Direktlänk till inlägg 20 juni 2013

Liseberg!!!

Av Grynisen - 20 juni 2013 23:45

Äntligen, som tradition numera så åker vi alltid till Liseberg dagen innan Midsommar.


En superfin och väldigt varm sommardag. När vi kom till Liseberg var det ca +27 grader i skuggan *phuuu* Underbart men väldigt varmt när man nästan hela tiden fick vara i solen :-)


Vi köpte åkband till barnen, ja även till Edwin. Han fick det lilla åkbandet. Jag fick oxå nöjet att åka då Whille inte hade någon kompis med sig, det hade Fliz.


Whille, Fliz och kompisen åkte lite tillsammans först. Då gick jag till #Kaninlandet som är nytt för i år. Måste verkligen säga att det är ett otroligt fint och barnvänligt område :-) Edwin hade JÄTTEROLIGT på #Bushållplatsen och hade fullt upp. Hade nog inte behövt köpa ett åkband till honom då han var jättenöjd med att få leka där :-)


   

Jätteroligt och spännande område för små killar och tjejer #liseberg


Med tanke på värmen så fick vi ta lite festis-. och bananpaus. Edwin var så svettig efter busandet och springandet, ja även jag *hihi* Vågade ju inte lämna honom själv i det stora området så jag var ju med och gick runt, gick på hängbroar, sprang i trappor, utforskade rummen :-) Men roligt var det!!!


 

Gott!!


Efter en stund kom även Micke. Han jobbade lite längre än mig... Han var hungrig så vi gick och köpte våfflor. Whille hakade oxå på då han tröttnat på tjejerna *hihi*


   

Våfflorna var väldigt goda, Whille sa med en gång att de var mycket godare än mina (o ändå är mina goda juu)


Efter maten stack jag och Whille iväg och åkte lite. Vi tog Lisebergsbanan och Uppswinget. Den sista gav mig dödskänsla *fnissar* Vidrig och jobbigt då det känns som om man ska ramla rakt ner i marken när man hänger 40 meter ovanför marken med ansiktet rakt nedåt... *rysa* Vet inte om det är åldern eller nått annat *ASG* Riktigt läskig var den iaf....


Bäde jag och Whille hade skakiga ben efter Uppswinget så vi letade upp Micke och Edwin för att åka Farfars bilar *fnissar* Lagom att varva ner i efter en skräckupplevelse :-D


 

Micke och Edwin.... Lyckan är total när man får köra bil :-)


 

Även Fliz, kompisen och Whille tog ett varv :-)


 

Whille och Edwin i Kaffekoppen


 

Edwin testar Tuta och Kör *hihi*


Whille stack iväg med tjejerna sen igen så då åkte jag med Edwin. Han var inte rädd för något så vi åkte Flygis Kaninlandsbanan Tuta och Kör  och några till om igen!!!


 

Glasspaus i värmen :-)


Vid klockan 21 så somnade Edwin gott i sin vagn. Det tog på krafterna att vara på Liseberg *hihi* De stora barnen fortsatte åka och det var stundtals ingen kö till attraktionerna :-) Det är precis så det ska vara när man är på Liseberg... åka och sen springa till nästa och åka igen!!! Härligt glada ungar ♥


 

Fliz kompis vann Stjärnvinsten på första spelet *lycka*


Vi åkte hem när Liseberg stängde.... En härligt rolig dag tillsammans och vi hoppas göra om en liknande Lisebergskväll i augusti igen :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards