Alla inlägg under maj 2013

Av Grynisen - 24 maj 2013 22:20

När jag var och handlade på ICA Maxi tidigare idag så hittade jag en fin och mysig fleecejacka till Edwin. Dessutom till ett superbra pris :-) Halva priset så den kostade endast 90 kr *me like*


 

Gillar att fynda :-D


Jackan ser lite blev ut på bilden. Den är starkt grön med gröna stjärnor och de gula partierna är väldigt gula *hihi* Bra beskrivning va ;-P Får ta en ny bild när Edwin har den på sig istället!!


Perfekt att ha i sommar, de kyligare dagarna och även till höst/vinter under vanliga jackan!!!

Av Grynisen - 24 maj 2013 18:14

Idag har jag varit hos min goa kompis som snart är färdigutbildad frisör. Imorgon är det nämnligen hennes stora prov där bl a jag ska sitta som hennes korthårsmodell :-D


Så idag var det finslipning av frisyren som hon ska presentera imorgon. Fick verkligen rockabillyfeeling *hihi* Det var bara den prickiga snurrkjolen, sjalen och blusen som fattades :-D


 

Coolt va *fnissar*


Det är ju inte en frisyr jag skulle kunna ha till vardags men den är ju lite kul och festlig :-) Om några veckor ska jag även på en makeover hos min kompis. Då ska håret fixas igen, till en mer frisyr som jag ska kunna ha hela tiden. Sen ska jag sminkas och piffas... Life is goood ♥

EGO
Av Grynisen - 21 maj 2013 16:43

Äntligen gräsklippning, då vet man att sommaren är här :-) Det är +22 grader och moln/sol.... underbart!!!

Vi har mycket ogräs i gräsmattan så vi måste köpa nått bra att strö på så att det försvinner.

Men på håll ser gräsmattan fin ut iaf *haha*

Edwin gick med mig när vi klippte. Han blev så varm så håret blev blött och lockade sig. Så när vi var klara förtjänade han en Piggelin ;-)

Av Grynisen - 20 maj 2013 20:55

Grabben växer ju och nu var det väldigt tunnt på sommartröjor här hemma. Så det blev lite nya tröjor och linnen från Polarn och Pyret.


 


Nu behövs lite shorts oxå och ett par sommarskor till så är grabben klar för sommaren :-D De stora barnen behöver oxå lite nytt, och även avslutningskläder. Det är ju ett måste att fixa, avslutning om drygt tre veckor.... SHIT!!!! Snart sommarlov :-D

Av Grynisen - 16 maj 2013 21:38

Ja men sommaren är här :-D Helt underbart!!


Idag har det varit ca +25 grader *njuta* Barnen har varit sommarklädda och jag har hängt tvätt ute nu ikväll som får torka inatt och imorgon på dagen.


Idag var det dagisfest på Edwins dagis. Det är som en liten skolavslutning, med söta sånger som barnen sjunger, fika, lotterier och poängpromenad.


Edwin ville absolut inte sjunga, han villa leka i sandlådan. Men jag och Edwin stog med och sjöng lite grann iaf.... Envis unge, har jag nämt det innan *ASG*


 


Fliz var med mig på dagisfesten. Whille skulle vara med kompisar och Micke jobbade... skönt att ha Fliz-sällskap iaf :-)


 


När dagisfesten var slut åkte vi hemåt. Var på altanen och blåste såpbubblor som Edwin vann på ett lotteri. Fliz var sugen på lite vattenkrig, men det fick inte bli nått sånt kände jag... hade så mycket annat att fixa med. Men hon hittade vattenpistolerna så hon kunde skjuta lite iaf :-)


 

Edwin har precis badat inne, på med tröja och gummistövlar för att vara med Fliz. Riktig bonnapöjk *haha*


Nu sover äntligen Edwin, han hade lite ont i sin mage ikväll så han fick vara uppe och komma till ro lite senare. De stora har oxå lagt sig men ligger och spelar och läser... själv ska jag bara njuta en stund av lugnet innan jag själv ska lägga mig....



Av Grynisen - 16 maj 2013 09:25

Jag vaknade redan vid kl 5, Whille hostade jättemycket :-( Lite senare vaknade Edwin och var rädd för trollen*hihi* Det är mycket fantasi om trollen, vargen, tigern i Djungelboken och en del andra.... O han är rädd för en del av de, stackarn...


Så jag har varit vaken sen kl 5 och Edwin en stund senare ;-)


Tur att det inte var en ledig dag *hihi* Vi skulle ändå upp vid kvart i sex....


Vid kvart i sju åkte vi till dagis och jag o Micke vidare till jobbet!!! Solen skiner idag, det ska bli ca +23 grader *lycka*


Av Grynisen - 15 maj 2013 10:09

Jag fick ett sms om ett paket som jag skulle hämta. Jag har inte beställt något men självklart blev jag nyfiken :-)


 


Det var ett paket från Syster Lycklig, ett företag jag aldrig hört talas om. Men sååå fin rosa påse *fnissar* Jag öppnade påsen och lådan och där i låg ett superfint inslaget paket ♥


 

Älskar sånt här :-)


I det fina paketet låg fyra superfina muggar *älskar* Åhhhh blev så glad, ringde min goa kompis direkt. Hon vet precis vad jag tycker om.


 

Visst är dom fina :-)


Jag var ju tvungen att gå in på Syster Lycklig och titta.... Vilken ljuvlig sida, skulle lätt kunna handla ihjäl mig känner jag *haha* Kika in där du oxå, lovar att du inte blir besviken!!!!

EGO
Av Grynisen - 14 maj 2013 16:24

Jag och Edwin har lite eftermiddagsmys, vindruvor och Lejonkungen. Edwin var ute en stund när vi kom hem från dagis men sen tyckte han att mys i soffan lockade :-)


 


 


Nu ska jag passa på att äta lite sen lunch/middag. Har iaf hunnit med dammsugning redan, sen efter maten är det diskmaskinens tur att tömmas... alltid är det något :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards