Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Grynisen - 31 mars 2012 20:42

Idag har jag handlat skor till barnen. Våren kom ju med besked förra veckan, så även om det idag är mycket kyligare så är det ju lika bra att ha skorna inhandlade.


Stadium var det 25% rabatt på ett helt köp för medlemmar, trevligt :-) Nu hittade jag bara skor till Edwin där. De skorna som Whille ville ha var slut :-(


 

Dessa skor fick Edwin!!!


Din Sko hittade både Whille och Fliz sina skor. Så enkelt och snabbt dessutom, sånt gillar jag. Fliz valde ett par Converse-liknande skor, jättefina. Hon valde även neongröna snören till skorna, så nu syns det verkligen vilka skor som är hennes :-)

   

Flizans skor!


Whille hittade ett par sneakers. Han hade först lite svårt att hitta ett par, mest för att han var insnöad på skorna från Stadium som var slut. Men tillslut hittade han, och han är jättenöjd nu :-)

   

Whilles skor!


Sen blev det lite annan shopping oxå, dock i miniformat eftersom det är lite tuffare denna månaden. Whille fick sig en baseball-jacka från Lindex, Edwin ett par röda "stekar-byxor" oxå från Lindex. Fliz hittade en leopardtröja med silvertryck på, oxå Lindex *HAHA* Märks det att jag snöat in där eller :-)


 

Baseball-jackan!


Vi har även köpt en säck hö till marsvinen. Det tog slut igår så stackarna har suttit och längtat i buren. De har ju såklart fått grönsaker, men det är ju det goda höet som de ska ha hela tiden....


Jag och Whille har klippt oss oxå. Jäklar vad kort mitt hår blev :-( Hon tog lite för mycket.... Känner mig snaggad *suck* Men det växer ju ut, men nu det sista har jag ju haft det lite längre även om det varit en kort frisyr. Därför känns det lite jobbigt kort....


Whille blev iaf jättefin, ska se om jag får ta ett kort imorgon och visa :-) 

Av Grynisen - 31 mars 2012 08:27

När Edwin började på dagis så blev han smittad av Mollusker. Det är tydligt väldigt vanligt att få från dagis och även väldigt svårt att bli av med.


I början hade han bara några på handen, men sen har de spridit sig upp på armen, bröstet och tom på ena benet.


Det ser ju så fult ut, massa vårtliknande blåsor. Det tråkiga är ju att de kan sitta där upp till två år :-( Frågar man läkare så gör de ingenting utan låter det försvinna av sig själv. Men så länge man har de så sprider de ju sig så fort ngn går sönder.


Så senaste dagarna har jag sökt på alternativ för att försöka få bort detta. Hittade ett inlägg på Familjeliv där en mamma lyckats få bort molluskerna på sin son. Så nu har vi köpt zinkplåster, och idag ska jag köpa alsolsprit.


Igår satte jag på massa plåsterbitar på Edwin. Ett fasligt klippande av små bitar men förhoppningsvis ger det resultat. Nu gäller det ju att Edwin låter de sitta kvar. Men med långärmad tröja så går det att dölja det mesta ganska bra :-)


 


Fortsättning följer :-)

Av Grynisen - 31 mars 2012 08:13

Åhhh vad härligt med sovmorgon, ja till klockan 7 iaf *ler* Det kändes jättskönt!!!


Edwin är på ett strålande humör, leker så fint i sitt rum just nu. Han kör lastbilar och annat, jättenöjd med att få vara själv ibland!!!


 


Micke har åkt till jobbet, han jobbar hela dagen. Det är trist, men så är det när kunderna vill ha behandlingar. Det är ju på helgerna det är lättast att få kunder.


Fliz sover fortfarande och Whille sitter i soffan med mig och myser. Härligt :-D



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards