Alla inlägg den 2 september 2012

Av Grynisen - 2 september 2012 20:25

Det har ju regnat hela dagen men det var inget hinder för att ha lite utelek :-) Edwin behövde komma ut och leka en stund efter maten.


På med regnkläder och stövlar, sen ut :-) Själv tog jag stövlar och parkerade mig på altanen under tak. Så jäkla gött att ha tak över halva altanen.... Där satt jag och spelade Wordfeud, Razzle och SongPop *hihi* och Edwin plockade läskiga sniglar ;-)


Edwin hade fullt upp, trots att han bara hittade 6 sniglar så var han sysselsatt över en timme med dessa *ler*


 

Duktiga Edwin plockar sniglar ;-)


När jag hade spelat en stund så tog jag tag i Julius, katten. Han hade en stor tova bak på ryggen så det var bara att börja kamma. Jäkla tovor han kan få ibland, dumma perser-gener *ler* Jag passade på att kamma hela honom, jäklar var hår han släppte. Trodde nästan att halva katten skulle försvinna....


 

Göra en matta??


Snacka om katthår :-) Hoppas han fäller mindre nu när jag borstat igenom honom... Slängde alla tussar i skogsbrynet vid tomten, tänkte att fåglarna kanske vill ha hårtussarna till sina fågelbon.


 

En lite halvgrinig Julius... Fortfarande mycket päls kvar *hihi*

Av Grynisen - 2 september 2012 15:24

Middagen blev mums :-) Fliz o jag lagade maten. Fliz gjorde även en god vitlökssås, duktig tjej ♥

Dessutom mycket mat över som går till lunchlådor :-)


Av Grynisen - 2 september 2012 13:17

Så skönt att vara ledig :-D Just nu är många andra av mina arbetskamrater på jobbet och jobbar extra, jag njuter av att ha söndagen ledig *hihi*


Edwin sover middag och jag håller på att förbereda lite lunch och middag för veckan. Jag har precis ställt in kycklingfilé i ugnen som ska stekas tillsammans med goda kryddor. Sen ska jag hälla över lite grädde så det får puttra tillsammans. Det är gott att äta tillsammans med ris, eller bara en fräsch sallad.


Dessutom ska jag fixa iordning tortillias i ugn. Köttfärsen väntar på att stekas tillsammans med tacokryddor. Sen ska jag fixa lite grönsaker som ska ligga i bröden tillsammans med köttfärsen. På med riven ost och sen in i ugnen för gratinering. MUMMA!!!


Det är bra att ha lite förberett för veckan, dels att ta med som lunch till jobbet och även så att barnen kan ta något att värma efter skolan :-)


Nä nu ska jag fortsätta använda husmorsådran en stund till *hehe*


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards