Alla inlägg under augusti 2010

Av Grynisen - 31 augusti 2010 21:33

Jag bara älskar låten....

 

Får inte nog!!! Körde den på repeat i bilen idag flera gånger, stackars Edwin *fnissar*

 

Av Grynisen - 31 augusti 2010 21:20

Idag har Edwin varit på 6 månaders kontroll på BVC. Självklart blev det ett stort OK i baken på busungen. Han växer så det knakar. Nu väger han hela 9,2 kg och är 71 cm lång... Min goa kille :-D

 

Kurvan följer han jättefint.

 

Det var även läkarkontroll idag. Där tittade läkaren på hur Edwin hanterar saker i händerna. Om han följer blicken, kände på höfter, fontanell, lyssnade på hjärta och lungor, kollade så att testiklarna var på plats...

 

När vi kom hem så hade alla barn fått vykort från farmor och farfar. Det var en varsin söt liten hälsning och barnen blev jätteglada!!!

 

  

Edwin läser sitt vykort

 

 

Av Grynisen - 30 augusti 2010 20:15

När jag jobbade i fredags så var jag ju tvungen att lukta på höstens nyheter från Yankee Candle. Jag är alltid lika förväntansfull och nyfiken när nya dofter släpps, men jag måste besviket säga "TRIST"...

 

Det var inga roliga ljus alls.... Ingen föll i min smak, tyvärr...

 

  

 

 

Så här ser de ut, höstens nyheter: Apple Cider, Sandalwood Vanilla, Creamy Caramell och Mountain Lodge.

Passa på att lukta när ni går förbi en butik med Yankee-ljus. Vem vet, du kanske gillar nån av dem!!!



Av Grynisen - 30 augusti 2010 16:58

Idag blev det en skön promenad i solen. Det gäller ju att ta vara på de sköna dagar som kommer nu när hösten närmar sig med stormsteg.

 

Whille och Fliz slutade skolan klockan 14 resp 14.30 och eftersom vädret var ok och jag ändå var hemma så blev det promenix!

 

Edwin älskar att åka vagn. Är han bara mätt så är vagnen favoritstället att var i, ja förutom mammas famn då *ler* Så när jag la Edwin i vagnen så såg han jätteglad ut... se bilden nedan :-D


  

Gosunge

 

Promenaden var riktigt skön, lagom vind som faktiskt inte var så kall som jag först trodde. Edwin låg och spanade på det han kunde se, typ träd, hustak osv *haha* Det är väl inte det roligaste, nä då kan man lika gärna slå ihop de blå söta ögonen... eller hur...

 

  

Sover gott...

 

Jag satte mig på en bänk i skolan ute på skolgården. Njöt av solen och lugnet innan alla femtioelva tusen högljudda barn kom ut *rysa* Konstigt att alla ungar måste låta samtidigt.... jäkla ljudnivå *ler*

 

När Fliz kom så satt vi kvar på bänken och inväntade Whille som slutade en halvtimme senare. Då kom teaterapan fram ur Fliz...  Ibland är hon inte riktigt klok *HAHA* Hon skäms inte för något....

 

  

 

Fliz ÄLSKAR att synas och höras. Hon skulle verkligen passa på en teater... Vem vet, kanske framtida skådis eller nått :-D

 

När Fliz hade skojat klart så kom Whille och vi tog promenaden hem igen. Då var det dax för goda pannkakor.... *mums*

Av Grynisen - 29 augusti 2010 19:50

Idag har Micke och barnen varit på bio. De såg Toy Story 3 i 3D!!! Barnen tyckte det var jättekul att se filmen i 3D, de berättade om en fjäril som flög ut från bioduken rätt emot dem *HAHA* Skithäftigt var kommentaren *ler* Filmen var oxå bra såklart!!!


  


Medans Micke och barnen var på bio fick jag och Edwin lite ensamtid! Vi åkte till ett ställe med massa affärer, men tanken var inte att shoppa nått speciellt. Nä jag ville bara gå och spana lite :-D

 

Men men... Vek mamma som jag är så blev det liiite shopping iaf. Men bara till Edwin för ovanlighetens skull!


  

Ett par snygga jeans från H&M


  

Ett par cargobyxor, lite tjockare byxor som passar nu till hösten när Edwin bara har jacka på sig ute! Blir säkert bra under overallen oxå såklart! Även dessa från H&M


  

Jaa... en mössa till *HAHA* Jag var bara tvungen :-D

 

Nu har Edwin sex mössor till hösten *ler* Borde inte köpa någon mer, men jag vågar inte lova heller... Tycker mössor är en snygg accessoar som man inte kan få för många av :-D

 

Jag ska försöka hinna ta kort på Edwin imorgon med sina mössor så ska ni få se *ler*

Av Grynisen - 25 augusti 2010 16:55

Jag var och träffade min chef i fredags förra veckan. Då berättade jag att jag ville börja jobba lite igen. Han skulle kolla lite och återkomma.

 

Tyvärr är ju inte min chef den snabbaste så han hörde av sig först idag och skrev glatt i mailet att jag gärna får komma och jobba imorgon torsdag :-D Meeeeeeeeen.... *suckar egoistiskt* då ska Micke jobba extra på Sportlife (träningsställe i Gbg) och det tackade han ja till idag *suckar ännu mera*

 

Jag ville ju så jättemycket... saknar verkligen mitt jobb, saknar att vara mig själv lite även om jag älskar att vara hemma med mina fina barn oxå.

 

Blev så besviken så jag nästan började gråta.... fan så grinigt :-(

 

Men... jag kanske får jobba fredagen *hoppas massor*

 

  

Av Grynisen - 24 augusti 2010 12:57

Idag är det 4 månader kvar till Julafton och hösten har greppet om vädret...

 

REDAN :-(


  

Men gräsmattan är ju glad iaf *HAHA*

 

Det regnar, blåser, ibland solstrålar och ca +16 grader...

 

Känns liiiite tidigt än *suckar*

Av Grynisen - 23 augusti 2010 19:13

Oj, ja idag har det inte hänt så mycket.... Iofs brukar inte mina dagar vara speciellt fulla av saker. Men dagen har känts skön och alldeles lagom :-)

 

Jag var och hälsade på en kompis från gymnasietiden förut idag. Hon fick barn i april och vi har hållit kontakten från och till sen vi slutade skolan. Vi började umgås lite mer när vi båda var gravida. Nu är det ju kul att följas åt när vi har barn som är ganska jämna i ålder :-)

 

Vid klockan 14 så hämtade jag barnen från skolan. Jag gjorde lite middag och sen så har barnen varit iväg och lekt.

 

Jag och Edwin har haft en mysig eftermiddag. Lugnt och skönt!!!

 

Nu kommer barnen hem så nu blir det duschning, kvällsmat och Fångarna på fortet *nostalgi*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards