Alla inlägg under april 2013

Av Grynisen - 2 april 2013 13:40

Solen skiner, vattnet glittrar och det är vår i luften :-) Snacka om energikick!

Idag är det premiär för uteserveringen på jobbet. Det ser så fint och mysigt ut. Verkligen inbjudande för fika ;-) Bättre blir det sen oxå när det är asfalterat...

Nu ska jag njuta en stund till innan det är dax för hemgång och hämtning av Edwingos

Av Grynisen - 1 april 2013 19:42

Oj oj så fort helgen har gått. Fyra dagars ledighet har rusat iväg, ändå har vi varit mest här hemma.


I fredags var jag och Edwin iväg och handlade påskmat och till påskäggen. Massor med folk i affärerna, vilket inte är så konstigt, men det gjorde att jag bara hann med hälften av allt... Men lördagsmorgonen fick komplettera lite så allt blev klart tillslut :-)


När vi kom hem blev det påskäggsjakt. De stora barnen fick så klart påskägg med godis, trisslott och pengar. Edwin däremot fick det finaste och godaste *hihi* Eller vad tycker du??


 

Påskägg med färska blåbär, hallon och jordgubbar :-)


Mickes föräldrar kom till oss på Påskafton. Även Mickes bror, fru och barn. Vi grillade oxfilé, gjorde potatisgratäng och en grym sallad. Alla åt och njöt galet mycket.... Det var så gott!!! Till efterrätt åt vi en jättegod tårta som min svägerska hade gjort *mumma*


 


Påskdagen, igår, var en underbart solig dag utan isande vind. Jag fick med Micke ut och vi räfsade gräsmattan så gräset kommer igång fortare. Gräsmattan ser ju så död ut men vi fick bort en hel del dött gräs så förhoppningsvis tittar det gröna fram snart :-)


 

Edwin hjälpte oxå till


 

Massor med dött gräs....


Efter detta röjande så sopade jag rent altanen, vi tog fram utemöblerna och sen var både jag och Micke värda det goda, ja just det, ett glas rött :-)


 

*njuta*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards