Alla inlägg under december 2008

Av Grynisen - 12 december 2008 22:21

Barnen blev sååååå glada när jag berättade vad vi skulle göra när vi kommit hem. Det var bara att packa med lite fika (lussekatter och pepparkakor + festis) sen iväg och hämta Micke!!!


Ungefär vid klockan 16.30 var vi där och perfekt nog började det skymma ordentligt. Alla lampor lyste sååå fint och känslan var härlig. Det spelades julmusik och det luktade gott från alla möjliga hörn, nybakat pitabröd, vanilj, glögg, kaffe och mycket mera...


Självklart tog jag med mig kameran MEN batteriet laddade ur, kanske pga kylan *suck* Så det fick bli mobilen vilket inte gav lika bra bilder... lite trist!!!


Efter att åkt lite attraktioner och luktat runt bland alla småstugor så gick vi till isbanan. Där hyrde vi hjälm och skridskor, det var dax för Fliz premiär på skridskor *fnissar* Whille har ju åkt ett antal gånger innan med både skolan och kompis. Fliz var ungefär som Bambi i början.... oj oj oj säger jag bara... Men en stund senare började hon kunna åka framåt utan att ramla. Så duktig, och så lycklig Fliza *ler*


Fliz har övat en stund och har nu släppt skridskohjälpen som hon höll krampaktigt i tidigare :-)


En betydligt stadigare Whille som övade på piruetter *HAHA* En ny konståkningsstjärna tro!?


Båda goseungarna *ÄLSKAR*


Vi fick även höra vacker Lucia-sång då Göteborgs Lucia skulle krönas på scenen. Då tjockade det till rejält med folk så vi gick bort så Whille kunde åka slänggungan bl a. Det blev även lite spelande, dock vinstlöst...


Lisebergs-granen som syns över hela Göteborg.... grymt vackert (dock dålig mobil-bild)


Vid tjugo över sju åkte vi hemåt igen... dax för nästa grej, IDOL-FINALEN :-)

Av Grynisen - 12 december 2008 15:29

Till barnen alltså *ler*


Återkommer senare :-)


Blev ni nyfikna nu *blink*

Av Grynisen - 11 december 2008 20:24

Så duktiga barnen var, och vilket tålamod fröknarna har och har haft som har övat och fått alla barn att vara så duktiga :-)


Det var många Lucior, några tärnor, pepparkaksgubbar och gumma + tomtar... Ganska varierat och alla var jättefina!!!


Efter luciatåget så bjöd alla barn på fika. Det har bakats i skolan hela veckan, lussekatter och pepparkakor. Jättegott alltihopa.


Nu är vi hemma igen, barnen har duschat och sover nu gott. Själv sitter jag i soffan, varvar ner lite och känner hur trött jag är. Jag önskar sååå att det var fredag och ledigt imorgon idag istället *ler* Men inte nä, däremot så slutar jag tidigt imorgon, redan 14.45 ;-) Det känns väldigt bra!!!

Av Grynisen - 11 december 2008 17:13

Ikväll ska vi på Lucia-mys i Whilles och Fliz skola. Det är Fliz klass som ska ha lussetåg med massa sång. Därefter är det fika och annat trevligt :-)


Jag har precis kollat Flizens luciakrona + tärnljus, det fungerar bra. Jag har även strukit iordning lucia-linnet.


Fliz håller på att slå in varsin present till sina fröknar. Det blir lite god choklad (såklart *HAHA*) i varsin ask. Blir nog jättebra *ler* Fliz är grymt engagerad i köket, strimlar snören och fixar!!!


Kaffet är fixat, julmusten är på kylning, bara jag själv som ska fräschas lite + att vi ska packa ner allt.

Av Grynisen - 10 december 2008 20:59

... nu är det dax för Greys *ler*

Av Grynisen - 9 december 2008 20:16

.... då blir det glögg :-)

Av Grynisen - 9 december 2008 18:14

Idag har illamåendet varit borta sen runt klockan 10, så nu hoppas jag att det fortsätter så. Mådde illa efter frukosten imorse (som åts i bilen HAHA)


Fruktansvärt mycket på jobbet idag. Tre leverantörer som kom idag varav en av de var YANKEE CANDLE :-) Fick lukta på vårens nyheter och en del av de var jättegoda *ler* Speciellt de "fruktiga" alternativen. Jag kommer tyvärr inte ihåg alla namn så jag får återkomma mer om Yankee imorgon.


Barnen blev hämtade av sin farmor idag. Hemma hos farmor blev det goda pannkakor och lite mys innan jag kom vid halv fem. Nu är vi hemma och jag har precis gjort klart en lasange, gott. Barnen vill självklart äta igen, så det blir lite lasange till kvällsmat, resten till matlådor för mig och Micke.


Jag är trött idag, men jag ska hålla mig vaken till klockan 22 iaf, måste ju se Desperata Fruarna sen *ler

Av Grynisen - 8 december 2008 22:01

Har jobbat hela dagen med ett konstant illamående... Så drygt alltså :-( Fattar inte varför... Nu känns det lite bättre och jag hoppas verkligen att det inte kommer tebax igen *suck*


Mycket att göra idag på jobbet, dessutom en lång dag till klockan 20.15 Det känns verkligen...


Efter jobbet stack jag vägen om Willys, tänkte att det skulle gå snabbt. Självklart tog jag fel kassa, den slutade fungera precis när jag lagt upp alla varor... Resultat blev, handlingen tog 40 minuter!!!!!!!!!!!! Så irriterande...


Nu är jag iaf hemma, ätit en smörgås och en druckit stor kopp te. Än så länge känns det bra i magen så nu utgår jag ifrån att det fortsätter så!!!



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards