Alla inlägg under december 2008

Av Grynisen - 19 december 2008 07:08

Det ska bli så gott att få äta lite av varje på julbordet. Halva gänget på jobbet åker iväg i drygt 2½ timme och äter julbord idag, de andra var iväg igår...


Jag toklängtar ;-)

Av Grynisen - 18 december 2008 21:46

Det är Julafton om sex dagar och om fem dagar måste ALLT vara klart!!!


Jag känner att jag ligger ganska dåligt till, har ju tyvärr offrat allt för mycket för jobbet denna julen. Men jag har ändå hoppet om att hinna det mesta på söndag, sen en liten del på tisdag då jag är ledig!!!


Imorgon efter jobbet ska jag klippa mig och färga håret ****J I P P I E****


På lördag efter jobbet så ska jag fixa mina naglar ****D U B B E L J I P P I E****


På söndag ska följande ske:


  • Handla skinkan och övriga tillbehör som vi ska ha till "vårt egna lilla julbord"

  • Även handla lite normala saker som nu ekar ganska tomt i kylen

  • Sista julklapparna till barnen, vad det blir vet jag inte än *suck*

  • Hämta granen

Dessutom kommer säkert en del extra saker upp som jag inte kommer på just nu *ler* Men det tar vi då ;-)

Av Grynisen - 18 december 2008 18:57

Hittade en lång lista hos Jezza som jag förstås inte kunde låta bli att sno med mig :D

Vad har du på dig idag? Just nu mysbyxor och linne

Har du kramat någon det senaste dygnet? Mina barn!!

Har du pussat någon det senaste dygnet? Mina barn :-)

Har du för frisyr? En alldeles förvuxen frisyr som ska klippas av imorgon. Kort och spretigt brukar det vara!!

Har du husdjur? Två katter och två marsvin

Har du pallat äpplen? Ja när jag var liten!!!

Har du kysst någon och sedan ångrat dig? Hmmm kanske i mina yngre dagar

Vad har du ätit senast? Middag, vårrulle och ris.

När vaknade du i morse? Klockan 6.24

När skrattade du senast? På jobbet

När var du på fest senast? Oj... ja du. Riktig fest var nog i slutet på augusti

När gjorde du senaste något du egentligen inte ville? Ingen aning

När fick du ditt senaste sms? Tidigare idag av Micke

När är du född? 1976

När tog du studenten? 1994
Vem kramade du senast? Mina barn!!

Vem pratade du med i telefon senast? Hmm det var nog Micke

Vem skulle du vilja se ut som? Ingen aning :)
Vem fick du present av senast? Det var nog syrran!

Vem gjorde dig arg senast? Arg vet jag inte, men en viss irritation över nån på jobbet finns ju

Vem sjunger det du lyssnar på nu? Ingen sjunger just nu, bara tv:n i bakgrunden:)
Vem bor du tillsammans med? Micke och våra barn

Vem spelade du tv-spel med senast? Fliz tror jag

Vad väljer du, glass eller godis? Godis så klart!!!!
Vad väljer du, morgon eller kväll? Gillar båda

Vad väljer du, julafton eller födelsedag? Julafton:D
Vad väljer du, katt eller hund? Katt
Vad väljer du, hallon eller blåbär? Hallon

Vad väljer du, sova eller sex? Beror på ;)
Vad väljer du, sola eller bada? Sola men gillar att bada oxå!
Kan du laga mat? Så klart *ler*

Kan du göra volter? Nja, nån enkel kunde jag som liten

Kan du köra bil? O ja.... jag är världsbäst!!

Kan du ditt egetKursiv mobilnummer? Ja
Kan du säga hur många du har på msn? Nej
Kan du säga vad klockan är? 18:57

Av Grynisen - 18 december 2008 18:43

Oj vilken dag. Så mycket människor som handlade idag.... det märks att julafton närmar sig med stormsteg. Jag blir nästan lite anti mot en del människor, just de människorna som inte klarar av att göra något själv. De frågar trots att de egentligen vet, ELLER de som tror att precis allt finns i lager och har ingen som helst förståelse att ibland måste saker beställas...


Men som vanligt så har det varit en bra dag oxå... Det är väl mest jag som känner att orken börjar ta slut lite. Tröttheten tar över mer o mer, samtidigt så vet jag ju att det inte är någon direkt vila innan Julafton. Är man ledig från jobbet så ska det ju handlas istället :-)


Nu ska jag njuta i soffan en stund med barnen.... sen ska jag fortsätta njuta även när barnen har lagt sig *ler*



Av Grynisen - 17 december 2008 18:09

Den här fina lanternan (gjord av Alvar Aalto) från Iittala fick jag idag av min leverantör från just Iittala :-)


Visst är den fin....


Nu måste jag hitta ett bra ställe att ställa den på, så att den är skyddad från både katter och barn *ler*

Av Grynisen - 17 december 2008 17:59

Idag har jag mig själv att skylla.... Igår kväll fastnade jag framför Titanic på TV3. Jag älskar den filmen, den är så vacker, dramatisk och såååå sorglig. Jag kunde ju inte sluta titta mitt i filmen.... Nä så först klockan 1 inatt slogs mina blå ihop och knappa fem timmar senare var det dax att gå upp *ler lite*


Lite sliten är jag helt klart... men jag är ju en överlevare :-)


Jag har hunnit med att greja lite här hemma idag med. Dammsugning och första tvätten är i tvättmaskinen. Ska även försöka få inspiration till någon slags lunch att ta med imorgon till jobbet... får nog suga på den karamellen en stund till. Vill ju göra enklast möjliga men det ska ju ändå vara gott :-)


Jag har tänt massor med levande ljus här hemma.... Det är sååå mysigt!!!! Mitt Yankee-ljus "Red apple wreath" är tänt i storarummet, och i sovrummet har jag tänt ett värmeljus med doften "Lemon Lavender"


Barnen sitter och tittar på tv, ganska trötta de med...

Av Grynisen - 16 december 2008 20:56

Jag ser en vecka framåt och verkligen njuter av det jag ser....


Vid den här tiden om en vecka sitter vi och tittar på Uppesittarkvällen av Bingolotto, det är ju tradition. Det är dukat med lite mysgodis i storarummet, jag och Micke dricker säkert glögg. Skinkan ska inom det närmaste grilljeras och sen ska första mackan intas runt klockan 24 *ler*


Granen är färdigklädd sen några timmar tillbaka och barnen är mycket förväntansfulla....


Åhh vad jag längtar....

Av Grynisen - 15 december 2008 21:13

Jag kom hem för en halvtimme sen ungefär och jag måste säga att det känns JÄTTESKÖNT att få sitta och bara vara en stund *ler*


Jag har gjort en god kopp te med "Mammas mirakel" och en smaskig smörgås med potatissallad *tokmums*


Det har varit mycket idag på jobbet, folk drar i en överallt om beställningar, frågor och massa annat! Men samtidigt är det ju jättekul, för jag märker själv hur mycket jag kan om produkterna. Det känns så bra :-)


Nu ska jag även ta och skrapa trisslott *ler* Jag köpte två häromdagen och vann 50 kr så idag köpte jag två nya. Den ena som Micke skrapade var det ingen vinst på, men håll tummarna för att min har tre tv-apparater *LER STORT*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards