Alla inlägg under september 2012

Av Grynisen - 29 september 2012 20:03

Nu ikväll tog jag fram ett Yankee Candle-ljus... Jag har inte haft tänt något under sommaren och nu kände jag att det verkligen var dax. MYYYYYS :-)


Jag jobbar ju inte med Yankee Candle längre, saknar det som sjutton :-( men jag har ju några ljus här hemma sen får jag se till att beställa från www.yankeecandle.se och få det hemskickat!!! Älskar ju dessa ljus och är beroende så det är ett måste helt enkelt *hihi*


Nu har jag iaf tänt ett jättegott ljus som var Limited Edition förra våren. Så det finns nog inte att köpa längre, därav att jag inte eldar det så ofta...


 

Chocolate Truffle Limited Edition


Det luktar så galet gott här hemma nu. Nybakad kladdkaka, behöver jag säga mera *fnissar* I lööööööve it :-)))

Av Grynisen - 29 september 2012 09:19

Micke har åkt till jobbet, stackarn. Jag och barnen ska ha en lugn mysdag! Det behöver vi efter gårdagen som verkligen tog på krafterna...


Dagen igår var vacker och känslofylld. Jag har aldrig sett Whille gråta så mycket, hela gudstjänsten grät han :-( Han ville bara därifrån...


Även Fliz grät mycket, ja vi alla eventligen. Edwin underhöll oss emellanåt med Bä bä vita lamm, läsa Psalmboken och prata om alla färger ;-)


Vi var hemma igår igen vid kl 20.30 Det var så segt att köra hem, mörkt och tröttsamt. Kändes som klockan var vid midnatt när vi kom hem. Men vi fick till lite fredagsmys med stora barnen iaf ?



En underbar bild på Esters bild och kista + Edwin som smög in i bakgrunden.... Inget vi märkte när vi tog fotot :-)

Av Grynisen - 27 september 2012 20:47

Imorgon är det begravning för Mickes älskade mormor ♥ Det kommer bli en otroligt tuff dag med väldigt mycket tårar....


Jag vet att Whille och Fliz kommer vara väldigt ledsna, samtidigt känner jag att jag måste ta hand om Edwin så att Micke får vara ifred i sin sorg. Men jag tror att barnen är såpass förberedda så att de vet att det blir mycket ledsamhet, gråt, sorg....


Edwin kommer säkert vara mitt i sin tröttaste period men jag får ha med lite mutmedel, festis och bilar. Så hoppas jag att vi kan dra igenom begravningen realtivt lugnt...


Jag har varit ledig idag, skönt! Fick fixat Edwins kläder till begravningen, mörka byxor och vit skjorta. Till det kommer han även ha en mörk väst. Whille kommer ha svarta byxor, vit tröja och svart väst. Fliz kommer ha svart kjol, svart tröja och svarta strumpbyxor... Alla tre kommer vara så fina ♥


Jag och Micke kommer oxå vara svartklädda, jag i klänning, Micke i kostymbyxor, svart skjorta och svart väst....


Sorgens dag gör sig påmind, det är tur att begravningar inte sker så ofta....


 

Av Grynisen - 24 september 2012 21:39

ÄNTLIGEN ÄR DAGEN HÄR!!!!


 


Lindex Missoni har kört VIP ikväll och det har gått så jäkla bra. Vet inte hur mycket jag får säga men att det har sålt galet bra är väl säkert ingen fara :-D


Imorgon börjar jag klockan 6 och jag längtar redan. Vi har MASSOR att göra, skicka ut massor med Missonikläder till förväntansfulla kunder!!!!


 


Själv blir det nog inte så mycket Missoni-kläder. Har inte riktigt råd känner jag och sen är det väl inte min klädstil. Men jag har lärt mig att tycka om färgerna och mönstret så hade det legat nåra tusenlappar och skräpat så hade jag ABSOLUT köpt mig några plagg :-)


Nä, nu måste jag sova strax. Ska ju upp kl 4:45 och det är ju snaaart!!!


Av Grynisen - 22 september 2012 20:06

Idag åkte vi en sväng till Allum. Whille behövde ett par höstskor, han har ju fortfarande sommartygskorna och det funkar inte riktigt tillsammans med detta regn *suckar*


Whille har ju numera ganska höga krav på märke osv, men med lite eko i plånboken så gick det inte riktigt med hur dyra skor som helst. Men han hittade ett par skor på Din Sko som han gillade, och jag gillade både skorna och priset *hihi* De kostade 399 kr.  Men att grabben har storlek 39 har jag ganska svårt att smälta ;-)

 



Fliz behövde ett par nya stövlar till begravningen. På Din Sko hittade hon inga, nä varför hitta på samma ställe liksom *haha* Så vi gick till Skopunkten, absolut ingen favvoaffär för min del då jag tycker kvalitén är usel. Men eftersom plånboken fick styra så fick det vara ett bra alternativ idag...


Fliz hittade ett par jättefina stövlar :-) Jag hoppas de håller hösten ut iaf, 249 kr är ju ett ok pris!


 


Eftersom vi var på Skopunkten så kom snålheten fram *haha* eller smartheten kanske ;-) Så Edwin fick ett par fodrade gummistövlar därifrån, de fick vi ju för halva priset. Snålgöte har talat *asg* Han har ju redan ett par Tretorn men dessa kan han ju ha hemma och de andra på dagis.


 


Edwin var JÄTTEGLAD för sina stövlar :-) Han gick runt med de här hemma inomhus ända tills han skulle lägga sig *ler* Dessutom gillade han stjärnorna :-D


Skönt att detta är fixat nu iaf... Nu är det bara att invänta lönen så att jag kan shoppa overall till Edwin och vinterjackor till de stora barnen. Sen behövs ju även vinterskor.... men det tar vi när det kommer!

Av Grynisen - 22 september 2012 08:42

Vissa sover på lördagsmorgnar, men jag färgar håret hehe Det gäller att ta vara på tiden och ledigheten!


Håret är på tok för långt oxå :-( Måste verkligen hitta en duktig frisör som gillar att leka fram nya frisyrer...


Är så missnöjd med att aldrig få till en häftig och rolig frisyr, men tiden att kunna åka iväg o klippa mig utan barn är nästan obefintlig nu när jag och Micke jobbar som vi gör :-( Så därför går jag till frisören här på orten där jag kan få tid nästan nästan samma dag och där det funkar att ha med barnen!!

Men som nått mission nu framöver så är mitt mål att hitta en frisör som är duktig, fantasifull o kreativ! OCH normal i pris oxå :-)


EGO
Av Grynisen - 21 september 2012 21:34

Jag är igång med Tradera igen. Edwin har ju en hel del kläder som han vuxit ur, bl a sin fina skaljacka och windstopper från POP, Didrikson overall och massa annat. Nu i veckan har jag lagt ut några plagg på Tradera för att se hur det går....


Än så länge är det overallen som är mest intressant i auktionerna. Det är lite spännande att se hur det ser ut på tisdag kväll :-D


 








Det är skönt att rensa ur lite, samtidigt få lite pengar att köpa nytt för *hihi* Hösten och vintern är ju den dyra perioden så pengarna kommer väl till pass. Edwin behöver ny vinteroverall och vinterskor, båda stora barnen behöver vinterjackor.... Som sagt, inte gratis direkt :-D


Är ni nyfikna på mina auktioner så ta klicka här :-D

Av Grynisen - 19 september 2012 19:32

Vilken tur, magsjukan var nog den snällaste sorten denna gång. Fliz var dålig i två timmar ungefär, lite senare ville hon äta igen :-D Så jag tror att hon fått nån ensam liten bacill som inte lyckades knäcka henne helt!


Idag var Fliz i skolan igen, jag jobbade och Edwin var på dagis. En alldeles vanlig dag med andra ord....


Det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist, eftersom Fliz blev frisk så fort igen så blev det ju inte så mycket att rapportera om heller.


Sitter just nu och myser under en filt i soffan, kikar lite på Halv Åtta Hos Mig för att om en stund kika på Bonde söker Fru *hehe* Härlig svensk underhållning!!!!


En behaglig lugn onsdagkväll helt enkelt :-D

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards