Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Melodifestivalsnack - Deltävling 2

Av Grynisen - 10 februari 2013 08:21

Igår var det deltävling 2 - en urdålig deltävling enligt mig och även vårat schlagersällskap. Är förvånad över att det inte finns bättre låtar i en deltävling än dessa....


1. Anton Ewald - Begging

Söt Saade-liknande kille som säkert många tjejer föll för. Låten var inget direkt, minns den inte ens nu. Men ganska självklart att den gick vidare, mest för att småtjejerna röstade tror jag :-)


2. Felicia Olsson - Make Me No 1

Duktig tjej, fin röst och ok låt. Hoppades att denna skulle gått vidare då jag tyckte det var den bästa ikväll. Men självklart, är man okänd har man alltid svårare att nå de högre platserna


3. Joacim Cans - Annelie

Nej du Joacim, tebax till Hammerfall igen. Gör om - Gör rätt!!!


4. Swedish House Wives - On Top of the World

Tre tjejer/ladies som vill få igång sin karriär igen. Ingen bra låt tyvärr vilket även svenska folket markerade. Oroade mig lite för att de skulle går vidare just för att det är tre kändisar...


5. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye

Seg tråkig låt där det kändes mer som om Erik och Tone hade navelsträngen mellan sig, det var nästan hångelvarning *fnissar* Ingen bra låt, bara seg....


6. Louise Hoffsten - Only The Dead Fish Follow The Stream

Direkt till finalen, anade att den skulle gå vidare. Men inte ens denna var så väldigt bra, kommer inte att hamna som top 3 i finalen...


7. Rikard Wolff - En förlorad sommar

Ingen låt som passade i schlagern.


8. Sean Banan - Copacabanana

Allas våran banan. Förra årets låt var bättre, men denna låten blir ju oxå barnens favorit. Denna kommer finnas på Hits for Kids osv *hihi* Bananens låt var väl den som utmärkte sig och bjöd på sig själv iaf...


 


Rätt låtar gick kanske vidare, jag vet inte. Det jag vet att det var sämsta startfältet på länge och jag hoppas verkligen att Skellefteå levererar nästa vecka... Det behövs en "riktig låt" för att Melodifestivalen ska kännas komplett :-)


Vad gjorde pensionärerna där då??? Har inte de sjungit färdigt? Två låtar dessutom *gaaaah* Som sagt, nästa vecka kan bara bli bättre :-D

 
 
Elisabeth

Elisabeth

10 februari 2013 09:39

Jag tyckte bäst om låt 5 av dom som var igår, trodde den skulle gå direkt. Håller med om att det var inte mycket att ha igår även om jag försökte ge det en bättre chans än förra gnällveckan. Så jag håller fast vid min favorit en vecka till så får vi se :)

http://knytet.bloggplatsen.se/kategori/219238-365-

Grynisen

10 februari 2013 17:49

Ja det kan ju bara bli bättre ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards