Alla inlägg under december 2007

Av Grynisen - 31 december 2007 19:26

GOTT NYTT ÅR

Nu ser vi alla fram emot en underbart 2008 :-)

Av Grynisen - 31 december 2007 14:05

Tiden rusar känner jag...


Maten är förberedd... endast potatisen som ska skalas, men det har jag tänkt överlåta till karlarna *HAHA*


Fläskfilén ligger i kylen, de färska kryddorna blandat med olivolja är på så att smakerna suger i sig ordentligt!!! Räkorna är skalade som ska vara till förrätten. Pajdegen står i kylen och mognar för att kavlas ut om en stund...


Fliz är redan festklädd *hihi* En jättefin klänning från H&M har hon på sig... riktig prinsessfin är hon :-) Whille är hos en kompis, ingen idé att hålla honom hemma än... han skulle bara bli rastlös!!!


Det är väl min tur att ta duschen... får ju passa på när den är ledig :-) Ska även se till att göra en inpackning så att håret känns lite mjukare!!!

Av Grynisen - 31 december 2007 09:20

Usch ja... Kallt o vitt är det ute.... mycket frost, vilket är mysigt MEN jag har inte lust att sticka ut nu och handla.... men väntar jag så kommer jag säkert träffa hela Göteborg ute *suck*


Det ska handlas färska räkor, örter och lite annat... sen är det hemåt igen :-)



Av Grynisen - 31 december 2007 09:00

Syrran och hennes sambo kom hit igår... vi ska ju fira Nyår tillsammans och de tyckte att det är lika bra att komma dagen innan. Så fixar vi allt tillsammans :-)


När barnen hade somnat så tog vi fram Monopolet *hihi* Jäklar vad vi spelade, byggde hus och hotell, barskrapade varandra.... Vi hade jättekul!!! När klockan var halv tre inatt så tyckte jag att det var dax att sova *fnissar* Syrran gick och la sig redan vid klockan ett, då hade hon inga pengar kvar. Men vi tre som var kvar lyckades aldrig ramla ur spelet...


Det slutade iaf med att jag hade 125.320 kr i handen *flinar* + 6 tomter med hotell... de dyrare varianterna!! JAG VANN!!!!!!

Av Grynisen - 30 december 2007 12:56

Idag är det en sånn dag... städdag :-) Fliz håller på och plockar i sitt rum, jag ska strax hjälpa henne igen.... hon är ju trots allt bara fem år.


I köket har jag torkat av alla luckor +  fixat alla rostfria ytor som kyl, frys, diskmaskinen och ugnen... rackarns mycket fingeravtryck som sugs åt på dessa ytor. Frustrerande!!!


Strax är det dammsugning oxå, även tvättmaskinen och diskmaskinen är igång... Det är skönt att fixa allt idag... så är det njutningsmoment imorgon... eller?? *HAHA* Det blir nog annat att göra då :-)

Av Grynisen - 29 december 2007 22:45

Idag var det fötternas tur att få lite ompyssling... Varmt vatten, fotsalt och skön avkoppling gjorde susen. Därefter insmörjning av en god fotkräm...


Ska be Micke att smörja lite sen oxå... det är skön avkoppling... fotmassage kan jag inte få nog av!


Men alltså TV-utbudet... det är katastrof... INGENTING att titta på. Iofs måste man inte se på tv, men idag hade jag inte lust att göra nått annat heller :-( Näää... det är riktigt trist!!!!



Av Grynisen - 29 december 2007 18:27

Det är redan kväll och Bolibompa är på TV... Fliz sitter och tittar medans Whille håller på med sin freebandyklubba!!! Det är han bästa sak han äger *HAHA* Hans stora lycka...


Själv segar jag bara... njuter av lugnet...


Tidigare idag åkte vi och handlade nyårsmaten... Menyn är klar föresten :-)


Förrätt:

Rostad toast med avocadoskivor, nyskalade räkor, ruccula, citron och majonäs


Varmrätt:

Örtfylld helstekt fläskfilé, potatisgratäng och tomat- och löksallad


Efterrätt:

Chokladpaj med glass/grädde


Detta blev mitt och syrrans beslut, och vi känner oss nöjda med det *HEHE*


Det som är kvar att handla är färska räkor, färska örter och ev glass!! Det tar vi på Nyårsafton...

Av Grynisen - 29 december 2007 08:52

Jag väckte Whille vid klockan 8 idag... trots att jag verkligen ville sova en bra stund till. Whille var inte jätteglad över att behöva gå upp, men nu är han igång som vanligt.


Risken är väl att han kommer vara mer grinig och känslig än vanligt just pga mindre sömn... men ikväll kommer han somna gott :-)


Om en stund är det dax att göra frukost.... vad dagen i övrigt erbjuder vet jag inte än...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards