Alla inlägg under februari 2012

Av Grynisen - 29 februari 2012 20:15


 


Gör som jag och tävla om finaste koftorna från Rockefella hos


Niiinis - Sminkmamman



Hoppas jag vinner :-D

 

Av Grynisen - 29 februari 2012 16:36

Vilken härlig eftermiddag. Solsken, ca +10 grader och vindstilla :-)


Jag, Fliz och Edwin gick ut på tomten och bara njöt. Edwin hittade en vattenpöl som var jätterolig att kladda i *ler* Fliz var med honom och geggade medans jag plockade skräp och krattade pinnar och grenar.


 

Edwin hällde vatten i hinken


 

Edwin njöt massor, han älskar att vara ute så det kommer bli mycket med det känner jag :-)


När jag hade krattat klart hämtade jag ut Julius, vår ena katt. Han fick sig en rejäl borstning och kloklippning. Det behövdes verkligen... Kändes som halva katten försvann *ASG* Men samtidigt så är han ju kvar som tur är.


 

Julius


 

Tre stora tussar från Julius :-)


Jag såg att vi hade vårtecken i vår lilla rabatt, Påskliljorna har börjat visa sig. Knoppar än så länge men det känns ju jättehärligt att de är på G. Hoppas det fortsätter så här nu så att vi kan få en härlig vår tidigt och njuta massor av solen, det behövs!


 

Av Grynisen - 28 februari 2012 11:55

Det borde vara förbjudet för barn att vakna innan klockan 6. Edwin vaknade klockan 5 idag, alldeles för tidigt. Jag försökte gång på gång förklara för honom att det var natten. Jag la ner honom i sängen men han satt upp igen, ropade biiiiilar och ville upp.


Klockan 6.10 gick Micke upp med honom, men då var jag redan så pigg så jag kunde inte somna om. Låg kvar till halv sju sen var jag oxå uppe...


Det har varit en lugn morgon annars. Fliz är som vanligt, ja det var hon redan igår. Så någon magsjuka kan det inte ha varit. Funderar på om hon är känslig mot något som hon äter.... Ska försöka ha lite koll på vad hon äter och se om det ev kan vara nått som stör hennes mage.


Edwin har åkt på förkylning igen. Inatt hade han rejäl kruppliknande hosta. Så ruskigt hes, sen rinnande näsa. Men han är jättepigg och busig, så det är inget fel på honom i övrigt!


 

Frukost på Edwins sätt...


Om en stund ska vi gå ut jag och Edwin, möta Fliz i skolan. Det är vår ute.... +9 grader och snart sol hoppas jag :-)

Av Grynisen - 27 februari 2012 10:30

Ja vad säger man... Stackars älskade Fliz, magsjukan har återigen ett grepp om henne. Det är tredje gången på tre veckor... Det känns helt galet, hur är det möjligt!?


Precis som förra veckan så har hon spytt i sömnen *urk* Så tvättmaskinen går varm igen. Det konstiga är att hon inte vaknar riktigt så hon kan säga till mig eller Micke.


Nu hoppas jag verkligen att detta är sista omgången magsjuka för lång tid framöver....


 

Av Grynisen - 26 februari 2012 20:15

 


Ja visst är det lite orutinerat att ta det här snacket ett dygn efter Melodifestivalen... Mmm jag vet, ska bättra mig till lördag :-)


Vi hade min svåger, svägerska och barn här igår. Skön Melodifestivalstämning med tacos och sedan en härligt god bärpaj med glass till.


Alla var laddade till tusen, vi anade att detta skulle bli en ganska bra omgång av deltävlingarna. Vi satte poäng, sa vad vi tyckte, muttrade ibland och kommenterade vilt :-) Vi alla blev väldigt förvånade av resultatet som blev.


Jag var säker på att efter första omröstningen så skulle det se ut så här:


Perrelli

Dynazty

Lisa M

Danny


Den femte var jag osäker på, trodde faktiskt lite mer på Hanna eller Axel... MEEEEN så kommer det "antika paret" vidare *daaaaah* Egentligen blev jag inte förvånad, men låten var så dålig så jag trodde inte de skulle hålla sig kvar.


Jaja, då sa jag direkt att jag trodde att Perrelli och Danny går till Globen, och Dynaztyn och Lisa M till Andra Chansen... Men TJI FICK JAG!!!!


Jag måste säga att jag nästan hamnade i chock, Perrelli utslagen.... Det hade jag inte räknat med. För min del kändes hon ganska självklar för Globen. Snyggt nummer och ganska ok låt ändå...


Lisa M´s låt var fin, men absolut ingen schlagerlåt för min del. Alldeles för lugn och tråkig tyvärr... Intressant att se hur den placerar sig i Globen.


Skönt nu att alla deltävlingar är över. Nu ska vi se skräpet på lördag, eller ja Andra Chansen. Sen blir det den riktiga Melodifestivalen den 10 mars :-D GÖTT!!! Då ser jag redan nu att Loreen eller David kammar hem segern!!!


Av Grynisen - 26 februari 2012 16:20

Jag är ingen hästmänniska, aldrig gillat hästar och kommer aldrig gilla hästar.


Men Edwin är helt fast i hästträsket *HAHA*


Just nu sitter han och tittar på Göteborgs Horse Show på SVT


 


Edwin sitter på bordet och tittar på TV:n


Det roliga är att Edwin sitter och tokskrattar när hästarna hoppar över hindren *fnissar*


Tydligen väldigt underhållande :-)


Sötnos e han

Av Grynisen - 26 februari 2012 08:07

Edwin vaknade runt kl 6 idag... Känns lite tidigt, men det är bara att gå upp och parkera sig i soffan :-)


Vi har haft en jättemysig morgon, vällinggos, köra bilar och nu sitta och titta på lastbilar, grävmaskiner och dumpers på YouTube :-)


     


Tänk att det kan vara så roligt och fängslande att se på dessa maskiner :-D YouTube är ruskigt bra, perfekt tidsfördriv till Edwin. Det gäller bara att hitta något som han vill se. Det får inte vara ett bildspel, utan en film där man verkligen ser vad som händer, det ska låta massor och hända saker *hihi*

Av Grynisen - 24 februari 2012 18:17

Jag och Edwin har suttit i hans rum. Vi har byggt Lego, läst bok och upptäckt en ny leksak. Det är nån typ av kulbana där man kan dra kulor fram och tillbaka. Edwin blev helt trollbunden...


     


Det blev vår eftermiddag.... :-)


Nu är det snart fredagsmys. Blir nog varma mackor tror jag...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards