Alla inlägg under december 2013

Av Grynisen - 4 december 2013 18:38

Mmmm så här jävlig ser jag ut nu :-( Det var skitjobbigt att ta bort fransarna. Limmet satt så jäkla bra så lösningsmedlet funkade inte så bra... Flera fransar sitter kvar, dock nedklippta.


Rödflammig, påsar på ögonlocken och svidande :-(


Thats me right now.... Hoppas det lägger sig till imorgon iaf!

EGO
Av Grynisen - 4 december 2013 13:46

Igår var Mickes stora dotter hos oss. Hon har precis utbildat sig till ögonfransförlängare. Jag ville ju självklart vara hennes övningsoffer :-)


Jag gjorde ju förlängning en gång för tre år sen. Var supernöjd, men då tålde jag inte limmet så ögonlocken svullnade upp och jag såg allt annat än vacker ut... 


Tänkte ändå att det är värt att prova igen :-D


 

Bild som Mickes dotter har gjort... Jag före och efter :-)


Imorse när jag vaknade.... daaah.... svullen och det kliar. Återigen samma reaktion som för tre år sen :-( Så idag måste vi ta bort fransarna igen så jag blir normal i ansiktet... Ser helt svullen och gråtig ut i ögonen. Det kliar som satan...


Så nu vet jag att jag inte ska prova en gång till :-D

EGO
Av Grynisen - 2 december 2013 22:08

Mmm börjar ana att vi kanske inte kommer undan sjukdomarna. Edwin har börjat hosta en del, näsan rinner och ikväll var hans ögonvitor rödsprängda. Jag HOPPAS att det inte är någon ögoninflamation på gång :-( Det är ju så galet jobbigt att få bort....


För hoppningsvis är det förkylningen som satt sig lite i ögonen. Får väl se imorgonbitti och lillfisen mår ♥


 


Edwin är helt inne i tomtetänket *fnissar* Han har kört tomteluva sen igår, och nu sover han även med den *HAHAHA* Med tanke på envisheten han har begåvats med så är det ingen idé att be honom ta av den...


Lite sött är det ändå ♥

Av Grynisen - 2 december 2013 21:49

Ja idag är det Mickes dag, självaste födelsedagen :-)


Det blev lite firande med paket imorse, sen bar det iväg till skola, dagis och jobb


Nu ikväll blev det lite firande med världens goooodaste morotstårta *mumma*


 

Världsklass helt klart :-D


 

Mumsig marsipan


Vi hade en mysig stund tillsammans sen blev det ju vardagskväll med de övriga vardagliga bestyr. Men så är ju vardagen.... den rullar på :-)


 

♥ GRATTIS PÅ DIN DAG  ♥

Av Grynisen - 1 december 2013 17:04

Jag och barnen har haft en mysig dag. Idag blev det lite julbak. Vi har bakat Lussekatter och mjuk pepparkaka *nomnom*

Edwin smulade ner jästen!

Edwin älskar att hjälpa till med min Kitchen Aid :-)

Härlig jäsning med doft av kardemumma

Whille knådade

Sen var fantasin igång ;-)

Fliz skulpturerar med konstig sminkning :-)

Koncentrerad hihi

Resultatet ;-) Fiiina lussekatter i alla möjliga former. Ser fram emot att smaka på dessa ikväll tillsammans med glögg *njuta*

Även en mjuk pepparkaka med rårörda lingon i hans med. Denna gången körde jag på Leilas recept på både Lussekatter och mjuk pepparkaka. Det är ju gardering och ger en säkerhet på att lyckas ;-)

Fortsatt trevlig advent till er ute i cyber!!!

Av Grynisen - 1 december 2013 08:28

Godmorgon! Nu är vi äntligen inne i den mysigaste månaden på året ;-) Dessutom Första Advent idag...

Jag och Edwin har haft mysmorgon i sängen. Lite Youtube med "Landet för längesen" så kunde jag vila lite till ;-)


Nu har Micke åkt iväg till Fitnessfestivalen och jag o barnen väntar på första avsnittet av årets julkalender, Barnen Hedenhös. Hoppas den är bra ;-)


Nu har Edwin bytt plats till soffan istället för sängen :-) Nu är det lite Youtube en stund till innan klockan är 8:45!!!


  



Önskar er som läser en fin morgon och en fin dag!!

Trevlig Första Advent

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards