Alla inlägg den 28 december 2008

Av Grynisen - 28 december 2008 21:41

Det blev läggdax vid klockan 21 idag. Fliz protesterade rejält och tyckte att hon aldrig får vara uppe länge *HAHA* Barnen har ju varit upp sent sen dagen innan Julafton nu :-) Men det hade hon förträngt...


Whille fick en halv Ipren igen innan han la sig. Förhoppningsvis hjälper tabletten så han slipper vakna inatt och ha ont...


Själv sitter jag och oxå är Ipren-påverkad *ler* Just nu kan jag svälja nästan utan smärta, skönt!!! Jag får väl se hur det känns imorgon.


Funderar på att köra lite Wii Sports nu oxå *HAHA* Får ju passa på när barnen sover *ler*

Av Grynisen - 28 december 2008 17:50

Nu kom nästa grej, Whille har ont i örat :-( Jag ska ta och ge honom en halv Ipren och nässpray, sen vila i soffan. Så får vi hoppas att det inte blir värre inatt!!!


Det känns som om bacillerna bara går runt runt hos oss. Whille har dragit på sig en förkylning nu, vilket säkert känns i han öra oxå. Fliz är fortfarande snuvig och hostig, jag med min hals och Micke som går omkring med rester av förkylning oxå....


Vi som normalt sett inte brukar vara sjuka...



Av Grynisen - 28 december 2008 14:56

Ja nu är det dax för nått annat gott att äta, nämligen TACOS :-)



Tortillias, köttfärs, grönsaker, lök, riven ost, natchos, vitlökssås, salsasås och mycket mera....



Självklart även en kall god öl :-)



SÅ GOTT!!!!



Jag toklängtar *slurp*

Av Grynisen - 28 december 2008 10:58

Ja när barnen hade lagt sig igår runt kvart i tio så var det dax för oss vuxna att överträffa varann i Wii Sports :-)


Syrran och sambon hade ju aldrig spelat innan men de fick upp färdigheten fort!!!


Vi startade igång med två omgångar av bowling. Där kom jag sist BÅDA gångerna *suck* Ändå brukar jag vara ganska ok i bowling... men men. Därefter körde vi igång golftävling med nio hål. Jäklar vad kul vi hade, emellanåt skrattade vi så vi grät ;-)


Jag vann golfen, +2 totalt vilket är kanon!!! Micke slutade på +17 om jag inte minns fel *HAHA*


Vi la oss först runt halv två inatt, Wii styrde oss totalt... Men kul var det!!!

Av Grynisen - 28 december 2008 10:13

Jag har fruktansvärt ont i min hals *snyft* Hela höger sida i halsen som smärtar ända upp till höger öra :-( Vaknade tidigt imorse redan och märkte hur jäkla ont jag hade. Sen har jag vaknat och somnat fram till klockan 10 då Fliz gick upp, då gick jag oxå upp.


Jag som inte ens har några mandlar längre (inte haft sen 1996) borde inte få så ont....


Snacka om gnällvarning *fnissar*


Jag ska ta mig en Ipren och sen dricka varmt honungsvatten, så får jag se om det hjälper :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards