Alla inlägg den 17 november 2007

Av Grynisen - 17 november 2007 21:28

Nu har jag precis lagt ihop tårtan så den ska bli god tills imorgon. Fyllningen är ett lager med jordgubbssylt och ett lager med banan/grädde... Brukar bli kanon... standard *ler*


Imorgon blir det lite mera bakning. Tänkte göra en kladdkaka, kompensera Whille lite eftersom han inte gillar tårta. Sen även en banankaka... det brukar bli succé *HAHA*


Barnen har precis lagt sig, så nu är det dax att slå in Flizans paket. Imorgon är det ju den stora dagen *ler*

Av Grynisen - 17 november 2007 17:57

Smaken är fantastisk... ganska kryddig men otroligt god.


Micke fick det här vinet av en kund, han rekommenderade det varmt. Trist bara att det inte finns att köpa i Sverigen :-( Men en tripp till Tyskland så får vi bunkra en del :-)


Nu håller jag på att förbereda för själva födelsedagen som är imorgon. Tårtbotten är bakad, står nu och svalnar. Sen ska den skäras jäms med för att få i en bananfyllning och en jordgubbsfyllning.


Fliz har ju beställt "Dumletårta med marsipan-rosor" på *ler*, fem stycken rosor ska det vara eftersom hon fyller fem år :-) Det blir rosa rosor med gröna blad... de kommer jag göra själv!


Nu ska jag fortsätta njuta av mitt vin... och den kommande lördagskvällen

Av Grynisen - 17 november 2007 16:10

Vi blev attackerade av läskiga men söta häxor kl 12 idag... Då kom en del av Felizias kompisar för att gratta henne på sin födelsedag!


Flizan som häxa, men med rosa inslag, en hemskt söt häxa *ler*


Whille drar igång musik och imponerar på tjejerna...


Pannkakorna var ju självklart gröna, gott och läskigt!!!


Självklart ficka Fliz massor med roliga saker, så nu längtar hon vidare tills imorgon så hon får öppna ännu mera paket :-)

Av Grynisen - 17 november 2007 10:01

Sen har vi massor med läskiga barn hemma hos oss *HAHA*


Whille och Fliz har tjatat sen kl 7.30 om kalaset... om de gröna pannkakorna och om svarta ballonger :-) De ser fram emot kalas... Vi vuxna ser fram emot när alla barn har gått hem *asg* Nejdå... men visst kommer det bli full fart och livat här hemma.


Fliz ska vara häxa idag, Whille ska vara lite av döden vampyr och liemannen tror jag *ler* Han vet inte själv... han ska se läskig ut, det är kravet!


Nu får jag fixa vidare :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards