Alla inlägg den 23 november 2007

Av Grynisen - 23 november 2007 22:54

DANIEL ÅKTE UR IDOL :-(


Helt sjuuuukt *suck* Nu är IDOL ingenting.... Globen är inget utan Daniel...


Fasen... jag fattar inte det!


Andreas skulle ut... men han fick väl tröströster pga juryns kritik. Ofta är det ju så... många röstar på någon det är synd om.


Jag är grymt besviken :-(

Av Grynisen - 23 november 2007 19:59

Bättre sent än aldrig *ler*


Idag har jag handlat så nu har vi både ost och smör hemma :-)


Till Idol idag så kommer vi ha nybakade scones, ost, marmelad och te.... sååå mysigt. Självklart har vi massor med levande ljus tända...


Recept på scones:


4 dl mjöl

2 tsk bakpulver

1 tsk socker

½ tsk salt

50 gram smör eller margarin

1½ dl mjölk


Så här får du snabbt färskt bröd på frukostbordet eller till kvällsteet!

Blanda ihop de torra ingredienserna. Nyp i matfettet ordentligt för hand, och rör sist ner den kalla mjölken.

Dela degen i två lika stora delar och platta ut till två kakor, ca 1-2 cm tjocka. Dela in varje kaka i fyra delar med en trubbig kniv, men skär inte helt igenom.

Grädda i 225 grader i 15 minuter.

Av Grynisen - 23 november 2007 19:28

Ikväll blir dom tre.... spännande tycker jag.


Roligt att de ska göra två framträdanden var.... det ökar ju intresset och även chansen för Idolerna att göra olika intryck på oss, publiken :-)


Andreas som är först ut sjunger följande:

1. Heaven's On Fire (Kiss)

2. Livin' on a Prayer (Bon Jovi)


Amanda sjunger som nummer 2:

1. You Really Got Me (the Kinks)

2. I'm Just A Girl (No Doubt)



Som nummer tre har vi Marie:

1. You Oughta Know (Alanis Morissette)

2. Weak (Skunk Anansie)


Sist och allra bäst *blink* är Daniel:

1. Roxanne (the Police)
2. Livin on the edge (Aerosmith)


Spännande att se hur de kommer framföra låtarna tycker jag....


Min teori vem som åker är Andreas, just för att de tre andra är så otroligt mycket mera artister och populärare...


Av Grynisen - 23 november 2007 11:51

Nu är klockan snart HELG!!!! Såååååååå härligt :-)


Jag är klar med alla arbetsuppgifter för dagen så nu sitter jag och sällskapar min gravida arbetskamrat som har sin sista dag. Hon går på mammaledighet från måndag.... så roligt :-)


Planerna för dagen ser fortfarande lovliga ut... det känns bra!!!



Av Grynisen - 23 november 2007 06:07

Min positiva känsla är på topp :-) Det är fredag!!!!!


Jag är på jobbet, ska dra igång allt strax, fixa inventeringar, lite produktfelsrapporter och annat som ska vara klart innan helgen.


När jag har slutat idag åker jag och hämtar barnen. Sen åker vi och hämtar upp min syster i Kungsbacka på hennes jobb, ev går till Freeport och småshoppar lite :-)


Syrran ska sova över hos oss i helgen, hon och jag ska nu i helgen måla på den målarkursen som jag går. Denna helgen är det helgkurs så det är vår lilla tradition att göra en gång om året... :-)


Det blir en härlig helg....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards