Alla inlägg under oktober 2013

Av Grynisen - 23 oktober 2013 23:54

Äntligen har jag klippt mitt hår...hade sånn ångest över mitt förvuxna hår som verkligen knäckte det lilla självförtroende jag hade.

Nu är det klippt, dock inte perfekt, men det funkar. Dessutom har jag färgat håret nu ikväll ;-) Nu blev det höst/vintertoner i färgen. Brunrött med helt röda inslag ;-)

Visar bara färgningen så slipper ni mitt bleka osminkade fejs ;-)

Färgerna blev grymma. Ska bli kul att fixa håret imorgonbitti så jag får se helheten ;-)

Nu är det natten... tajm to sleep ?

EGO
Av Grynisen - 19 oktober 2013 15:55

Ja nu när hösten gjort riktig entré så måste det ju bunkras upp med ljus i olika former :-)


Jag, Fliz och Edwin åkte iväg till IKEA efter frukosten. Micke hade paus på jobbet så han hängde oxå med....


 


Helger är ju absolut värst att besöka IKEA. Jag jobbade ju på IKEA i 8 år så jag vet *hehe* Men det var 'ändå ok idag... Vi visste ju vad vi skulle köpa så vi gick inget på övervåningen utan la fokus på ljusen.


Jag köpte värmeljus, stora och små, blockljus 20 cm och 25 cm. Det blev även en ljusslinga till sovrummet.


Därefter åkte jag en sväng till Rusta oxå. Där fanns oxå massa fina saker men jag köpte bara en ljusbricka som var på annons.


 

Kostade bara 49,90 kr... billigt e najs!!!


Kikade även på tapeter. Jag vill ju gärna fixa lite nytt här hemma och Rusta har ju faktiskt en hel del snygga tapeter.


 

Vardagsrummet fondvägg eller tv-rummet övervåningen


 

Köket


 

Fliz rum


Hittade även en skitsnygg tapet till hallen, en vit med silvermönster. Den fanns inte på nätet så jag kan inte visa den för er som läser....


Hoppas kunna göra lite enklare renovering här till våren. Prio är även Whilles rum, det har vi ju sagt länge... men hans rum är det första rummet som ska göras. Ev kanske köket görs först då det bara går två rullar dit.... Men som sagt, till våren blir det väl *hoppas jag*

Av Grynisen - 19 oktober 2013 08:40

En krispig lördagsmorgon.... Ute är det några minusgrader men inne i soffan är det varmt och skönt ;-)

Jag och Edwin myser av en lugn morgon utan krav.... Snart ska vi väcka Micke som ska iväg och jobba!

Edwin sitter och spelar.... jag halvsover ;-)

Av Grynisen - 11 oktober 2013 18:28

Igår skrev Fnulan på sin blogg om att det fanns goodiebags att hämta på Bodyshop i Göteborg. Jag fick Micke att sticka in dit idag på dagen och hämta en goodiebag *fnissar*


Han var tvungen att säga "Jag ska hälsa från Fnulan" för att få goodiebagen och det löste han fint *skrattar*


Tack så mycket Fnulan. Alltid kul med lite vardagslyx :-)


 

EGO
Av Grynisen - 10 oktober 2013 23:22

Glömde av attitydt skriva om tredje middagen från Linas Matkasse förut. Kör ett ryck nu från mobilen ;-)

Idag blev det Äppelpäpplig köttgryta med knorr *hihi*

Detta behövdes:

Fläskkotlett benfri
Gul lök
Morötter
Äpple
Champinjone
Kinesisk soja
Tomatpure
Creme Fraiche
Köttbuljong
Persilja
Ris


En god smakrik gryta som passade oss bra.Hade gärna haft lite chili i och även ingefära. Men helt ok ändå!!

Blev även mat över till två matlådor. Köttgrytan var väldigt matig tack vare morötter och champinjoner.

Betyg 3,5 av 5

Gärna lite mer hetta och smak.

Av Grynisen - 10 oktober 2013 09:45

Igår när vi hade ätit middag så färgade jag Fliz hår. Hon har ju haft blonda slingor nu hela sommaren men ville ha något annat, samtidigt hade hon en rejäl utväxt. Hon är ganska mörk i sitt egna hår!!!


Jag köpte en ljusbrun färg i förrgår så jag tänkte att den blir bra till att täcka den blonda färgen. Dessutom la jag i 5 superröda slingor. Ganska breda slingor men ändå så att det syns att det är slingor....


Färgen, den röda, var hel UNDERBART röd... SÅÅÅÅ SNYGG :-D


 

Av Grynisen - 9 oktober 2013 18:45

Idag har vi provat middag nummer två från Linas Matkasse ;-)

Jag hade tänkt att göra fisken idag men eftersom det bara är jag som gillar fisk så kändes det inte helt rätt! Det blev istället Korv med rotfruktsbåtar ;-)

Detta behövdes:
Korv (typ choritzo eller bamsekorv tex)
Potatis
Morötter
Turkisk yoghurt
Sallad
Gurka
Senap


Jag la faktiskt till rödbetor och paprika. Sen gjorde jag en vitlökssås istället för senapssås.

Potatisen, morötterna och rödbetorna klyftade jag. Hällde lite olja och sen in i ugnen. Korven stekte och grönsakerna skars....


Maten smakade riktigt bra äben idag. Korven var otroligt matig med sina 97% kötthalt. Riktigt bra. Gick på ca 30-40 minuter att tillaga.

Betyg 3, 5 av 5

Hade velat ha fler grönsaker vilket jag valde att göra oxå ;-)

Av Grynisen - 9 oktober 2013 11:45

Ja efter över fyra månaders väntan så är det äntligen dax ikväll :-)


 


Det slutade så här:


En våldsam storm härjade Seattle i säsongsavslutningen och


Meredith tvingades föda barn mitt under strömavbrottet.


S P Ä N N A N D E

 



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards