Alla inlägg den 24 september 2007

Av Grynisen - 24 september 2007 22:14

Alfons är en kille som dog i cancer den 2 mars i år, då var han 4 år och 9 månader.


Hans föräldrar skriver en blogg där man kan följa familjen, om tankar, saknad, längtan, förtvivlan men oxå lycka och glädje.... Det är en blogg som har berört mig så otroligt. Jag vet inte hur många gånger jag storgråtit när jag läst där...


Alfons mamma är så otroligt duktig på att skriva. Hon skriver så naket, med så mycket känslor... svårt att förklara...


Idag har Alfons gravsten kommit, måste säga att det är den finaste gravsten jag sett. Så personlig, kärleksfull och varm...


Det gör ont i hela mig just nu, magen knyter sig, gråten sitter i halsen och det gör ont... Smärtan är för Alfons, men även för han fantastiska familj som berört mig och hela min vardag. Mina tårar är för Alfons...


Tack Catarina för att du delar med dig....



Av Grynisen - 24 september 2007 19:22

Mmm efter skola och dagis var det läge att åka till doktorn... Både Whille och Fliz hade röda ögon med kladd i *suck* Ögoninflamation... det är ju bekant!!!


Var  på AxessAkuten, var klar efter ca 1 timme :-) Bra läkare var det oxå...


Väl på Apoteket, lämnade receptet.... Sa att jag vill gärna ha medicinen på faktura *vääääldigt tomt i plånboken* Då svarar damen i luckan att det går inte alls för att medicinen är rabatterad!!!!


Ehhh... jaha...? Men jag har ju fått ta på faktura flera andra gånger pga olika orsaker, då utan problem. Men  enligt damen så gick inte detta...


Sååååå irriterad!!!


Så det var bara hem UTAN medicin *GRRRRRRRRRRRRRR* ARG ARG ARG!!! Ibland blir jag så trött...

Av Grynisen - 24 september 2007 05:18

... det är jag och katterna som är vakna. Barnen sover så gott.... mjuka och sköna andetag är det enda som hörs.


Om en halvtimme är det helt annorlunda. Då sitter barnen i soffan, tv:n är på, katterna busar och jag grejar *ler*


Men nu ska jag fortsätta att bara lyssna på andetagen och tystnaden

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards