Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Grynisen - 8 augusti 2010 20:10

Igår åkte vi hem till Mickes bror + fru och deras barn för en mini-kräftskiva där det både innehöll räkor och grillat kött! En mix med andra ord :-)

 

Det blev en mycket trevlig kväll med för min del GOOOOODA räkor *mumma* Jag var så toksugen på räkor så jag var bara tvungen att ha det istället för kräftor. Det fanns även Västerbottenspaj, hemmagjord potatissallad med dijon och vinegrett, grillat kött, grillad korv, färskpotatis, god romås, vitlöksbröd och en massa annat!!!!


 

Sååå gott alltså :-) 


När vi mumsat i oss, småätit och jäst så gick vi till sjön så barnen fick bada av sig lite energi. En promenad som började mysigt men efter ett tag så var vi fast i flygmyrornas klor. Det var tydligen flygmyrornas dag *rysa*

 

Marken var helt täckt av dessa äckliga kryp. De anföll och bet oss både här o där. Men vi trotsade anfallet och tog oss ut till bryggan i sjön, längst ut. Där fick vi vara ifred från myrorna...

 

Barnen badade och hade det jättekul. Men vi föräldrar märkte mer och mer att flygmyrorna närmade sig så det var bara att avbryta badet och kämpa sig igenom myrsvärmarna och tillbaka till huset och tryggheten *ler*

 

  

Fliz simmar...

 

  

Whille, Izabelle och Fliz

 

  

Whille :-D

 

Bilderna blev suddiga pga att jag fick ta bort blixten. Men man ser ju lite granna iaf :-)

 

När klockan var över tolv så var det dax att dra oss hemåt igen. Vi hade en jättetrevlig kväll och ser absolut fram emot nästa träff!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards