Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Grynisen - 12 februari 2012 18:15

WOW vilken kväll vi fick, jag och Flizan :-)


Vi var ju och kollade in Melodifestivalen, deltävling 2 i Scandinavium igår. Det var verkligen jättekul! Jag längtar redan till nästa år och Scandinavium *hihi*


Vi hade platser till vänster om scenen på läktaren. Där skulle vi sitta tillsammans med Malin och hennes fina familj från skogarna i Småland. När jag och Fliz kommer dit så visar det sig att scenen blivit större än planerat så våra platser sitter mer eller mindre inne i en scenvägg där en stor tv-skärm sitter *hmmmm*


Då fick vi erbjudande att sitta på parkett. Jag var först lite tveksam och tänkte att det blir platser längst bak så vi ser nada... Men vi fick platser på rad 15, rakt framför scenen och precis där artisterna gick in mot scenen. Vi blev så jäkla nöjda :-D


 

Ännu gladare blev vi när det visade sig att Malin och La Familia fått platserna bredvid oss *hihi* Vilken flax liksom!!!


 

Mongo x 2


Kvällen var helgrym, de flesta artister var riktigt bra. Sen är det en helt annan grej att se framträdanden live, ljudet och känslan blir ju nått helt annat :-)


Jag fastnade direkt för David Lindgren, Shout it out. GAAAAH vilken bra låt, vilket ööööös. Hela Scandinavium lyfte och folk jublade *ler* Grymt säger jag!!! Absolut top 3 i finalen i Globen :-D


Fliz höll på flickorna Timoteij, Stormande Hav. En helt ok låt för min del, men absolut ingen vinnare. Men Fliz var ändå nöjd att David vann!!!


Slänger in lite bilder från kvällen nedan


 

Ulrik-ponken... Alla småflickors dröm lät det som *fnissar*


 

Top Cats, ganska svängig men lite repris på förra årets liknande bidrag!


 

Vackra Sonja...


 

Andreas med en riktig tråklåt :-(


 

Timoteij, precis på väg upp på scen!


 

Grymme David på väg upp på scenen


 

Mimi Oh... Ingen höjdare heller


 

Mysiga De Leva... Gillade honom, hans karisma och känsla!!!


 

Underbara vackra Sarah


 

Roliga och charmiga Gina


 

Grymme-mellanspelet :-D Älskar Electric med Leila K sen många år tebax. Blev så jäkla glad när Jessica Folker och övriga drog igång denna låten!!! Härligt :-)


Som sagt, en mycket lyckad kväll trots att Whille inte kunde följa med. Men det var roligt att träffa Malin och jag hoppas verkligen att vi ses snart igen, då även med goa Jessica :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards