Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Grynisen - 12 januari 2011 16:51

  


Idag har jag packat upp Yankee Candles nyheter för våren.

  

Det var helt underbara pastellfärger, rosa, gul och grön + en vit oxå. Dofterna var tyvärr inte alls i min smak. Skulle jag välja någon att köpa hem skulle det vara den rosa, Pink Lady Slipper!!!  

  

Pink Lady Slipper

En söt och mjuk vår bukett med inslag av rosenblad , jasmin och viol.


  

Country Lemonade

Den perfekta sommar svalkan med sin ljusa citron arom och härlig sötma.

 

   Garden Hideaway´

Ett lugnt gömställe, fylld med doften av söta trädgårdsblommor.

  

  

Soft Blanket
Insvept i sköna drömmar...en vaggvisa av ren citrus, lyxig vanilj och varm bärnsten.

 

Jag längtar redan till nästa nyhet, närmare sommaren. Vet att de dofterna är grymt goda, tror att det var i april de kommer!!! 


 

Av Grynisen - 12 januari 2011 16:21

Fliz har ju haft ont i sin hals från och till ganska länge, ja sen innan jul faktiskt. Men det har aldrig blivit mer än "ont ibland" så då har jag avvakta läkarbesök.

 

Igår morse vaknade hon återigen med ont i halsen :-(  Första skoldagen och allt... Så hon var hemma med Micke tills jag kom hem och löste av. Sen kände jag på Fliz och märkte även på henne att det var feber på gång.


Mycket riktigt, på eftermiddagen var det 39,1 grader och hon kokade verkligen. Stackars lillsnutt    Kvällen fortsatte i samma bana...

 

Idag bestämde jag att efter jobbet åker vi till Vårdcentralen för en halsodling och koll för ev halsfluss. Sagt och gjort, stressade jag iväg efter jobbet (mitt liv består av stress just nu *sucka*)

 

  

 

Halsodling gjordes och det visade INGENTING :-( Jag som på nått sätt hoppades att det skulle vara halsfluss så hon kunde få pencilin och bli helt frisk sen.

 

Men men, läkaren rådde oss att återkomma om en vecka ifall feber och halsont inte försvunnit. Då kunde ev virusen blivit bakteriell oxå. Min tanke är då, hur kan en virus bli bakteriell???

 

Nu är hon lite piggare, tror inte att febern är så hög. Får väl se hur kvällen blir sen...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards