Alla inlägg den 21 december 2008

Av Grynisen - 21 december 2008 21:06

I denna listan får du bara använda ETT ord som svar!
Testa du med - det är inte så lätt som det låter!

1. Var är din mobiltelefon?
Brevid

2. Var är din andra hälft?
Soffan

3. Ditt hår?
Nyklippt

4. Din mamma?
Besvikelse
5. Din pappa?

Alkoholist

6. Det bästa du vet?
Barnen

7. Din dröm inatt?
Ledsamt

8. Din dröm/ditt mål?
Rik

9. Rummet du är i?
Ryggåstak

10. Din hobby?
Måla

11. Din skräck?
Sorg

12. Var vill du vara om 6 år?

Lycklig

13. Var var du igår kväll?
Hemma

14. Vad är du inte?
Julklappsklar

15. En sak du önskar dig?
Wii

16. Var du växte upp?
Höghus
17. Det sista du gjorde?
Nattade

18. Dina kläder?
Mjuka

19. Din TV?
Igång
20. Ditt/dina husdjur?
Håriga

21. Din dator?
Långsam

22. Ditt humör?
Fundersamt

23. Saknar någon?
Nää

24. Din bil?
Praktisk

25. Något du inte har på dig?
Skor ;)

26. Favoritaffär?
Ullared

27. Din sommar?
Regnig

28. Älskar någon?
JA

29. Favoritfärg?
Rosa

30. När skrattade du senast?
Igår 

31. När grät du senast?
Igår

Av Grynisen - 21 december 2008 20:55

Han somnade i min säng efter klockan 17. Jag låg brevid honom, han ville absolut inte vara ensam. Jag låg och höll om honom, så varmt *ler* Whille vaknade igen först vid klockan 20 och trodde då att det var morgon, stackarn....


Jag tog febern på honom och den visar +39,4 grader, det är högt med tanke på att han har sovit. Whille klagade över mycket ont i huvudet, men det är väl febern. Han fick i sig en liten smörgås iaf, och lite vatten. Det är ju drygt en halvtimme sen, så det känns ju som om maten får stanna i magen iaf :-)


Nu har han lagt sig igen, i min säng. Ont i huvudet och trött så han sover nog snart. Fliz skulle absolut ligga där oxå, dock mindre trött. Så hon ligger där och läser nu, och önskar att hon oxå har feber *HAHA*


Nu hoppas vi på en lugn natt iaf....

Av Grynisen - 21 december 2008 16:55

Tror inte det är vinterkräksjuka, vilket jag tackar de högre makterna för *ler*


Han har sedan klockan 13 ungefär kunnat behålla teskedar med vatten + två isglassar senare idag. Febern finns fortfarande och han sover mycket. Men hellre det än att han spyr...


Jag är hemma halva dagen imorgon med Whille, så jag jobbar kl 14-20.15 Då tar Micke över och småfixar här hemma lite...

Av Grynisen - 21 december 2008 16:47

Känslan av att vara ledig från jobbet märks inte... Det har verkligen varit full fart idag.


Jag och Fliz åkte iväg efter klockan 10 idag, iväg mot Coop. Där handlade vi julskinka, gammaldax mjölk, risgryn och en hel del annat. Där efter raka spåret mot granen. In med den i bilen och sen direkt hem.


Åt lite, lämnade av maten och granen. Sen åkte jag iväg igen, då ensam. Jag tänkte att jag hittar säkert julklapparna till barnen så är det klart. Men inte... *suck* Det enda jag hittade var två par fina örhängen till Fliz. Övrigt gick jag bara runt som en övergiven sökare *ler* Jag funderade för fullt samtidigt som jag försökte hitta nått.


Det slutade med att jag åkte hem igen, med två par örhängen *suck* Jag får fundera vidare här hemma och sen på tisdag komma iväg när Micke kommit hem eller nått....


Allt löser sig heter det ju så vackert :-)

Av Grynisen - 21 december 2008 08:44

Men inte magsjuka eller nått, men ev ögoninflamation :-(


Hennes ögon var helt kladdiga förut när hon kom upp. Iofs är hon förkyld med mycket snuva så det kanske är det som påverkar ögonen **hoppas** Vill ju inte att barnen ska bli sjuka nu, vill att de ska vara friska till Julafton iaf :-)


Dagen får utvisa.... Fliz är pigg iaf så jag tar nog med henne ut och shoppar.

Av Grynisen - 21 december 2008 08:43

Vill vaknade inatt (låg brevid mig) klockan 4.45 och storgrät. Jag trodde han drömde... Men helt plötsligt sätter han sig upp och ber mig hämta nått att spy i. SHIT!!!!!! Jag får tag i ett par mjukisbyxor (hinner inte hämta nått utanför sovrummet) och sen spydde han :-(


Därefter klagade Whille på jätteont i huvudet, vilket han normalt aldrig har. Kände på honom och kände feber. Kollade med örontermometern och den visade +38,4 grader...


Min stackars lilla kille. Han yrade om att han inte kunde gå till skolan idag vilket jag då sa att det är ändå söndag...


En timme senare vaknade han ingen och spydde, därefter har det varit lugnt.


Nu ligger han i min säng, ville inte gå upp förut när jag gick upp. Det märks verkligen att han är dålig....


Det dåliga i detta är ju oxå att vi hade planerat att sticka iväg allihopa för att handla, fixa sista julklapparna och lite annat. Nu får jag sticka iväg själv och göra det, inte lika kul ju... Men det ska nog funka. Whille är sjuk och det är inte mycket att göra åt det.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards