Alla inlägg under november 2010

Av Grynisen - 30 november 2010 14:15

Nu har jag fått min nya leksak, min Iphone :-)

 

Herre gud, det är ju en hel vetenskap att lära sig den.... oj oj oj...

 

Men gissa en sak,

 

vem tror ni är gladast för min Iphone *skrattar*

 

Det börjar på W

 

  

Precis... WHILLE *hahaha*

 

 Han är helt lyrisk.... åh vad han önskar att det var hans!!!


Av Grynisen - 30 november 2010 12:09

Idag är Whille hemma. Han hade ont i magen i morse och trots att jag försökte vara lite tuff för att få honom att gå till skolan  så vägrade han. Tillslut kom tårarna på Whille och jag kände att det kanske var på riktigt!!!

 

Så klart han fick vara hemma, men ibland är barn lite smarta med att säga att de har ont så får man vara hemma.

 

Vi kan väl säga så här, Whille har inte ont i magen längre, han är väldigt social med mig och pigg. Kanske var det lite mammakärlek som behövdes ;-)

 

Så imorgon blir det skola igen, det har han sagt själv oxå...


  

Av Grynisen - 28 november 2010 20:38

Så är vi äntligen där :-D Första Advent, julen kommer närmare och närmare *mysigt*

 

Idag, som de tidigare dagar, så har jag jobbat. Det var kul som vanligt men det känns skönt nu att jag är ledig mån-ons.

 

Jag är verkligen jättetrött idag. Det har varit intensiva dagar med städning, fixning inför advent och ett barnkalas för 13 tjejer *phuuuu*  Det sistnämnda är nog bland det tuffaste i kalasväg jag gjort *skrattar* Jag rekommenderar INTE att ha kalas hemma för så många tjejer.

 

Ni skulle ha hört ljudnivån, det lät ju som om det var minst 113 tjejer här hemma *rysa* Dessutom alla viljor, surande, gnällande... alltså är alla 8 åriga tjejer sånna?

 

Skönt att det är över iaf *ler*

 

Nu njuter jag av en stund i soffan med familjen. Om en stund ska barnen sova, då blir det lite glögg och pepparkaka med ädelsost tänkte jag. Sen koma-läge ;-)

     

Vår adventsljusstake i storarummet!!!

Av Grynisen - 26 november 2010 21:40

Idag har jag jobbat en heldag för första gången sen oktober förra året, shit alltså.... Tiden har ju gått så fort *ler* Sista tiden när jag arbetade innan Edwin föddes så var det halvtid. Men det var verkligen jättekul och härligt :-D

 

Edwin har haft mysdag med pappa. Han har verkligen visat pappa allt han kan *skrattar* Det har även visats nya saker....

 

Jaha, nu står busungen *GAAAAH* Endast 8 månader och 3 veckor!!!

(lite oskarp pga mobilkamera)  

 

Det händer verkligen nya saker varje dag.... Duktiga unge!!! Men samtidigt blir jag orolig, han är ju trots allt inte så gammal än, så risken är ju att han kommer slå sig så mycket. Får väl köpa hjälm till honom *fnissar*

Av Grynisen - 25 november 2010 09:51

Hallååå.... jag blir aldrig klar *haha* Edwin tycker inte det är kul att jag gör andra saker. Nu börjar han dessutom bli trött så då måste han underhållas till max. Vi ska nämligen iväg om en timme så det är ingen idé att låta honom somna nu....

 

Men som sagt, lite till på listan är avbockat :-D De sista fönstrena tog jag för en timme sen ungefär. Det är riktigt skönt...


Min fixa-greja-göra-lista tom söndag

  • Tvätta fönster
  • Byta gardiner i köket
  • Hämta ljusstakar och ljusdekorationer från garaget
  • Byta sängkläder i alla sängar
  • Lägga ut barnkläder på Tradera
  • Damma nedervåningen
  • Damma övervåningen
  • Torka alla golv
  • Fixa iording lite saker i Edwins rum
  • Göra klart Whille och Fliz paketkalendrar
  • Planera och handla inför Fliz barnkalas på lördag

 

Ja det var inte så mycket, men alla fönster är tvättade, övervåningen färdigstädad. Det är bara torka golv kvar där, skönt! Whille och Fliz sängar ska få rena sängkläder oxå.

 

En del saker får jag fixa måndag eller tisdag nästa vecka, för idag och fram till söndag ska jag jobba. Så nu är det prio att förbereda för Fliz kalas, även få grejat lite mer med julsakerna *tokmys*

 

Nu på morgonen färgade jag håret, det gäller ju att passa på :-) Det var väldigt nödvändigt om man säger så *hihi*

 

  

 

Nu måste jag greja vidare här, framför allt underhålla min son. Njut av snöflingor, minusgrader ute, varm choklad och värme inne *mys*

Av Grynisen - 25 november 2010 08:45

Jag föll för frestelsen. Igår hade Polarn o. Pyret 20% rabatt på hela sitt sortiment. Eftersom jag absolut inte ville åka iväg och handla så testade jag deras webshop för första gången.

 

Där hade de dessutom fri frakt *gillar* Så mitt hemmashoppande blev inte dyrare på nått sätt, snarare billigare eftersom jag slapp ta bilen och åka iväg :-D

 

Jag beställde lite praktiska kläder i stl 80, sådant som är bra under overallen eller fleecekläderna. Edwin växer ju raketfart och är på väg ur sina 74-kläder tyvärr :-(

 

Detta beställde jag:

 

      

 

Kul med lite nya härliga kläder. Polarn o. Pyret har jäkligt bra kvalité på sina kläder. Färgerna ser fina ut tvätt efter tvätt, dessutom ett ganska bra andrahandsvärde på t ex Tradera :-D

Av Grynisen - 24 november 2010 19:09

Jag och barnen hjälptes åt med att städa deras rum + resten av övervåningen förut. Då skulle Fliz ha på musik, inte vilken musik som helst *HAHA*


Jag vet inte hur många gånger hon spelade den :-D Typisk Fliz-musik!!!!

Av Grynisen - 24 november 2010 16:45

Jag har två nya energisnåla julbelysningar i storarummet. Det är två "strutar" som har ett ganska kallt ljus. Det är LED-belysning, otroligt energisnålt vilket passar bra med tanke på hur dyra våra elräkningar brukar bli i december/januari :-)

 

Det blir väldigt stämningsfullt och härligt av detta ljuset. Jag är jättenöjd!!!


  


Bilden är inte riktigt rättvis. Jag tog bilden utan blixt så att ljuset skulle synas, men ljuset blev alldeles för vitt. Men ni ser ju på ett ungefär hur det ser ut iaf :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards