Alla inlägg under september 2007

Av Grynisen - 30 september 2007 21:15

Nu har vi monterat färdigt fyra vitrinskåp som nu står i vardagsrummet vid ingången... Där i ska vi ha barskåp och lite annat som vi är rädda om!


Imorgon ska jag fixa skruv så vi kan sätta fast belysningen i skåpen oxå... Kommer att bli kanon det här :-)


Nu är det dax för att inta ryggläget i soffan.... börjar nån film på trean, kanske e nått :-)

Av Grynisen - 30 september 2007 14:57

Mina svärföräldrar firar 40 år som gifta idag... helt otroligt... 40 ÅR!!!


Vi har bjudit hem dem till oss idag så vi ska äta middag tillsammans. Så idag blir det potatisgratäng med tzai-spett. Tzai-spett är något nytt för våran del, men det är helt vegetariskt av sojaprotein men som smakar som kött. Läste att en kock som provsmakade tzai-spetten och var helt säker på att det var kött :-)


Vi får väl se hur middagen uppskattas!!!

Av Grynisen - 30 september 2007 14:33

Vi vände lite på ena soffan, justerade bordet och VIPS.... så här bra blev vårat storarum nu *nöjd*




Nu är det bara nya sofföverdrag från Bemz, "Sage Brown", nytt soffbord i oljad ek och självklart en ny LCD-tv 42" *ler*


Soffbordet blir antagligen ett satsbord. Vi har hittat ett som vi har tänkt köpa... tror det blir kanon. Vi funderar på att köpa en fotpall och sätta hitom soffbordet för att dels få en extra sittplats men även få det mer enhetligt.... det ser ju lite tomt ut just där!!!


På bilden syns ju även min hemmagjorda tv-bänk *mycket nöjd*



Av Grynisen - 30 september 2007 09:22

Söndagsmorgon... lite grått och småregnigt ute...


Jag vet inte vad dagen bjuder på idag... än så länge är den ganska tom. Det finns otroligt mycket måsten men frågan är om de bli åtgärdade idag....


Svaret ser vi ikväll...


Snart ska jag göra en god söndagsfrukost iaf....


En frukost med:


  • nybakat bröd (fuskbröd, uppvärmt i ugnen)
  • ägg och kaviar
  • ost
  • gurka
  • yougurt med rinnande honung, solrosfrön, pumpakärnor
  • proviva
  • kaffe/te/varm Oboy

MMm det låter gott :-)





Av Grynisen - 29 september 2007 21:09

Nu ska jag sätta mig i soffan, kolla Ondskan på TV4 och bara koppla av lite.


Barnen har precis lagt sig... så nu ska det väl vara lugnt en stund hoppas jag.


Me and the Coca Cola... *najs*

Av Grynisen - 29 september 2007 20:37

Det är mörkt ute.... riktigt mörkt... jag hör regnet smattra mot fönstret...


Här inne är det varmt och skönt, levande ljus, busiga barn... Mysigt!


Tidigare idag var jag hos min syster, jag och Fliz åkte dit. Vi hjälpte till att packa upp en del porslin, glas, skafferiprodukter mm. Det känns så roligt att hon har flyttat, att de tycker om varann och vill ha framtiden med varann :-)


Imorgon är inget planerat... blir säkert en sådan där tråkig och seg söndag, gillar inte söndagar. Usch...

Av Grynisen - 29 september 2007 08:16

-Mamma, säger Whille... Klockan är snart åtta :-)


-Mmmm, svarar den trötta mamman


-Då får vi gå upp, säger Whille


-Mmmm, suckar den trötta mamman


Detta korta samtal utspelades i sovrummet för drygt en kvart sen. Det är nackdelen med att barn börjar kunna klockan. Förr kunde man alltid säga att det är natten *ler* Så försökte dom somna om, eller de låg kvar i sängen ett tag till...


Nu är båda barnen iofs väldigt självgående. De sätter på tv:n och där finns alltid något barnprogram att se. Så det är ju ingen fara att dom är vakna heller...


Av Grynisen - 28 september 2007 19:21

Jag var och hämtade posten i brevlådan... I mellan några brev låg en geting som  blev tokarg när jag tog posten i handen så självklart spjutade den ut sin brännande gadd....

AJ AJ AJ!!!!!!!!!!


Jäklar.... det bultar och bränner i fingret....


Sticka sig  på geting nu... jag som knappt sett någon under sommaren.... vad gör den i min brevlåda.


Smörjde in med Xylocain på sticket... och det känns som om det har hjälpt lite grann. Det gör fortfarande ont, men det bultar inte i hela handen :-(



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards