Alla inlägg under september 2012

Av Grynisen - 17 september 2012 18:27

Välling och Bolibompa är bästa kombon nu ikväll :-) Edwin är så nöjd, myser och gosar...


Vad sägs om pyjamas-stylen ;-) Han har valt den själv och jag orkade inte ändra. Mössan ska jag ta av honom sen när han ska sova hihi

Av Grynisen - 17 september 2012 13:25

Har en magsjuk tjeja här hemma! Fliz lärare ringde från skolan och berättade att Fliz spytt :-(((


Micke var precis på väg till jobbet o han är ju mer sårbar med tanke på kunder osv. Så jag åkte hemåt vid kl 9 för att ta hand om Fliz.


Jag har även Edwin hemma, likabra just ifall det är något smittsamt. Så slipper dagis få magsjuka oxå :-(


Jag har slängt i mig ett gäng vitpepparkorn. Det gör jag alltid när någon har magsjuka!!!!

Så nu hoppas jag att Fliz snart är frisk och att vi andra inte blir sjuka!!

Av Grynisen - 16 september 2012 22:09

Ja söndag idag ja, en ledig söndag för min del och för Mickes del var det jobb hela dagen.


Jag hade en mysig morgon med Edwin. Först frukost kl 6.30, yogurt och flingor, sen lek i rummet :-) *mys*


 


Efter andra frukosten där även de stora barnen var med så kom jag igång med att putsa fönster och byta gardiner i köket. Så härligt att äntligen få lite energi, inte en dag för sent :-)


Jag putsade även fönstren i storarummet på utsidan, insida ska jag försöka ta imorgon efter jobbet.


Därefter gick jag och Edwin ut. Vi hann vara ute en timme, då vi hittade mördarsniglar och spindlar. Edwin gillar små äckliga djur, INTE jag *ler* Men jag biter ihop för att inte han ska bli rädd av min töntighet!!!


 

Edwin ville plocka jordgubbar, men det var inga där :-)


 

Nya leken, att prutta :-) Skvätter en del!!!! Edwin bytte till badmösse-mössan *haha*


När regnet kom så gick vi in och fortsatte leka i rummet. Whille och Fliz roade sig med Playstation 3 och dator, det går ingen nöd på de direkt!!!


Whille bakade kladdkaka som vi mumsade på till eftermiddagen. Den blev väldigt lös till Whille och Fliz lycka, typ varm smet med skal på *fnissar* Men de åt glatt ändå :-)


 


 

Fliz sminkad efter lite filmande av sig själv *skrattar* och Whille uppslukad av kladdkakan :-)


Jag har även fastnat i Instagram-träsket idag :-D Vet inte om det är bra eller dåligt... Men känns ganska kravlöst än så länge.... Om någon av er som läser vill följa mig där så heter jag grynisen såklart ;-) Välkomna!!!


 

Av Grynisen - 15 september 2012 10:56

När solen skiner fint ute så passar jag på att gå igenom alla vintermössor, vantar o halsdukar. Det finns ju galet mycket av alla sorter här.


Börjar ju nästan undra hur många som bor här :-) Stora barnen har väl 5-6 mössor, Edwin har ännu fler.... Ändå har jag plan på några nya fina mössor till Edwin iaf hehe, även Fliz ;-) Mössfetish jag????


Halsdukar o vantar har vi oxå mycket av, men det är ju bra. Då är vi startklara på det planet iaf!!!


Av Grynisen - 14 september 2012 16:24

Igår kväll somnade Mickes underbara mormor in i evighetssömnen. Hon var svårt sjuk i cancer och sista dagarna gick väldigt fort :-(


Vi känner ett stort tomrum och hon fattas oss enormt mycket....


Micke åkte ner till Halmstad i morse, jag är hemma och ska ta hand om mig själv och barnen ♥ Det är mycket känslor som kommer just nu. Samtidigt så visste vi att detta skulle komma, men tårarna och saknaden finns ju där ändå....


 

♥ Ester och Micke för tre år sen då Ester fyllde 85 år ♥




Ester

Minns våra somrar hos dig i Halmstad

Minns våra mysiga kvällar med kortspel och skratt

Minns dina underbart goda pannkakor, ingen kunde göra så goda som du

Minns ditt skratt

Minns ditt kärleksfulla sätt

Minns din omtanke

Du fattas oss enormt mycket

Sov gott finaste Ester



Av Grynisen - 13 september 2012 21:43

Som jag skrev igår så var ju Micke på Tingsrätten. Det gick så bra som det kunde, Mickes fd partner dök aldrig upp *F E G I S* Tänk att man vågar strunta i en sådan sak....


Detta innebar en sk Tredskodom, vilket innebär typ "walk over" :-) Micke fick igenom alla sina punkter utan att behöva vare sig domare eller advokater. Nu har "puckot" en månad på sig att överklaga domen som är jävligt dyr för honom redan. Han får ju betala de pengar som Micke har krävt (dock är ej delägarsumman med där) + Mickes advokatkostnader + 2.000 kr för att han inte dök upp!


Än är inte den siste idioten född tydligen....


Men detta är ju som sagt bara ett delmål. Micke vill ju ha tag i bokslutspapper (vilket hans partner inte låtit honom få) för att kunna få reda på dagens värde i företaget. För varje månad som hans fd partner INTE ger honom dessa får han nu betala 30.000 kr för varje månad. Tyvärr inte till oss, utan till farbror staten :-)


När Micke fått tag i dessa papper kommer nästa kamp, att få ut sina pengar han har investerat.... Sen finns det andra saker oxå...


 


Är så trött, psykiskt utmattad på jobbiga saker som är runt oss....


Micke sa igår att vi alla i familjen behöver resa bort för att samla kraft, finna styrka och energi för framtiden... Men just nu kämpar vi ju fortfarande för att kunna betala våra räkningar och leva :-(

Av Grynisen - 13 september 2012 19:45

Efter att ha mailat Fliz lärare och förklarat väldigt ingående och väl så kom tydligen det igång i skolan.


Fliz lärare har kontaktat kuratorn som ska hjälpa till. Läraren har även haft ett snack med tjejerna där de har fått säga sitt. Fliz upplevde det bra trots mötet. Hon var ju rädd för att det skulle bli jobbigare i skolan, men än så länge har det varit lugnt.


Nästa vecka träffar de kuratorn, så ska hon hjälpa till att guida tjejerna till att kunna trivas med varann istället.

Jag hoppas detta "enkla" kan bli bra.


*HOPPAS HOPPAS HOPPAS*

Av Grynisen - 12 september 2012 08:48

Just nu är Micke på Tingsrätten i Göteborg, kl 9 börjar en förberedande förhandling mot Mickes fd partner. Micke köpte ju in sig i ett företag för lite över ett år sen... Det blev katastrof och Micke har blivit blåst på sina pengar han investerade i företaget  +lön för ett halvår :-( Detta har ju även satt djupa spår hos oss, vi kämpar varje månad för att överleva, för att kunna betala våra räkningar och mycket annat. Jag har ju inte skrivit om detta på bloggen, jag har helt enkelt inte orkat *sucka*


Jag håller tummarna för att det som kan gå vår väg gör det.... Sätt Mickes fd partner i skiten så det skriker om det!!! Han är inte värd nått annat än massa skit och konkurs enligt mig *grrr*


 



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards