Alla inlägg under januari 2008

Av Grynisen - 31 januari 2008 19:59

... inte ens tomten är vaken *fnissar*


Näää det är den 31 januari, 5 veckor efter jul och just precis nu har vi det vitt ute... Vitt precis så som det ska vara på Julafton *muttrar* Detta kontiga väder vi träffar på varje dag... Idag har vi haft kombinationen av frost på morgonen, blåst och regn fram till ca 17 och nu ikväll blåst och snö... Inte konstigt att man börjar undra


Men inne är det varmt och skönt iaf.... Jag har tänt massor med levande ljus *mys* En kopp te är på G sen så är det soffläge en stund...

Av Grynisen - 31 januari 2008 17:25

Det är precis vad som står och puttrar på spisen nu.... luktar jättegott!!!


Denna maten passar perfekt med tanke på blåst och regn, även lite snö som visar sig utanför fönstret.


Här är receptet om någon är sugen :


300 g potatis
en halv purjolök
1 st hönsbuljong (blir även bra med grönsaksbuljong)
0,5 l vatten
3 dl grädde (jag kör matlagningsgrädde)
salt, malen vitpeppar
Kan även ha i 150 g bacon om man vill

Skala och skiva potatisen och purjolöken tunt. Låt kokas mjuka med vattnet och buljongtärningen.


Tillsätt grädden och låt koka ytterligare 5-7 minuter.

Mixa tilll en slät soppa. Smaka av med salt och peppar. Späd m lite vatten om soppan blir för tjock.

Strö ev de knaperstekta baconbitarna över.

Av Grynisen - 31 januari 2008 10:06

Nu varnar man för storm varje vecka... Så även idag! Det börjar blåsa en del ute nu men frågan är som alltid "BLIR DET NÅGON STORM?" Det står en hel del om "stormen Tuva" (sött namn) på nätet nu så lite allvar ligger det säkert i det. Frågan är ju bara om den blir så stark!?


Förutom mycket hård blåst väntas regn. Mycket regn!!! På Västkusten kan det komma mellan 20 och 25 mm regn på ett dygn. Det innebär stor risk för översvämningar... det börjar vi ju oxå bli vana vid *hmm*


Återigen ska jag börja oroa mig för det jäkla trädet hemma hos oss oxå *suck* Den stora långa tallen som gungar otroligt mycket i blåsten. Tallen måste bort, så är det bara... men inte genom att den blåser ner på vårt hus...

Av Grynisen - 30 januari 2008 22:27

Jag var inne på Hemtex snabbt innan jag skulle vidare till mitt nya jobb. Där var det ju halva priset på ALLT :-) Sånt älskar jag *ler*


Jag fastande direkt för dessa fina lakan, så jag köpte till mig och Micke. Molnen och färgen känns så rogivande! Två stycken kostade 279 kr totalt... kanonpris :-)


Imorgon ska de tvättas sen blir det väl renbäddning i helgen :-)

Av Grynisen - 30 januari 2008 21:47

Jag har hamnat helt rätt... Jag kommer STORTRIVAS på mitt nya jobb!!!


Ikväll har jag träffat mina nya arbetskamrater och de var jättetrevliga. Jag fick inga obehagskänslor utan kände mig så välkommen *ler* UNDERBART!!!


Först var det lite genomgång och peptalk för hela gruppen. Intressant men inget nytt för mig... Sen åkte vidare till Gustavsberg, ett badrumsföretag som visade sina nya modeller av toaletter, badkar och handfat. SUPERFINA!!! Det bjöds även på mat, vin och öl....


Jag åkte hem vid klockan 21, då kände jag att det var dax att åka. Jag ska ju trots allt upp imorgonbitti klockan 5 igen...

Av Grynisen - 30 januari 2008 15:41

Mmm nu är jobbdagen snart slut vilket oxå innebär att mötet med mitt nya jobb närmar sig *ler*


Jag ska snart "piffa" mig lite så jag ser lite piggare ut än vad jag gjorde imorse när jag åkte till detta jobbet. Sen ska jag åka och kolla på skor och kika runt lite innan det är dax för att göra entré :-)


Pirrig i magen, ja det ska man väl vara... Hoppas det är trevliga människor där nu. Intressant att se vad man får för förstahandskänsla på de jag ska jobba med... och hur mycket jag dömmer dom *ler* Det är ju en liten svaghet jag har... dömmer för fort, men jag har även lätt för att ändra mig som tur är!!


Tänk på mig klockan 18.00

Av Grynisen - 30 januari 2008 11:55

Klockan 18.00 ska jag till mitt nya jobb och träffa alla. Min chef mailade mig och bjöd in mig till att träffa alla, lite nyhetspresentation av produkter + att käka middag efteråt :-) Visst låter det trevligt... jag kommer säkert bli jättepirrig senare idag!!!


Det känns riktigt bra att göra detta. Bättre än att komma nästa måndag morgon och säga "Hej idag ska jag börja här" *ler* Nu kommer de redan att veta lite om vem jag är osv... Men självklart är det en speciell känsla att komma och vara helt ny, vara uttittad och allt annat som det innebär att vara ny!



Av Grynisen - 30 januari 2008 05:30

Regnet vräker ner och har gjort det ett bra tag nu... det är bara att ta på barnen regnkläder och se glad ut IGEN... och igen och igen...


USCH!!!


Vanlig morgon i övrigt... ja vädermässigt oxå *HAHA* Whille är vaken och ligger i soffan. Jag ska väcka Fliz alldeles strax nu, plocka fram kläder och sen är det igång...


Katterna springer runt och busar, väntar väl på att få lite mat :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards