Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Lite medvind i mitt liv :-)

Av Grynisen - 16 februari 2013 19:58

Igår tog jag klivet ut i jobbvärlden igen *lycka*


Igår var min första dag på BAKA Stenugnsbageri på Eriksberg Göteborg. Jag är så glad :-)


Jobbet fick jag tack vara Micke. Han fick reda på att de sökte folk, han fick verkligen tjata på mig för att jag skulle ringa till ägaren och presentera mig. Tack Micke ♥ Förra lördagen var jag där och provjobbade då Sofie (ägaren) tycker det är lättare hur man är praktiskt än bara enbart på en intervju. Efter en stunds provjobbande så frågade hon "Vill du jobba här med oss?" och jag var ju inte sen med att svara JAAA :-)


Det är ett deltidsjobb, men det ÄR ett jobb och det känns så jäkla gött. Nu kan jag äntligen få jobba, träffa människor och få vara JAG några dagar i veckan.


Förhoppningsvis blir det fler timmar framöver *hoppas*


 

Disken där kunderna handlar!!


 

En sida av caféet där det även finns fint porslin att köpa, goda téer, honung mm


 

Alltså, semlorna är SÅÅÅÅ goda *mums*


 

Levain-bröd närmast och en del andra sorter...


Allt i caféet är närproducerat och ekologiskt, det känner man verkligen på det man äter. Det är så mycket smak, så mycket tyngd i bröden och så mycket kvalité. Allt bakas utan maskiner vilket är helt otroligt egentligen :-)


Ni som kan MÅSTE komma förbi, köpa ett gott bröd, kaka eller nått som ser smaskigt ut. Lovar att ni inte blir besvikna. Dessutom finns ju jag där emellanåt *haha'



 
 
Jessica

Jessica

17 februari 2013 09:21

Jag är verkligen så GLAD för din skull gumman, det ser så mysigt ut på bilderna!!!!
Och semlorna *mums*

Hoppas jag får tillfälle att komma o fika hos dig när jag är uppe nångång i vår :)

Kraaam

http://jezza.se

Grynisen

17 februari 2013 15:31

Ja det hade varit kul! Det är ju lite ifrån city men väldigt mysigt ;-)

Kraaam tebax

 
Elisabeth

Elisabeth

17 februari 2013 13:57

Vad härligt med ett jobb....Grattis! Ser ut att passa dig, man skulle ha lite närmare bara och komma och ta en fika.

Kram

http://knytet.bloggplatsen.se/kategori/219238-365-

Grynisen

17 februari 2013 15:32

Tack ;-) ja du får ta en semester i Gbgboch komma och äta gofika hos mig

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards