Alla inlägg den 10 november 2007

Av Grynisen - 10 november 2007 19:50

Ja det är riktigt kallt... runt noll grader MEN som vanligt är det ju väldigt fuktigt på västkusten så kylan blir så mycket mer kännbar än bara noll *huttrar*


Vi var och hämtade Whille hos hans kompis, trots kylan är det ju fint väder så en promenad blev skönt att ta. Jättemörkt och nästan stjärnklart ute... Fliz var påpälsad med sin nya overall...


Nu sitter vi och myser framför tv:n... det är så här som kvällen ser ut :-)

Av Grynisen - 10 november 2007 17:05

Ja det blev gott med Flygande Jakob :-) För att ha gjort det första gången så känner jag mig nöjd!!! Lätt var det oxå...


Just nu händer inte så mycket, Whille är hos en kompis och Fliz tittar på Disney. Jag har precis gått och tänt en del ljus... gillar den mysigheten och värmen som blir.


Det blir väl TV-tittande och avkoppling idag... sen händer det nog inte så mycket mera... lugnt och skönt. Passar mig perfekt :-)

Av Grynisen - 10 november 2007 11:30

Micke föreslog Flygande Jakob idag.... vi har aldrig lagat det tillsammans, ändå har vi levt ihop i 8 år *HAHA*


Om en stund åker jag iväg och handlar lite ingredienser så det blir komplett.


Här är receptet om någon annan vill äta gott idag :-)


Flygande Jakob
Flygande Jakob


Klassiskt gott recept på kyckling med banan, jordnötter och chilisås.

Klocka Tid: 45 minuter

Muffins 6 portioner

Du behöver: Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform. (Jag använder en rektangulär som är 22 x 35 cm och 4 cm djup eller den ovala på bilden.)


Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.


Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.


Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.


Servera med kokt ris och sallad.

Av Grynisen - 10 november 2007 09:22

Nu har jag dammsugat hela undervåningen, dammat av i badrummet och massagerummet :-) Så nu är det bara resten kvar *HAHA*


Dammsuga övervåningen och torka av lite.... sen ska jag även åka iväg och slänga pappersåtervinning + lämna kläder i klädinsamling.


Idag ska jag och Micke plocka ner studsmattan, ingen idé att den är framme längre med tanke på väder och vind.... Det är lite projekt höst/vinter-röjning :-)


Nu är det dax att göra lite god frukost!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards