Alla inlägg under december 2008

Av Grynisen - 31 december 2008 18:09


GOTT NYTT ÅR

Nu ser vi fram emot ett härligt 2009

KRAM KRAM

Av Grynisen - 31 december 2008 14:23

Det är ju jag som ska fixa den. Nu har jag skalat räkor, gjort en räkröra och så står den i kylen och gottar sig tills det är dax att serveras på ett ljummet vitlöksbröd senare mot kvällen :-)


Barnen är förväntansfulla och ska snart klä på sig sina valda kläder *ler*


Snart ska jag fixa lite lunch/middag så att vi inte är helt utsvultna tills ikväll *HAHA*

Av Grynisen - 31 december 2008 10:12

Den har börjat som de flesta mornar detta jullovet.


Sovmorgon till ca 9


Barnen går upp själva, idag är det bindeez som gäller


Lite bråk mellan barnen 


Katten jamar efter mat


Mamman går upp och säger till barnen att lugna sig


Barnen gnäller om vad som hänt


Mamman mäklar fred, lugnt i huset igen :-)


Mamman börjar greja, plocka in i diskmaskinen, förbereda frukost osv

Av Grynisen - 30 december 2008 19:33

Återigen, en vecka senare, laddar vi för en vinstfylld kväll


Syrran och hennes sambo ska oxå vara med och vinna.


Vi satsar helt enkelt på så mycket pengar som möjligt ikväll *HAHA*


Popcornen är poppade och div tilltugg framdukat....

Av Grynisen - 30 december 2008 15:19

Ja även idag, börjar tröttna på att behöva handla *suck* Jag VÄGRAR handla en enda grej mer nu till Nyårsafton. Fattar inte att det ska vara så svårt att handla allt på en gång *ler*


Barnen har varit så duktiga, trots jobbig förkylning hos Whille så gnäller han inget. Däremot när vi kom hem så la han sig i soffan under filten en bra stund. Stackarn... Men nu har han piggnat till igen, skönt!


Fliz sitter och gör bindeez, även Whille. De ÄLSKAR verkligen detta. Vi har köpt fler pärlor och mönster idag, så nu har de fyra plattor och många mönster :-)


Själv ska jag surfa runt lite nu och kolla hur min förrätt ska bli imorgon.... även kolla efter en god drink innan maten *mums*

Av Grynisen - 29 december 2008 23:20

Sitter och surfar mig bort IGEN.... Bort till nått varmt och skönt i sommar :-)


Nu har jag kollat in Mallorca och Turkiet. Självklart ska vi ha All Inclusive oxå *ler* Så två veckor i augusti med maten betald ligger mellan 25-30.000 kr. Dessutom tillkommer ju några hundra kronor i avbeställningskydd oxå...


Det är såååå lockande att boka, vill ju så gärna åka *drömmer*


Vi får väl se om det blir någon bokning i januari, allt hänger ju på ekonomin. Brukar ju iofs få rejält bra med pengar tillbaka på skatten så då har vi ju resan i de pengarna iaf *ler* Men sen är det ju annat som oxå behövs....


Fortsätter drömma

Av Grynisen - 29 december 2008 21:54

Alla verkar visst gö sånna där listor om hur året som gått har varit, och jag hittade en hos Maria så jag snodde den helt enkelt. Så varsego' här är mitt 2008:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 Sa upp mig från mitt jobb 


2. Höll du några av dina nyårslöften?

 Gör aldrig nyårslöften!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, den 10 februari fick en kompis till mig en dotter :-)


4. Dog någon som stod dig nära?
Nix


5. Vilka länder besökte du?
Endast Sverige


6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En resa till ett varmt soligt land med familjen

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
2 juni då jag började mitt underbara jobb :-)


8. Vad var din största framgång 2008?
Min utveckling inom mig själv

9. Största misstaget?
Att tacka ja till mitt första nya jobb i år...


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nä väldigt frisk faktiskt

11. Bästa köpet?
Hmmm *funderar* Vår nya bil tror jag

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Barnen som alltid :-)


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Mitt nya jobb

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Många låtar, melodifestivallåtar och låtarna från Mamma Mia-filmen

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Stundtals mycket mer ledsen, men tror ändå mer gladare i helhetsmässigt

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Ätit bra mat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis


18. Hur tillbringar du nyår?
Med familjen och syrran + sambo


19. Blev du kär i år?

Nä, älskar ju redan Micke


20. Favoritprogram på TV?

Grey's Anatomy


21. Bästa boken du läste?
Har nog inte läst nån bok *HAHA*

22. Största musikaliska upptäckten?
Ingn aning...

23. Något du önskade dig och fick?
Julklappar ;-)


24. Något du önskade dig men inte fick?

Bättre relation med min mamma


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Det var Påskafton så det blev barnens dag istället

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Sluppit allt jobbigt i mars


27. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Min stil = JAG :-)

28. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina RIKTIGA vänner

29. Vem saknade du?
Vet ej


30. De bästa nya människorna du träffade år 2008?

Mina arbetskamrater på mitt roliga jobb

Av Grynisen - 29 december 2008 20:45

Min kompis J är här och hälsar på. Hon bor ju i Stockholm men är nere hos sina föräldrar i Göteborg och då självklart hade vi en anledning att träffas *ler*


Vi har inte träffats på över ett år, så det är massor att prata om även om vi hörs i tele :-)


Om fyra veckor åker jag och syrran till J i Stockholm för att vara hos henne en helg. Då ska vi dricka drinkar, äta på thairestaurang på Söder och gå i Gamla Stan, det är väl så långt vi har kommit i planeringen :-)


Nu ska vi fortsätta umgås och tjöta vidare *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards