Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Grynisen - 15 augusti 2013 22:30

Barnen har börjat skola och dagis. Äntligen (får man säga så) fick jag en stund för mig själv ;-)

Efter lämning av barnen imorse åkte jag och hämtade min syster. Sen åkte vi vidare till skogen... Vi åkte till ett område där vi boddesom yngre. Ett mysigt näraskogenområde :-)


Planen för dagen var KANTARELLER!!!

Syrran hade med sig kokt ägg, smörgås med skagenröra, kaffe och vatten. Så efter en promend mot våra ställen satte vi oss på ett berg, njöt av lövens sus, lugnet och det goda att äta!

Vilken lyx att få sitta så... ;-)

Efter våran energiladdning började vi gå runt i skogen. Vi hittade kantareller ganska tidigt, men de var ganska små. Däremot hittade vi älgbajs i mängder, vit flugsvamp, massor med grodor ;-)

Men tillslut.... där fanns det mer....



Det var väldigt blandade område det växte kantareller. Bland barr, under grenar och stockar, bland mossa, i gräs, i ett hål utan solljus.

Vi plockade ungefär ett kilo. Det hade kunnat bli mer många var små så vi lät de vara...

Efter ca 4 timmar var vi nöjda ;-) Syrran fick med sig kantarellerna. Hon ska göra kantarellpaj till på lördag så då får jag ändå smaka *mumma* Dessutom slapp jag rensa högen nu.... sååå skönt :-)

EGO · Vardag · Väder

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards