Alla inlägg under oktober 2007

Av Grynisen - 15 oktober 2007 05:14

Redan är det den 15 oktober.... dagarna bara rusar iväg. Em drygt två veckor är det november och då börjar förberedande stress i våran familj. Många fyller år, börjar planera julisar, pengarna sprätter iväg *haha*


Tiden går verkligen jättefort!!

Men idag är det ju ännu måndag, tidig måndag. Jag har inte ens tittat hur vädret ser ut... men jag tror mer på regn/blött och runt +7 grader :-) Vi får väl se om jag har rätt.


Idag är det lång dag för barnen på dagis. Jag hämtar dom halv fem, men de trivs ju så det är mer min känsla som är obekväm än deras.


Ikväll är det även dax för målning... Det ska bli kul! Jag har tre mindre grodor som jag ska göra färdigt idag... men jag ska inte stressa med dom som jag fick göra med barnens drakar... Nä det blir för dyrt om jag är för snabb *HAHA* 

Av Grynisen - 14 oktober 2007 21:15

... Så vill jag påminna ALLA om att inte glömma alla stackars barn, alla stackars kämpande barn som har cancer.


Hjälp till att hjälpa... skänk pengar och bli blodgivare.


Just nu så är det julshopping på Barncancerfondens sida, där kan du köpa julkort, ljus, HOPE-halsband, nalle och mycket annat. En stor del av det du betalar går till Barncancerfonden.


Så passa på och handla för ett bra ändamål


http://www.barncancerfonden.se/jul/


Se även till att lämna blod. Barnen behöver ofta fylla på sitt blod och där behövs vi, vi som kan ge blod, vi som inte är sjuka.


Titta in på "Ge blod" och se vart du kan vända dig för att hjälpa!


http://www.geblod.nu/main.aspx?PageId=1 

Av Grynisen - 14 oktober 2007 13:56

Mmm jag sitter och funderar, kommer inte på något gott *suck*


Jag vet inte ens vad jag är sugen på... Micke säger potatisgratäng, men det bör jag ju inte äta nu när jag kör den nyttigare linjen... Då kontrade han med pizza *HAHA* Han vill verkligen supporta mig :-)


Nä... jag och barnen får åka iväg och handla lite. Vi behöver ändå mjölk och yougurt, så då kan vi lika gärna komplettera med lite annat.


Vad det blir till middag återstår att se :-)

Av Grynisen - 14 oktober 2007 08:17

Det är ju det som är så trist, helgen går så fort.... nu är det redan söndag och en ny arbetsvecka står och väntar...


Idag har vi inget planerat. Vi kanske åker och hälsar på syrran och hennes sambo. De flyttade ju för två veckor sen, det ska bli kul och se hur de har kommit iordning i lägenheten.


Det finns inte så mycket mer att säga... söndag idag, jag får göra det bästa av den för att njuta maximalt :-)

Av Grynisen - 13 oktober 2007 16:29

Min arbetskamrat och hennes man var här förut. Det var jättetrevligt!!! Vi fikade, pratade massor om ALLT, Micke pratade akupunktur och massage (Mickes hobby)


Nu har vi ätit tacos, blev inget sådant igår. Det var jättegott *slurp* Så nu är vi mätta och belåtna.


Kvällen blir lugn, inget planerat mer än att gynna latmasken :-)

Av Grynisen - 13 oktober 2007 08:27

Lördagsmorgon... härlig känsla! Whille vaknade runt kvart i sju *suck* Men han gick upp och tittade på Eurosport, motorcyklar *HAHA*


Fliz kom ner till mig vid halv åtta, kröp ner i sängen och myste en halvtimma. Vi låg och småpratade och småsov *ler* Mysigt!


Nu sitter båda barnen och tittar på Disney, och morgonen är igång :-)


Runt kl 12 idag så kommer en kompis och hennes man, de ska låna spjälsängen av oss. De ska få bebis i januari :-) Så då blir det väl lite fika och snackande en stund...


Annars är helgen oplanerad, det är skönt!!!

Av Grynisen - 12 oktober 2007 22:45

Ja det är tufft att vara vaken från kl 5.45 till 21.30.... speciellt om man är 6 ½ år. Whille var vaken längre än förra veckan, men somnade idag runt 20.30


Fliz däremot var jättepigg, hon sov ju ca en timme i bilen tidigare idag. Så hon laddade ju upp batterierna igen *ler* Hon somnade ca kl 22, men jag är ganska säker på att hon slår upp sina små fina ögon runt kl 7 imorgon


Micke sover i soffan, ganska vanligt fenomen på fredagarna här, även en del vardagar. Lite halvkul.... men är han trött så måste han ju få sova.


Själv ska jag gå och lägga mig, läsa lite och sen sooooova mer än fem timmar *haha*

Av Grynisen - 12 oktober 2007 20:01

Nu är det dax!!! Spännande att se hur det går dag... Jag hoppas Sam åker.... han är inget bra alls!!!


Jag hoppas att barnen orkar titta lite längre än förra veckan *hihi*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards