Alla inlägg under juni 2012

Av Grynisen - 30 juni 2012 19:38

Imorse åkte vi iväg för att hjälpa min syrra med familj att flytta. Vädret var perfekt, soligt och molnigt, lagom varmt och inte en droppe regn *I LIKE*


Vi kom dit lite innan klockan 9 imorse, först på plats :-) Vi tjötade, plockade lite och jag gosade självklart med lille Vincent ♥ Mysigt!!! Edwin fann  sig snabbt med lite bilar, och Fliz satt med Elliot och lekte. Whille var hemma, vilket han gjorde helt rätt i!


Vid halv tio var alla samlade, lastbilen var framkör och alla grabbar körde igång. Allt gick så galet smidigt. Hela lägenheten var tömd runt klockan 12, ja även vinden. Grymma grabbar helt enkelt :-)


 


Vi åkte till deras nya lägenhet och där åt vi lite innan det var dax för att packa ur lastbilen och in med allt. Småbarnen var så duktiga och Fliz var otroligt hjälpsam och duktig. Hon passade Elliot, jag tog Edwin och Vincent sov emellanåt.


Samtidigt som flyttandet höll på så grejade syrrans svärfar med barnens rum. Han målade och fixade, imorgon ska han tapetsera sen så är barnens rum färdigt. Härligt med en händig och hjälpsam svärfar :-)


Efter lite korvätning och småpillande så åkte vi hemåt, då var klockan närmare 17. Edwin var jättetrött för att han sov ingen middag under dagen. Så en timme efter att vi kommit hem så sov Edwin jättegott, ja även Micke somnade i soffan och där sover han än :-)


Nu ska jag och barnen ha lite mys vid tv:n och bara koppla av!!!

Av Grynisen - 26 juni 2012 19:30

Äntligen SOL :-) Tänk så mycket gladare man blir av lite solstrålar och värme!!!!


Jag har ju självklart jobbat men att jobba och se solen vänta på en gör ju att livet blir så mycket bättre :-) Jag satt ute på lunchen, riktigt skönt. Även eftermiddagsrasten slök jag lite sol...


Vid halv fem hämtade jag Edwin från dagis och sen åkte vi hemåt. Whille o Fliz hade haft kompisar hemma och jag kan säga att det såg ut som ett bombnedslag *sucka* Det är lite trist att de inte kan plocka undan efter sig trots att de är såpass stora....


Men Whille ska få diska stekpannan när han kommer hem, packa ner sitt Playstation 3 som han parkerat i vardagsrummet. Fliz ska få plocka ur diskmaskinen och plocka tvätt i badrummet. Så om en stund kör den tjatiga mamman igång :-(


Men men... Jag fick iaf dammsugat, hängt ut två maskiner tvätt, ätit pannkakor med Edwin på altanen och sen ett bad för Edwin. Nu sover han jättegott och jag sitter och latar mig i soffan, gött :-)


 


Funderar på att göra varma mackor att mumsa på till Allsång på Skansen som börjar om en stund. Det är smaskigt och de stora barnen gillar det oxå!! Ja så får det bli :-)

Av Grynisen - 25 juni 2012 22:39


Min älskade lille Edwin


Du är så värdefull


Du är en så underbar liten busunge


Du upptäcker livet


  


Jag älskar dig mer än mitt egna liv


Älskade unge, fortsätt vara den du är


♥ Mamma älskar dig ♥

Av Grynisen - 25 juni 2012 20:02

Sitter med en kopp te, tittar ut på regnet som verkligen har hållit på i över ett dygn :-(


Det är bara +12 grader ute. Vad är detta *sucka*


Jag kollade tillbaka i min blogg till december 2011 (ett halvår sen) Då var det den 26 december regn, blåst och +8 grader. Det är ju nästan likadant väder som idag *katastrof*


Nu ska jag iaf dricka mitt te och titta på Lotta på Liseberg. För när detta programmet visas så ÄR det ju sommar, eller!?


 

Av Grynisen - 25 juni 2012 18:47

Snart är det dax att förnya mitt abonnemang och då får jag ju även välja en ny mobil :-)


Nu har jag ju Iphone 4, en mobil jag är ganska nöjd med förutom värdelös kamera... Den sämsta tänkbara, men jag vet ju att Iphone 4S är betydligt bättre. Sen är det ju även snack om att Iphone 5 är på G till hösten ´:-)


 


Men ska jag ha en Iphone igen? Man är ju väldigt styrd och  begränsad inom Apples program. Jämför man med Android så finns det otroligt mycket mer där, men samtidigt oxå mer farligheter (typ virus osv)


Min svåger har precis köpt en ny mobil, Samsung Galaxy SIII. Han är supernöjd och har sågat Iphone totalt, ändå var han en älskare av Apple innan. Men det är just begränsningarna som han inte gillar...


Mobilen är snygg, har bra kamera, gorillaglas och massa annat bra!!!


 


Jaja, det är ett tag kvar så jag hinner fundera mycket och säkert ändra mig flera gånger *ler* Men visst är det kul när man ska hitta en ny favorit :-)

EGO
Av Grynisen - 24 juni 2012 20:43

Det har nästan regnat hela dagen, lite uppehåll i förmiddags bara! Så trist, vill verkligen få sommar och sol, känner att jag behöver det. Men ICKE....


Jag grillade kyckling till middag idag. Då tyckte Edwin att det var dax att gå ut *ler* Så jag tog på honom gummistövlar och jacka, sen gick han ut och satte sig på altanen. Han tog med sig en del bilar och sen satt han och körde på bordet :-)


 


Edwin hittade ett par torgvantar som han skulle ha på sig :-) Bilarna prydligt parkerade på altanbordet oxå *haha*


Så när Edwin satt och lekte så passade jag på att grilla. Härligt att kunna grilla utan att bli blöt trots regnet...


  När jag nästan var klar med maten tyckte Edwin att det var kul att vara i regnet :-) Han sprang fram och tillbaka på gräsmattan, han njöt verkligen av regn, bushet och frihet. Han plockade stenar, körde dockvagnen och mycket annat!


 

 Dåligt väder? Finns inte, bara dåliga kläder!!!!


Av Grynisen - 24 juni 2012 13:29

Jag har för mig att vi gjorde iordning Edwins rum i januari förra året.... eller har jag drömt det??


 

Det finns ju nästan inga sittplatser kvar.... O Edwin blir vansinnig när jag flyttar på hans saker *hmmm*


Det är nog dax för att visa vem som bestämmer :-)

Av Grynisen - 23 juni 2012 13:00

Från ett underbart väder till klassiskt Midsommarväder, nämligen regn! Förmiddagen var jättefin, jag hängde ut tvätt, solen strålade men samtidigt såg jag alla mörka trista moln som var på väg in.


Vid kl 16 ungefär kom regnet, något senare än beräknat iofs. Sen höll regnet i sig nästan hela tiden.... var tog sommaren vägen *sucka*


Vi hade en bra Midsommar iaf. En lugn Midsommar som vi firade med Mickes bror och barn. Vi hade sill-lunch vid kl 13 ungefär då även min svägerska var med. Hon skulle börja jobba kl 15 så vi ville gärna hinna med lite Midsommar med henne oxå.


Sen under dagen spelade vi lite spel, snackade om allt och hade det trevligt! Vid klockan 18 körde vi igång grillningen, fixade mer färskpotatis, god sallad, vitlöksbröd. Vi åt jättegott och blev så där galet mätta *haha*


En lugn och bra Midsommarafton utan varken dans kring stången eller små grodorna...


 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards