Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Grynisen - 16 oktober 2007 18:39

När vi kom hem från simskolan så var ju min plan att ta det lugnt, vara latmask till hundra procent *ler* Men det sket sig...


Följande har gjorts:


  • stekt hemmagjorda pannbiffar, 1 kg + lök och kokade potatis
  • tvättat två maskiner tvätt
  • vikt torr tvätt och hängt upp våt tvätt
  • dammsugat
  • fixat diskmaskinen

Detta gjordes innan klockan var 18, förutom tvätt nummer två som nu är i tvättmaskien.


Nu har jag precis tänt massor med levande ljus *stämningsfullt* Barnen tittar på barnprogram, ombytta till pyjamas och nattlinne. Om en stund ska de sova, DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ska jag vara latmask med gott samvete ;-)

Av Grynisen - 16 oktober 2007 18:01

Idag var det klädsim på simskolan. Smarta mamman (jag alltså) glömde extrakläderna, men som tur va fanns det lite kvarglömda kläder att låna.


Både Whille och Fliz tog simmärken, men olika.


Whille tog "grön livboj" som innebär:


Genomgång av isvettsreglerna. Genomgång av isdubbar. Bada med räddningsväst. Kasta livboj till kamrat som flyter i räddningsväst och dra in denne till kanten. Kunna flyta utan hjälpmedel i minst 5 sekunder. Genomgång av larmrutiner.


Detta är det första ismärket och eleven får lära sig känna till hur man beter sig på isen.


Fliz tog "röd livboj" som innebär:


Genomgång av båtvettsreglerna. Bada med räddningsväst. Bada med långärmad tröja och långa byxor. Flyta och förflytta sig med hjälp av livboj.
Kasta Hansalina eller liknande till kamrat som flyter i räddningsväst och dra in denne till kanten. Genomgång av larmrutiner.


Eleven ska ha kunskap om hur man uppträder i båt. Känna skillnaden av att vara i vattnet med kläder på och veta hur man handskas med en livboj och Hansalina.


Duktiga barn!!! :-)


Nästa tisdag är det sista dagen, då är det avslutning!!!



 





Av Grynisen - 16 oktober 2007 09:04

Nu är det bara fem timmar kvar innan jag slutar *asg* Tragisk nedräkning :-)


Det ser ut att bli en fin dag, solen skiner igenom mellan molnen, lite dimmigt men ändå en fin höstdag! Det sägs på radion att det ska bli regnskurar under dag, men vad gör det *ler*


Nä nu ska jag jobba vidare... full fart mot inventeringen!!!



Av Grynisen - 16 oktober 2007 05:18

Redan morgon... jag tokgäspar och ÖNSKAR att jag bara får sova vidare...


Jag måste packa väskor för simskolan och göra matsäck.  Jag orkade inte göra det igår när jag kom hem från målningen. Men det går fort... saft, macka, frukt och chokladboll.


Ikväll blir det verkligen liggande läge... oj oj... ska inte göra något, jo kanske tvätta men då kan jag ligga på rygg under tiden :-)


Shit vad trött jag e....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards