Alla inlägg under juni 2010

Av Grynisen - 18 juni 2010 17:51

Jag har längtat såååå....

 

I över ett år har jag väntat....

 

Men idag unnade jag mig....

 

     

ETT GLAS RÖTT

 

SHIT, sååå gott det var *njuta*

 

Åhhh... ser fram emot sommaren och ett glas rött på altanen nästa gång!!!

EGO
Av Grynisen - 18 juni 2010 12:45

Hihi, dramatiskt va... Nä det är inte så att jag längtar till hösten, tvärtom.

 

Men igår studsade jag in på Polarn och Pyret (som många andra shoppinggalna mammor märkte jag) Där fick jag efter lite labyrint-promenerande tag på en windstopper fleeceoverall i den härligt gröna färgen som jag spanat in sen Edwin föddes    Då köpte jag ju en windstopper fleecejacka till Edwin, men det fanns endast kvar i rött stl 68.

 

Nu fick jag äntligen köpt overallen i grönt iaf, så jättefin!!! Jag köpte även en mössa i samma färg. Edwin kommer bli så fin till hösten. Det gäller ju bara att han inte tokväxer över sommaren nu bara *HAHA*


     

Det är nästan så att jag längtar till hösten så att Edwin kan börja använda detta *HAHA* Skadad? Jag? *ASG*

Av Grynisen - 17 juni 2010 22:50

  Idag har min syster och svåger förlovat sig  


  


G R A T T I S

 

Jag är så glad för er skull!!!

 

Puss på er

Av Grynisen - 17 juni 2010 22:15

Jag fick putsat alla fönster utom två på nedervåningen idag, dock bara utvändigt. Men det är ju där den mesta skiten sitter. De två jag inte putsade ska jag försöka ta imorgon innan solen ligger på...

 

Jag har även bytt gardiner i köket, hade inga nyköpta men väl ett par snygga sen några år tillbaka. Köket blev så somrigt och härligt. Älskar verkligen färgerna   


 



Av Grynisen - 17 juni 2010 16:45

Jag fick ett sms idag med ett helt fantastiskt underbart meddelande

 

Min vän Marie och hennes man har fått barnbesked från Bolivia

 

De har blivit föräldrar till en liten pojke på 2 år *lycka* och Viktor i himlen har blivit storebror

 

Jag är så glad för deras skull!!!

 

STORT GRATTIS MARIE

 

     

Av Grynisen - 16 juni 2010 19:56

Det är inte ofta man ser en liten skrutt med solglasögon, inte jag iaf!!!!

 

Bebisars ögon är ömtåliga, och den starka solen är inte skön att få i ögonen. Så vi köpte solglasögon till Edwin som han kan ha i bilen.

 

Han tycker inte jättemycket om glasögonen, han blir ganska irriterad när jag sätter på de. Men jag tror att han vänjer sig...

 

Solglasögonen ser ut som skidglasögon i utseendet. Det är ett resårband runt huvudet och själva glasögonen har skumgummi på kanterna så att det inte ska bli märken eller göra ont.


  

Sover gott i bilen med glasögonen på *fnissar*

 

Det ser lite halvkomiskt ut *ler* men det är ju för hans skull...   

 

Av Grynisen - 16 juni 2010 15:30

Idag stack vi iväg redan kl 10 för att få handlingen avklarad så tidigt som möjligt. Micke behövde hitta skjorta till dopet, sen ville jag att Edwin ska ha nått fint på sig efter dopet. Dopklänningen ska ju användas i kyrkan bara...

Vi hittade iaf en härlig somrig skjorta som passar Micke perfekt. Den går i rosa/lila/vitt/blått om jag inte minns fel. Även till Edwin hittade vi en jättefin skjorta och vita shorts.


  

Lill-fisen kommer vara så fin på lördag!!!

 

Nu är vi snart klara tror jag. Ska bara handla hem cider och öl oxå, nått mer kommer jag inte på just nu iaf. Jo en grej, blommor oxå.

Av Grynisen - 16 juni 2010 10:15

Efter dopet på lördag så ska vi ju ha liten mottagning här hemma hos oss. Vi är ju den minsta släkten så vi blir ju inte så många, så då funkar det ju alldeles perfekt att vara hemma!!!

 

Jag har funderat jättemycket på vad vi ska bjuda på. Men jag tror nog jag har bestämt mig nu, det blir paj. Två olika matpajer, tacopaj och kycklingpaj. Tillbehör blir en god sallad och dryck. Kommer även fixa korv med bröd till de barn som inte vill ha paj...

 

Till efterrätt blir det en jättefin doptårta som vi själva har valt innehåll och utseende till   , dessutom kladdkaka och småkakor. Det borde väl räcka...

 

Tycker sånt här är jättesvårt. Bör man ha något mer?

 

Ni som läser, tipsa mig gärna om det är något jag glömt eller om jag överdriver med nått!!! Alltid bra med lite extra åsikter och tips   


  

Jobbigt att ligga på mage, då måste jag ju lyfta huvudet för att se ;-) 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards