Alla inlägg under juni 2010

Av Grynisen - 30 juni 2010 23:03

Eller färgat är nog inte rätt ord.... mer avfärgat *ler* Från att ha varit svarthårig med diverse highlights så fick jag bara för mig för att göra en helförändring.

 

Idag köpte jag blekmedel till håret + en ljusbrun färg. Nu har jag kommit så långt som till att håret är blekt en gång. Färgen blev en härlig blandning *ler* Utväxten är en snygg blond ton *me like*, det svarta är lite rödbrunt, sen finns det även lite mörkare toner osv...

 

Micke sa att det var jättefint, undrar just om han sa det för att vara snäll eller om han menade det   

 

Nu låter jag håret vara över natten, känner att jag inte orkar en färgning till nu, är för trött... Men imorgon blir det fortsätttning, spännande!!!

EGO
Av Grynisen - 30 juni 2010 16:55

Idag har Micke planterat våra Thujor som jag köpte förra veckan. Det var ju perfekt väder för detta då det har regnat hela natten + en del nu på förmiddagen. Tyvärr hade Micke mätt fel så vi behöver köpa en del till. Det fixar vi imorgon.

 

 

Det ska bli så skönt att äntligen ha lite insynsskyddat från vår lilla grusväg. Samtidigt så skyddar säkert Thujorna mot grusdamm och lite ljud...  

Av Grynisen - 30 juni 2010 16:07

Istället för bakning så tog jag, Fliz och Edwin en tripp till mitt jobb. Ovanligt va *ler*

 

Jag hade lagt undan Höganäs tallrikar som jag tänkte att jag kan åka och köpa idag. Det är den högblankvita serien som är trekantig. Jag är JÄTTENÖJD!!!

 

Nu har vi, förutom den limegröna Mine-serien, ett ultratrist IKEA-porslin. Det har vi haft i drygt nio år, och det har verkligen gjort sitt här hemma. Nu kommer det bli kul att duka igen, dessutom lite roligare när det är en annan form är runda.

 

  

 

Nu ska alla tallrikar och skålar diskas, sen ut med det gamla IKEA-porslinet ur skåpet. Tjooohooo :-D

 

Tänk vad kul det är med shopping. Iofs så handlar jag ju nästan aldrig till mig själv personligen, men att köpa prylar till hemmet eller kläder till barnen är jätterolig   




Av Grynisen - 30 juni 2010 09:56

Från strålande sol och ca +30 grader till regn, ja det var det som blev igår kväll. Men regnet behövdes verkligen, gräsmattan är nog jätteglad nu. Dessutom kommer det fina vädret tillbaka imorgon, så jag tycker det känns helt ok...

 

Jag har rabarber hemma, är lite sugen på att baka mitt livs första rabarberpaj. Jag hittade massor med recept på nätet, men jag tror att detta är det godaste:

 

Tillagning

2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
rabarber i mindre bitar

 

Blanda alla torra ingredeienser i en bunke. Smält smöret i en gryta tillsammans med grädde och sirap. Blanda ner det i bunken. Lägg rabarbern i en smord form och bred på röran. Grädda ca 40 min i 150 grader. Servera med vaniljglass.

 

Jag tror att jag kommer blanda i lite äpplebitar oxå, det brukar vara jättegott i en rabarberpaj. Pajen är dessutom ganska lik den supergoda Banan och Päronpaj som jag gjort tidigare. Har ni inte testat den så MÅSTE ni göra det *ler*

 

Om det blir paj eller ej idag återstår att se... men jag är bra sugen!!!


Av Grynisen - 29 juni 2010 19:31

Jag njuuuuter, det ÄR sommar på riktigt nu   

 

Idag efter frukosten åkte vi iväg till sjön Aspen som ligger dryga 10 minuter härifrån. Vi brukar ju normalt sett alltid åka till havet, men eftersom Micke skulle iväg och jobba i eftermiddag så var det närmare och bekvämare att åka till sjön.

 

Vi hade några sköna timmar vid Aspen, där träffade både Whille och Fliz kompisar, jättekul!!! Alla barn badade och hade det kul, sköt vattenpistol och kastade "macka"

 

Edwin skötte sig exemplariskt, alltså denna unge är genomenkel och snäll. Inget gnäll, glad som en sol och nöjd hela tiden. Det måste varit den ungen jag beställde *HAHA*

 

  

Edwin sitter i mitt knä

 

  

  Fliz med fläkt i håret *ler*

 

  

Whille ger mig chansen att snabbt ta ett kort, måste ju iväg o leka igen *ler*

 

Vi var vid Aspen några timmar, när vi skulle åka hem så stannade Whille kvar med sin kompis. Vi andra åkte hem och grillade, eller inte Fliz föresten. Så fort vi kom hem så ringde Fliz kompis, så hon åkte med den familjen och badade.... Skönt när barnen har något att göra.


Jag och Micke åt grillad fläskkotlett, haloumi, klyftpotatis och sallad. Mmm vad gott det var.


Edwin har varit en trött hjälte nu på eftermiddagen, måste vara värmen. Han somnade vid 16.30, sen väcktes av storasyskonen som kom hem. Sen somnade han om och sov dryga timmen för att sedan tutta lite och sova IGEN. I skrivandes stund sover han fortfarande...


Får ta och väcka honom om en stund så han får äta, ny blöja och vara vaken en stund innan natten är här...


  


En trött lillprins   

 

 

 

 

Av Grynisen - 28 juni 2010 16:29

Ord är överflödiga känner jag... Strålande sol, + 25 grader, lite vind *njuta*

 

  

Tokiga Fliz spexar

 

  

Gos-Edwin myser i gymmet på altanen

 

  

Fliz kollar sina växter som hon och moster har planterat

Av Grynisen - 27 juni 2010 12:44


Edwin är så medveten nu när man ska ta kort. Denna gången tjatade han hela tiden så det var inte lätt att få en bild utan en talande mun! Den sista bilden är den enda som han inte babblade på *ler*  

Av Grynisen - 26 juni 2010 21:39

Idag har Micke börjat att gräva för vår Thuja-häck. Jag köpte Thujor i torsdags, och det är bäst att försöka plantera de så snart som möjligt. Solen steker ju och i jorden med massa vatten mår de ju bäst!!!!


  

Här är det förberett, gräsmattan är hyvlad!!!

 

  

En del av de 35 Thujor som ska planteras   

 

Fliz har även sett till att få sin lilla jordgubbsodling här hemma. Vi har ju inte plats för ett stort trädgårdsland, men i detta lilla badkaret som Fliz farmor hade som när hon var liten, den ska vara Fliz jordgubbsland! Vi har även fått lite smultronplantor som oxå fick vara med i...

 

  

Än så länge spretar det väldigt, men jag hoppas det lyser med rött guld där så småningom!

 

  

Mmmm vad det ska bli gott   

 

Måste visa ett av min syrras projekt. Hon har fått en avocadokärna till att växa dubbelt, en tvillingkärna *HAHA*

 

  

Ganska häftigt tycker jag

  

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards