jäkla god *njuta* Syrran åt en likadan med med parmaskinka och mozzarella.... Våra små barn var ganska snälla, så länge de mutades med banan och kakor *HAHA*


När vi fikat klart gick vi vidare och kikade runt. Edwin som är så grymt "addicted to cars" hittade två fina bilar som han kunde sitta i :-)


 

Snyggaste bilen :-)


 

Sötaste bilen :-)


Syrran la i en peng när Edwin satt i Hello Kitty-bilen. Det gillade han inte *skrattar* Han började gråta och gnälla så jag fick ta ur honom, så stod vi bredvid och tittade på bilen ;-) Fegsnöre....


När klockan närmade sig 12.30 var det dax för mig att åka hemåt igen, jobbdagen skulle börja kl 15....

Av Grynisen - 8 november 2011 17:50

Ja det är ju läge att börja lägga ut lite "hintar" om vad jag önskar mig i julklapp :-)


Hittade pyjamas, morgonrock och urmysiga sockar på Ellos. Det ser ut att var i precis min smak *ler*


 



Av Grynisen - 6 november 2011 21:05

Det blev en god middag som jag och Micke tyckte om. Fliz petade och tyckte inte riktigt om fetaosten i färsbiffarna. Whille, den kräsne, fick köttbullar, ingen idé att ens försöka få honom att smaka på sånt *hihi*


 


Jag gjorde färsbiffar med fetaost och persilja i. Till det blev det ugnsrostade morötter, potatis, broccolli och mini-rödbetor. Jag gjorde en kall sås på lätt-creme fraiche, smulad fetaost och riven vitlök. Verkligen jättegott :-) Till maten drack vi ett jättegott rödvin, Sangre de Toro.... *njuta*


Till efterrätt blev det den efterlängtade pannacottan. Jag dekorerade den med färska jordgubbar, riktigt gott! Fliz njöt och önskade att hon kunde få äta ännu mer pannacotta *HAHA*


 

Mmmmmm så gott :-)


Edwin fick en Piggelin och en skål med små jordgubbsbitar. Oj vad han åt... Jordgubbarna var klart favoriten, inte en bit lämnades kvar...


 

MUMS!!!

Av Grynisen - 6 november 2011 10:49

Söndagen är redan här och jag tänkte att vi ska ha en god mysig middag i eftermiddag. Varför?? Bara för att jag vill helt enkelt :-)


Oftast så blir det snabb enkel utemat på helgen pga att vi ändå är ute och flänger. Men idag har jag lust att äta gott och koppla av i lugn och ro.


Tänkte göra goda färsbiffar med örter och fetaost i. Min goa syster gjorde sådana häromdagen och det lät såååå gott :-) Till det blir det ungsbakade grönsaker och en fetaostsås... Eftersom Fliz är galet förtjust i efterrätter så får det bli det oxå. Pannacotta är då givet *ler*


Kikade lite på recept.nu och hittade lite olika varianter, men jag tror nog jag gör en vanlig vaniljpannacotta med lite goda bär till. Micke gillar iofs inte bär, så kanske passionsfrukt eller nått annat då... Ja vi får se :-)


Slänger in bilder på efterrätten sen så får ni se resultatet!!!


Läge att fräscha sig lite nu kanske, det är ju snart lunchdax HAHA

Av Grynisen - 5 november 2011 10:48

Om en stund ska vi till min syster och fira henne :-) Hon fyllde ju 26 år i onsdags!!!


Hon får massa fina saker som jag inte vågar skriva nu, hon kanske tjuvkikar här *hihi

 


Men paketen kan jag ju visa iaf :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards