Alla inlägg den 11 september 2012

Av Grynisen - 11 september 2012 18:18

Fliz har sen flera år tillbaka två plågoandar, den ena har lyckligtvis bytt klass. Men den andra finns kvar....


Stundtals fungerar allt lugnt, den här tjejen är snäll emellanåt och de leker tom i skolan. Men helt plötsligt så vänder det, tjejen snackar skit om Fliz, hon säger väldigt mycket dumma saker, hon gör elaka saker på internet som hon sen skyller på att systern har gjort....


Igår var droppen, eller vad ska jag säga, droppen var det inte heller. Den droppen har varit för längesen.... men igår bröt Fliz ihop ♥ Grät massor och vill inte gå till skolan mer, vill byta skola osv....


Fan, så här ska det inte vara :-(


Jag sa till Fliz att vi måste prata med hennes fröken om detta. Men det vill hon inte för då är hon rädd att tjejen får reda på detta och det blir det ännu värre i skolan. Jag förstår Fliz, men samtidigt kan det ju inte fortsätta så här heller.


Tillslut kom vi överens om att Fliz skulle prata med sin fröken själv. Det gjorde hon idag men det gav nog tyvärr inte så mycket.... Vad jag förstod det som så tog fröken det som lite tjejbråk/gnabb. Ändå har jag påtalat detta sen första klass, senast för något halvår sen *sucka*


Så ikväll ska jag återigen skriva ett mail till fröken. Berätta ännu mera om hur Fliz mår, hennes förtvivlan och oro....


Fan vad maktlös man är..... Vill bara ta tag i tjejen, ruska om henne, skrämma henne, ja hota henne.... Förstör hon för Fliz så kan jag oxå försöra. Men sen är man ju vuxen, så då gör man inte så....


Jobbigt jobbigt....



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards