Alla inlägg under november 2007

Av Grynisen - 30 november 2007 22:41

YES YES YES!!!!


Tjejerna i final.... Jag hejar på Amanda... orkar inte med gråtande Marie mera känner jag... HEJA AMANDA!!!!



Av Grynisen - 30 november 2007 19:43

Jag har ingen koll denna vecka, min favorit Daniel har ju åkt ut så mitt intresse svalnade rejält *suck*


Vad som ska sjungas vet jag inte heller...


Jag hoppas och håller på Amanda och Marie i final.... nått annat hade ju varit knäckande :-(


Well well... ser iaf fram emot när Daniel släpper en platta... det är bara en tidsfråga :-)

Av Grynisen - 30 november 2007 17:43

Jag rekommenderar den.... underbart god!!!


  • 3 äggvitor vispas hårt

  • 3 dl socker röres i den hårt vispade äggvitan

  • Häll i form med löstagbara kanter, gräddas 125-150 grader i 1 timma

  • 3 äggulor + 2 dl socker vispas

  • 3 dl grädde vispas hårt

  • 4 påsar dajm (småbitar) eller 2 dubbelbitar dajm krossas och övriga ingredienser blandas i grädden som sedan bredes över den nu kalla marängen.

Frys den i minst 4 timmar!!!

Av Grynisen - 30 november 2007 16:40

Mmm blev inte så mycket shopping som tänkt... Micke ville ju följa med en stund innan han skulle in till stan o möta kompisar för after work *Hmpf* Hann bara köpa en grej....


Jag får se imorgon om jag kan sticka iväg lite på förmiddagen..... annars får han få det som finns redan, vet att han kommer bli toknöjd :-)


Om en stund ska jag blanda ihop äggvita och socker, dax för marängbotten till dajmglasstårtan *ler*


Barnen sitter i soffan och kopplar av.... det är Disney för hela slanten :-)

Av Grynisen - 30 november 2007 11:58

Jippiiieee!!!!


Det är helg om en kvart :-) Då ska jag hämta mina barn och sen ska vi ut och shoppa!!!!


UNDERBART!!!!

Av Grynisen - 30 november 2007 05:33

Som vanligt blir mina inlägg en fredagsmorgon extra positiva *ler* Det är ju trots allt snart helg med allt vad det innebär :-)


Idag ska vi ju förbereda inför festen imorgon, och kalaset på söndag *phu* Jag kommer väl känna mig allt annat än pigg på måndag morgon, helgen blir ju ingen vila alls... men men... Kul ska det bli iaf!


Barnen och jag sticker iväg och handlar idag direkt efter skola/dagis, lika bra, så kan man komma hem i någorlunda tid för att av känna av lite avkoppling och fredagskänsla.


Jag ska även sätta igång med min dajmglasstårta idag som vi ska ha på söndag på släktkalaset, den ska ju vara frusen så det är lätt att förbereda innan :-)

Av Grynisen - 29 november 2007 19:55

Barnen sover... och jag funderar på att inte göra en grej till idag, trots att jag egentligen behöver.


Vill bara sitta i soffan med en skön filt.... koppla av... halvsega och njuta av stunden :-)


Imorgon laddar vi för fredag med godis och myshandling + födelsedagspresentshandling till pappa *ler* Barnen tycker det ska bli jättekul... vad vi ska köpa får ju bli en hemlis... med tanke på att Micke tittar in här lite då och då *blink*

Av Grynisen - 29 november 2007 17:06

Denna årstiden känns sådär med tanke på all tvätt. Igår fick jag tvätta Flizens overall, mössa och vantar. Så idag garderade jag mig för att slippa just detta.... då har hon inte haft på sig gummistövlar *suck* De fleecade regnkläderna var blöta inuti... Återigen kör jag maskinen, idag även med hennes skor... De luktade URK!


Whille har stuckit iväg till en kompis, kommer hem om ca en timme. Fliz sitter och myser i soffan, tittandes på Disney. Själv ska jag forsätta fixa färdigt här hemma... känns som om jag alrig blir klar.


Micke är ju inte hemma heller.... så han är ingen större hjälp :-(

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards