Alla inlägg under oktober 2007

Av Grynisen - 31 oktober 2007 22:27

Mmm imorgon är det ju jobb igen!!!


Jag är totalt ofokuserad på det... känner inte att jag har tid att vara på jobbet. Jag har ju en massa annat att fixa med... Men men...


Usch... maktlöshet... konstig känsla, obekväm och läskig! Jag gillar inte alls det jag känner... rädsla, oro, ledsamhet...


Nä... imorgon är en ny dag!

Av Grynisen - 31 oktober 2007 20:43

Om ca 15 minuter är det TABU mot allt negativt, alla telefonsamtal och alla föremål som kan störa....


BACK OFF!!!!

Av Grynisen - 31 oktober 2007 16:35

Jag har ringt runt en del idag... men det är mycket kvar!!!


Måste ju hitta en advokat, en bra advokat, en duktig advokat, en som är bäst... och vem är det? Shit, vad svårt det är... Jag känner inte någon som kan något om sånt här heller...


Men men... man får ju erfarenhet!


Med barnen har det varit lugnt idag... Min motivation har tyvärr varit låg så vi har endast fixat present till Whilles kompisar som han ska till på lördag. Ingen bakning, ingen present till min syster, inget annat...


Usch... stackars barn!! Jag får göra en bättre fredag och helg med dom istället!

Av Grynisen - 31 oktober 2007 08:43

Whille hade lite feberkänsla igår så idag är vi hemma och tar det lugnt. Han känns helt ok nu, så imorgon blir det skola igen!!!


Skönt med en lugn morgon iaf :-)


Snart ska jag sätta mig och ringa runt till olika instanser för att se vad jag kan göra och vad nästa steg ska bli i den pågående stämningen.


Sen har jag lovat barnen att vi ska baka idag.... så vi får väl se vad det blir. Vi måste ev oxå fixa födelsedagspresent till min syster som fyller år på fredag, även till Whilles två kompisar som fyller år på lördag.


Men vi tar ett steg i taget.... så får vi se var vi slutar!

Av Grynisen - 30 oktober 2007 17:50

Mmm det har jag ofrivilligt blivit nu.


Har kontrollerat rättsskydd, vad advokat kan kosta, hur vi ska gå tillväga, pratat med de som byggde huset *äntligen* Så fortsättning sker... mer än så vet jag inte just nu.


Imorgon ska jag fortsätta med detta, ringa tingsrätten och kolla hur jag går vidare med vår del av ärendet, hur man gör för att ta in advokat, vittnen och mera där till....


Som sagt.... en helt ny lärdom idag... en jag gärna varit utan... :-(

Av Grynisen - 30 oktober 2007 15:37

Så arg jag är.... och jag vet inte ens var jag ska börja någonstans...


Idag har jag och Micke fått varsitt fint kuvert från Miljödomstolen, tingsrätten!!!!!!!!!!! Jag höll på att dö när jag såg det.... VAD ÄR DET??? VAD HAR VI GJORT?????


Det visar sig att våra grannar som vi har snett nedanför oss har stämt oss för att vi har gjort så att deras djupborrade vattenbrun fått otjänligt vatten...


Vi flyttade ju till detta huset för ca ett år sen. Vi köpte huset av ett företag som byggde det åt oss.


I somras kom våra grannar och knackade på.... slängde fram ett papper och sa hur ska ni lösa detta?? osv osv... Riktigt otrevliga... Sen har det forsatt så... knackningar på dörren, otrevligheter och hot...


Vi har pratat med bygg-företaget och företaget som förberedde marken, de säger att de är på vår sida... att våra grannar inte har konkreta bevis på att det är "VÅR" tomt som orsakat detta...


Men idag står vi där... stämda på  ca 100.000 kr *mår illa*


Nu har jag försökt få tag på bygg-företaget, men de svarar självklart inte... Magkänslan känns inte riktigt ok just nu!!!


FAN

Av Grynisen - 30 oktober 2007 09:47

Idag är jag på min "vanliga" arbetsposition, så idag känns det helt OK att vara på jobbet *positiv energi*


Utanför lyser solen, träden är otroligt vackra i sina spräckliga färger :-) Himlen är blå med vita inslag... jättefin höstdag. Härligt att se!!


De sa på radion idag att helgen ska bli upp till +18 grader ute... det är ju helt otroligt om detta stämmer. Då får man nästan passa på att grilla och njuta lite extra!!!

Av Grynisen - 30 oktober 2007 05:14

Nätterna går fort... jag hade gärna sovit några timmar till! Ändå la jag mig i bra tid igår.... Det är jobbigt att vara så trött, borde kanske kolla upp mig och se så att min kropp mår bra.


Natten har varit lugn, inget som har hänt :-)

Barnen sover som sagt fortfarande, jag ska väcka dom om en halvtimma ungefär. Då blir det lite mys i soffan innan vi ca kl 6.20 sticker iväg till dagis / skola.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards