Alla inlägg under september 2012

Av Grynisen - 2 september 2012 13:17

Så skönt att vara ledig :-D Just nu är många andra av mina arbetskamrater på jobbet och jobbar extra, jag njuter av att ha söndagen ledig *hihi*


Edwin sover middag och jag håller på att förbereda lite lunch och middag för veckan. Jag har precis ställt in kycklingfilé i ugnen som ska stekas tillsammans med goda kryddor. Sen ska jag hälla över lite grädde så det får puttra tillsammans. Det är gott att äta tillsammans med ris, eller bara en fräsch sallad.


Dessutom ska jag fixa iordning tortillias i ugn. Köttfärsen väntar på att stekas tillsammans med tacokryddor. Sen ska jag fixa lite grönsaker som ska ligga i bröden tillsammans med köttfärsen. På med riven ost och sen in i ugnen för gratinering. MUMMA!!!


Det är bra att ha lite förberett för veckan, dels att ta med som lunch till jobbet och även så att barnen kan ta något att värma efter skolan :-)


Nä nu ska jag fortsätta använda husmorsådran en stund till *hehe*


 

Av Grynisen - 1 september 2012 20:46

Hösten närmar ju sig snabbt, ja jag tror hösten är här inom några veckor. Då kommer första frosten, fingervantar, blåst, kyla och regn... Positiva jag *haha*


Idag åkte vi och köpte höstjackor till Fliz och Edwin. Whilles skinnjacka passar så han klarar sig ett tag till.


Vi åkte till Lindex, ja mitt andra hem, och där hade jag kikat ut två jackor. En jättefin skinnjacka till Fliz. Hon gillade den oxå, men hon önskade att den skulle haft bröstfickor oxå... Men leopardinnetyget kompenserade det tror jag :-)


 

Visst är den fin


Edwin fick en tuff jacka med luva. Luva är väldigt viktigt för Edwin då han oftast vill ha något på huvudet *ler* Så även om det inte är mösstid riktigt än så är en munkjacka med luva ett måste nästan. Jag provade jackan på Edwin här hemma, och han var jättenöjd!!


 

Fina killen med luvan på huvudet ;-)


Nu känns det skönt att vi är lite förberedda. Skor måste vi väl kolla på snart oxå.... Både Whille och Fliz har bara sommarskor i tyg, och det hjälper ju inte så bra när höstvädret kommer!!!


Edwin har ju sina röda Adidas från i somras, sen även ett par basketskor som kanske passar. Höstutebyxa är redan köpt, fixade jag på rean i somras.


Sen är det vinterkläderna.... men det tar vi en annan gång :-D

Av Grynisen - 1 september 2012 10:41

Nybakade scones med äppleyogurt i, kan verkligen rekommenderas ;-)

Till det har vi ost, ananas o mango-marmelad och en god kopp te! Gott och mysigt!!!


Av Grynisen - 1 september 2012 07:54

Åhhh det finns ju inget bättre än när man vaknar av en gosig och kramig unge vid kl 6.45 :-D


Sovmorgon kallar jag det, andra kallar det galet tidigt *haha* Men eftersom jag går upp 5.40 annars (from nästa vecka blir det 4.50) så ÄR det sovmorgon. Jag känner mig pigg och utvilad, underbart.


Dessutom låg jag och Edwin kvar i sängen en halvtimme. Vi kramades, sjöng Lilla Snigel och En Liten Båt, ja det var så jäkla myyyyys ♥


Sånna här mornar kickar igång en massa energi och jag känner mig så lyckligt lottad över denna lilla prins!!! Så klart lycklig över alla mina underbara barn. De är det finaste jag har och jag älskar de över allt annat!


Nu ska jag njuta av solskenet, Nyhetsmorgon och lugnet en stund :-D


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards