Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Grynisen - 3 februari 2013 08:45

Visst är det dagen efter, ett dygn sent men jag måste ändå skriva lite om Melodifestivalen.


Vi såg som alltid Melodifestivalen tillsammans med Mickes brors familj. Eftersom vi tycker det är lika kul, har iofs lite olika åsikter ibland men det är ju bara kul :-)


Jag hade 4 av 5 rätt igår ang vilka som skulle gå vidare :-) Brukar ligga ganska bra i mina prognoser.


Om vi tar artist för artist:


1 David Lindgren - Skyline

En låt som jag direkt sa att den går vidare, sen var jag osäker på om den skulle gå till final tills jag hört alla bidrag. Men därefter kändes den given!!!


2. Cookies N Beans-  Burnings Flag

Tråkig låt om ändå lite fart. Men den är ingen som sticker ut, trodde inte den skulle gå vidare till de fem bästa.


3. Jay-Jay Johansson - Paris

GÄSPAR!!!!! Sååå tråkig låt.... Har redan glömt hur den gick....


4. Mary N´diaye - Gosa

Barnens nya favoritlåt. Ungefär en Sean Banan-låt fast mer rumsren. Var helt säker på att denna skulle gå vidare till minst Andra chansen. Där blev jag förvånad!!!


5. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora

Jag som inte är nån fan av Eric Gadd kan väl ändå tycka att det var lite ok på nått sätt... Jag trodde och tror fortfarande att han gick vidare pga att han är Eric Gadd. Sen positivt var att han inte sjöng i falsett hela tiden vilket jag AVSKYR!!! 


6. YOHIO - Heartbreak Hotel

En given vinnare :-) Tyckte låten var bra, han sticker ut och är annorlunda. Vågat och bra!!!


7. Anna Järvinen - Porslin

Men hallåååå.... vad är detta??? Tråkig låt, totalt utanför Melodifestivalens känsla... BLÄÄÄ


8. Michael Feiner & Cajsa - We´re still kids

Falsk sång men en ganska trallvänlinglåt. Tyckte den där saxofonen tog mer plats i rutan än sången på nått sätt... Kommer säkert höras i radion


 


Jag tycker rätt låtar gick vidare. Svårt att säga om det är vinnarbidraget med här, måste ju höra de andra deltävlingarna först :-)


Sen mellanaktan där bla Kristian Luuk och Lena PH var med var ju grymt. Lena PH i sin otroliga kroppsstrumpa, my gooooood *fnissar* Galet snygg brud måste jag säga *hihi* Mellanakten skulle helt klart varit en vinnare om den hade tävlat :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards