Alla inlägg under december 2008

Av Grynisen - 26 december 2008 16:32

Barnen har köpt ett Wii idag, för alldeles egna pengar. Barnen skulle egentligen köpt att varsitt Nintendo DS för sina pengar som de sparat efter försäljning av diverse leksaker. Men vi hittade inget bra erbjudande, och det skulle kosta ca 2.000 kr för ett Nintendo DS + ett spel. Då sa vi förslaget om Wii till barnen vilket de nappade på direkt :-)


Vi hittade ett begagnat Wii i en spelaffär. Då fick vi tre års garanti med + att vi köpte det billigare. Dessutom köpte vi med extra nun-chuck + handkontroll och ytterligare ett spel.


Så nu ska vi börja öva inför mästeskapet på Nyårsafton *blink blink*



Av Grynisen - 26 december 2008 09:15

Whille kom springande för drygt en halvtimme sen, då med tanden i handen. Han hade vaknat av att tanden låg i munnen *HAHA* Nu har han lagt sin tand i ett glas, tandfén kommer kanske på besök *ler*


Nu har Whille tappat åtta tänder, alla tänder fram kan man säga. Nu är det kindtänder kvar, men de sitter nog ett tag till tror jag.


Fliz och jag var redan uppe när Whille kom. Fliz var jättesnuvig och behövde hjälp att snyta sig när hon vaknade. Det var rejäl snytning x 2 och sedan nässpray. Fattar inte när snuvan ska ge sig... Det känns som om hon varit snuvig i en dryg månad nu.


Nu ska vi mysa i soffan och bara vara, det är ju jullov :-)



Av Grynisen - 25 december 2008 21:40

Nu ska den invigas :-)

Av Grynisen - 25 december 2008 18:08

Julaftons morgon, efter morgonpaketen, så dukade vi frukost i storarummet. Där satt vi och åt god frukost medans vi tittade på Dumbo på DisneyChannel


Fliz ombytt i Julaftons-kläder som hon oxå fått i julklapp på morgonen. Innan vi skulle till farmor och farfar var det självklart att en julklapp till skulle öppnas! Hannah Montana-docka låg i paketet


Likaså Whille, ombytt i fina kläder, sitter i pappas knä och öppnar julklapp som visade sig vara Star Wars PSP.


Väl hemma igen så var det dax för att öppna resten av julklapparna :-)


Whille har precis fått efterlängtade Heelys, vilken lycka!!!


Självklart var vi tvungna att gå ut i kylan för att testa skorna /Heelys. Jag tror det blev tre eller fyra riktiga vurpor som slutade på rumpan *ler* Men en tapper Whille reste sig upp igen och kämpade vidare!!


Väl hemma igen i värmen var det dax för att spela "Den försvunna diamanten"

Av Grynisen - 25 december 2008 15:08

Juldagen, dagen efter allt... Mat, julklappar, glada barn, godis och mycket mera...


Julafton blev som vanligt en lång dag med väntan för barnen. Det enda som man vill som barn på Julafton är ju att få sina julklappar så klart, jag minns ju själv hur det var :-)


Vi åt gott julbord hos svärföräldrarna på förmiddagen. Runt klockan 17 så var vi hemma igen för att ha våran egen Julafton med julklappar, godis och mys. Barnen var så glada för att äntligen vara hemma igen, de hade ju sett julklapparna under granen så det var ju det som hägrade så klart!


Julklappsöppningen började och följande blev:


Fliz fick:


  • Hannah Montana docka
  • Pet Shops väska + fyra Pet Shops
  • Fiskespelet
  • Målarbok med Tingeling + tuschpennor, färgpennor och blyerts
  • Dansmatta till PS2
  • Örhängen

Whille fick:


  • Heelys
  • Försvunna Diamanten (spelet)
  • Star Wars spel till PSP
  • Bandybollar
  • Bandyglasögon
  • Skrivbordsunderlägg + pennhållare


Micke fick:


  • 2 t-shirts med snygga tryck
  • Bok med akupunktur
  • Träningsskor

Jag fick:


  • Sex and The City-boxen
  • Näspiercing
  • Stickad tröja
  • Melodifestival-spelet

Whille var den som var minst nöjd, mest för att han tyckte vi skulle ha fler paket *ler* Han tjurade en stund, men sen gick jag och han ut och han provade sina Heelys. Då var det en glad Whille igen :-) Vi gick/åkte till farmor där han visade hur man skulle åka. Micke och Fliz tog oxå en promenad så vi möttes upp ute i kylan. Sen gick vi vidare så vi var ute och gick drygt en timme. När vi kom hem så åt vi lite risgrynsgröt...


Vid klockan 21 kom syrran och hennes sambo. Då började Julafton nummer 2 :-) Paketöppning igen!!!!


Fliz fick:


  • Kjol
  • Scarf
  • Tuschpennor
  • Bindeez (pärlor som smälter ihop av vatten)

Whille fick:


  • Skridskor stl 35
  • Munkjacka
  • Byggmodell av Dodge Wiper

Micke fick:


  • Presentkort på böcker
  • Överlevnadskit (skämtgrej)
  • Choklad
  • Vaniljfudge

Jag fick:


  • ABBA Singstar PS2
  • Mascara
  • Sjal/halsduk

TUSEN TACK SIS OCH SVÅGER :-)


Därefter hade vi mys i soffan med godis och avkoppling, härligt!!! Whille var toktrött så han gick in i min säng och somnade *ler* Då var klockan drygt 21.45 En halvtimme senare nattades även Fliz....


Skinkmacka togs fram och vi satt och småpratade, lugnt och skönt. Vi försökte oss på lite kortspel men både jag och syrran (de eviga trötta) orkade inte spela så länge.... så det var bara att sova vid ca 24-tiden.


Ett år kvar till  nästa....

Av Grynisen - 24 december 2008 13:36


GOD JUL

Ha en härlig dag med mat och julklappar


Kram från mig :-)

Av Grynisen - 24 december 2008 11:19

Fliz vaknade redan vid klockan 7 och tyckte att vi skulle gå upp. Det tyckte inte jag *ler* Jag lyckades få Fliz att ligga kvar till kvart över åtta, då gick hon på toa och sen ville hon ha hjälp att snyta sig, smart knep *ler*


Sen smög jag och Fliz ut i soffan och öppnade julstrumpa-paketen. Fliz fick Tingeling-filmen och lite Barbie-pyssel. Strax därefter kom Whille, självklart med sina julstrumpa-paket i händerna :-) Whille fick Narnia-filmen och en sån där fjäder som kan gå i trappan (vet inte vad den heter) Barnen inventerade rejält vid granen och lästa på lapparna, ropade lyckligt när de hittade ett paket som var deras!!!


Vid nio-tiden dukade jag och Micke fram frukost i storarummet. Bordet fylldes med goda saker som julskinka, brieost, kokt ägg, tomtegröt, juice, kaffe och te och mycket annat.


Nu sitter vi och tittar på Hitta Nemo och har nedräkning till Kalle Anka klockan 15 ;-)

Av Grynisen - 23 december 2008 23:53

Vi lyckades :-)


Både jag och Whille vann 100 kr var!!!! Fliz blev jättebesviken över att hon inte vann. Jag sa till henne att vi kan spela Bingolotto den 30 december oxå, men det ville hon absolut inte...


Whille däremot jublade av LYCKA *skrattar* Han sken som en sol och var sååå glad, 100 kr, oj oj oj... Önskar jag oxå kunde bli så lycklig över den summa pengar *ler* Nu längtar han tills vi ska lämna in lotten för att lösa ut pengarna

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards