Alla inlägg under januari 2011

Av Grynisen - 31 januari 2011 19:08

Igår hände en tragisk bilolycka här på orten, en bilolycka som gjorde att två personer härifrån dog. Vi i familjen kände inte personerna, men man blir ändå berörd!

 

Det pratades en del om olyckan idag i barnens skola. I Whilles klass var det en klasskamrats storebrors bästa kompis som var en av de som dog. Whille blev väldigt berörd och det kom otroligt mycket tankar om detta när han och Fliz kom hem.

 

Whille tyckte det kändes så jobbigt med att något kan förändras fort, att en person bara kan försvinna för alltid. Att killen som dog levde i lördags, men nu är han död... Många tankar, allvarliga tankar som sen utbyttes i tårar....

 

Whille är en känslig kille, och i detta läget blev det ju tankarna på att någon i familjen kan dö. Det blev lite för mycket för honom...

 

Men vi satt och pratade länge, torkade tårar och kramades.

 

Döden är så definitiv.... och så svår att förklara...

 

  

Av Grynisen - 29 januari 2011 07:43

Nu är Edwin sitt rätta jag igen, feberfri och glad :-)

 

Tänk vad tänder kan ställa till det.... Whille och Fliz hade aldrig feber och dålig mage när de fick tänder. Men alla är ju olika, tur är väl det!!!!

 

Edwin valde tidig morgon idag, jag som ville få liiite sovmorgon. Han vaknade runt klockan 6, samma tid som jag går upp när jag ska till jobbet :-( Jag försökte få honom att somna om, men kvart i sju gav jag upp.

 

Nu sitter jag och tittar på inspelat "Halv åtta hos mig", Edwin har fått sin gröt och ny blöja. Han kryper på golvet och leker med en bandyboll och en burk, favoritleksakerna *ler*

 

Resten av familjen sover säkert en stund till!!!

 

~Godmorgon~

Av Grynisen - 27 januari 2011 12:54

Hittade precis EN TAND TILL i Edwins mun. Igår kom en tand, nere i munnen till höger om första tanden. Nu fanns det även en uppe i munnen till höger...

 

Inte konstigt att han är lite vissen.... Hans mage är inte heller på topp, men det tillhör ju oxå tänderna sägs det. Skönt att man kan skylla på nått hela tiden *skrattar*

 

Men banan och yogurt till lunch tyckte han var jättegott :-) Det är väl godare med nått kallt i munnen nu kan jag tänka mig.

 

Jag har precis gjort broccolligratäng så jag tänkte att han ska få smaka lite på det sen, kanske att det är gott :-) Annars får han äta yogurt och smörgås till middag sen...

Av Grynisen - 27 januari 2011 09:39

Igår eftermiddag tog jag tempen på Edwin, den visade 38,6 grader :-( Säkert hade Edwin feber även i förrgår, men då kollade vi aldrig.

 

Även idag är det feber, morgontemp 37,7 grader. Inget annat märks direkt, lite snuvig bara. Men den femte tanden gjorde entré igår så det kan ju vara den som ger lite feber!


  

En febrig och trött Edwin för en stund sen

 

Nu sover han iaf, skönt! När han är vaken så är det massa gnäll och tårar, dessutom vill han bara bli buren. Elva kilo är så där lagom skönt att ha på armen hela tiden...

 

Något som är annorlunda är att han äter sämre, han äcklas av maten. Igår åt han bara hälften av sin middag. Lika så gröten idag... Det är VÄLDIGT olikt Edwin!!!

Av Grynisen - 26 januari 2011 18:00

Idag har vårkollektionen släppts hos Me and I :-)

 

Jag var inne på deras hemsida och hittade väldigt mycket som jag skulle vilja köpa till Edwin. Jag ska ju ha ett Me and I-party den 16 februari *tjooohooo* Då ska det shoppas *haha*

 

Kläder är så jäkla kul till barnen. Till Edwin är det liiite extra kul måste jag säga, till små barn finns det otroligt mycket fint. Skulle lätt kunna shoppa ihjäl mig om möjligheten fanns ;-)

 

    

Lääängtar :-)

Av Grynisen - 26 januari 2011 16:14

Ja men hur trött får man vara??? Idag är en sånn dag där jag skulle kunna sova stående, helt sjukt :-(

 

Det finns säkert en förklaring till min trötthet, somna sent, en Edwin som vaknade redan kl 5 i morse och somnade om alldeles innan jag skulle upp kl 6. Så jag fattar, men ändå....

 

Bara för att jag är så trött så vill jag ha choklad *MUMS* Är såååå sugen på en chokladbit och en god kopp te. Men ICKE!!!!!!!!!! Inget godis här alls...

 

Maten funkar fortfarande bra, skönt! Middag idag blev stuvad vitkål och stekt falukorv. Det var riktigt gott faktiskt :-) Till frulle idag åt jag resten av soppan som jag gjorde i måndags + två ägg! Det är inte varje morgon det blir soppa till frukost (Kl 6.30)

 

Ikväll får det bli en omelett tror jag...

Av Grynisen - 24 januari 2011 19:34

Bilderna säger en hel del tycker jag :-)

 

  

 Edwin sitter på golvet med den numera trasiga telefonen i handen

 

  

Edwin "pratar" i telefon, håller då telefonen mot nacken *fnissar*

 

  

Bästa leksaken :-D

 

  

Edwin "pratar" lite till...

Denna telefon har Edwin tappat  och slängt i golvet så många gånger så att högtalaren låter katastrof *skrattar* Så numera är detta Edwins telefon!!!!

Av Grynisen - 24 januari 2011 14:30

Det är andra gången på mindre än en vecka som jag gör soppa. Soppa är jättegott tycker jag. Förra veckan blev det potatis- purjolök och broccollisoppa, men idag är det LCHF-anpassad soppa. Så på spisen står det blomkål- och broccollisoppa.

 

Soppan står nu och puttrar på spisen, uppkryddad och utspädd med grädde. Till soppan ska jag ha prinskorv i och sen toppad med riven ost *mumma*

 

Till lunch idag åt jag en avocado, tre skivor mozarella, en tomat och kräftsallad (med majo i) Det var jättegott och jag blev tokmätt!!!

 

Första dagen med LCHF känns kanon :-) Nu hoppas jag att det fortsätter i samma härliga känsla!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards